Gå til innhold
MagneL

Rengjøring poleringsputer

Recommended Posts

MagneL    63
MagneL

Hvordan rengjør folket disse oansje Scholl poleringsputene mest mulig effektivt, på en skånsom måte? Erfarer at borrelåsen på baksiden løsner etter altfor kort bruk? Vet ikke om det kan være pga rengjøringen.

Tidligere tok jeg de i vaskemaskin, på 40 grader, 900 omdr sentrifugering, og ikke skyllemiddel. Vasker de sammen med microfiber klutene mine. Lurer på om vaskingen gjorde de mer sårbare for bruk, da borrelåsen da løsnet under bruk ved neste polering.

Tok båten til svigers i går (han ble veldig fornøyd, og kommenterte at den vel aldri hadde vært blankere og ikke minst så godt beskyttet tidligere:) ). Når jeg skulle vaske putene etterpå, tok jeg de i 30 grader og 700 omdr. Men da var de fulle av polish fortsatt når vasken var over?

Så: hvordan rengjør folket sine puter? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Lar de ligge i en bøtte med Snappy over natten og litt lunk i vannet.

Deretter 30 grader i maskin.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MagneL    63
MagneL

Fant det ut, googlet det.

Takk for hjelpen, Bernhard!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bent    341
Bent

Sprayer på litt surfex HD, maserer dem i lunket vann til de er rene. Gjort på 2min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Jeg pleier først å skylle puta godt for å få ut så mye som mulig av polishen først. Så har jeg en egen sprayflaske med sitron zalo blandet 1:3 eller 1:4 som jeg sprayer godt på puta. Masserer inn med henda og skyller/klemmer med rent vann til det ikke kommer mer såpevann ut av puta. Gjentar om nødvendig. Dette gjør putene helt rene her. :)

PS: Om du bruker Scholl sine produkter kan du få dem helt rene om du vasker dem med vann umiddelbart etter poleringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Jeg slenger de bare i maskinen så slipper jeg å kaste bort så mye tid på å vaske de og får helller tid til andre ting :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Ser den. :) Går med noen minutter om det har blitt noen pads, men synes ikke det tar så lang tid at det er noe stort problem. Er vel mere det at jeg noen ganger ikke orker å gjøre det med en gang etter å ha sitti med intens korrigering i mange timer og er sliten/lei.

...og da kan det hope seg opp litt. ;)

Edit: For å ikke gå mere OT; jeg spurte deg om noe angående padvasking og temperatur i Scholl-tråden som Øyvind S lagde - kan du ta en titt Bernhard? :)

Endret av Simen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig