Roy Inge 201 Skrevet 1 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 (endret) Naboen har kjøpt seg ny bil. Bruktbil sådan. I følge Vognkortet er den visst Beige i fargen. I mine øyne er den ganske grå. Jeg tenkte å sette inn litt Bike Shine inni her, men det er jo bare plast... Jeg hadde sette for meg en lakkert flate med litt gørr på her .. Bilen er blitt inspisert ved en anledning tidligere og da fant jeg ikke mye swirls. Så det tyder på at det er en god bil klargjører Bilpaviljongen på Sola har hatt med å gjøre. Det ble planlagt å gjøre en enkel ettstegs jobb siden den er så fin i lakken fra før. Litt vaskeriper var det jo å finne.. Så planen ble en "bonejobb". Klassisk verbalt uttrykk som jeg overhode ikke aner hva betyr(dersom noen vet hva det betyr, så gi meg en tilbakemelding ), men det ble til Swissvax Cleaner Fluid Professional på Svart mirka pute på DA-maskin. En litt for fin combo egentlig.. Men jeg valgte å korrigere litt med Scholl S3Gold og "Sau" som naboen kalte det for. Ullpute fra Mirka. Denne ble brukt på de "vanlige" overflatene, panser, koffertlokk etc. Felgene ble også vedtatt polert/behandlet. Sommerfelgene er typen "turbin", og er ganske passende til Saab da de også poduserer fly. Vasking: Problemet med denne bilen er at eiger nylig hadde bonet bilen med et eller annet klasssisk kjemisk bonemiddel. Det var vel dette jeg jobbet mest med å komme over. Jeg hadde håpt at Surfex HD ville knekke koden alene, men jeg måtte til med en liten svamp på de fleste stedene. Vasking av vinterfelgene Til Venstre: P21S. Til Høyre: Iron-X i en litt medtatt spruteflaske(sprer ikke særlig godt lengre) Resten av bilen ble vasket med en god dynk nedentil med Prickbort, Autofoam i kanonen, Surfex HD, Håndvask med en annen "sau", Mothers ull-hanske med CG Citrus wash. Felgene ble vasket med P21S, og det tok det meste. Disse også var ganske rene og pene. Motorvask med Prickbort og såpeskum. Skiltene ble også demontert, vasket og oblater ble fjernet. Scholl Spam fjernet limrestene sammen med litt gnikking. Etterpå ble det litt Ullpute med Swissvax CF strong på lav hastighet og ikke så mye press -det er tross alt rikets eiendom! De fikk også et lag med Autobahn voks. Swissvax-merke ble satt på kjennemerkene istede for Oblat(neppe 100% juridisk riktig) Lakkmålinger ble utført og notert. Panser er opplakkert på ny. Jeg syns ihvertfall det er rimelig å anta ettersom lakkdybden ligger på i underkant av 100 my, mens panseret ligger på rundt 200 my. Litt lite bilder av selve behandlingen. 50/50 bilder ble ikke noe bra, verken kvaliteten på bildene, eller motivet -resultatet av 50/50 var så å si uten forskjell på panser. Den ene plassen hvor det var synlig god forskjellv var på plastlistene ved bruk av Owatrol. Siden jeg hadde med meg egen fotograf denne gangen, som heller ville jobbe, så fikk jeg litt avlastning til fordel for å jobbe med felgene. Disse fikk en omgang med Scholl S3 på gul Meg skumpad på innsiden, og på "ball-pad" mellom eikene og inn i hullene til hjulboltene. Disse ble naturlig nok satt inn med Autobahn felgvoks(felgene ja, Boltene var ikke noe å gi for mye oppmerksomhet til). Litt flekking av noen steinsprut-flekker med litt orginal lakk-greier eiger hadde fått kloa i. Jeg var ganske spent på hvordan Viking-voksen ville fungere og oppføre seg. At den skulle være lett å legge på og buffe av regnet jeg jo med, etter å ha vært borti 4-5-6 andre sv-vokser. Men en helt grei lukt, veldig myk og forhåpentligvis en god beading effekt. Jeg tenkte å polere eksos stussen også, men der tok Saaben meg på senga. De har lurt ut eksosen gjennom et rør som går ned midt under bilen. Så da er det neimen ikke mye vits i å polere en stuss om ikke finns Her er noen ferdigbilder. En av mine dårligere S&S dette. Show and Shame kanskje.. Endret 1 Juli, 2012 av Roy Inge 15 Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsa 289 Skrevet 1 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Synes det ble veldig fint jeg. Og så flott bil a gitt (Men de felgene som vanligvis er omtalt som "turbinfelgene" er disse.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JensChristian 187 Skrevet 1 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Ville hvertfall sladdet bildene hvor man ser hele skiltnummeret siden du har satt på "oblater"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 1 Juli, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Ville hvertfall sladdet bildene hvor man ser hele skiltnummeret siden du har satt på "oblater"... Trodde egentlig jeg gjorde dette da jeg la inn bildene. Men teknologi nå til dags.... Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 1 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Så flott ut dette ...men gikk du rett fra S3gold og sau, til CFP? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ADR 1 Skrevet 1 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Flott bil og resultat! Bilen så jo ganske bra ut fra før og felgene ble som nye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 1 Juli, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Så flott ut dette ...men gikk du rett fra S3gold og sau, til CFP? Ja. De to stedene jeg brukte sauen så ble det gjordt. Presset som ble brukt var ikke så stort at det gjorde noe vondt. De resterende stedene(koffertlokk, bakskjerm, m.m.) ble tatt med skum pad(gul Meguiars.) Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_Aa 151 Skrevet 1 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Ble jo ikke ille det her Våtslipte du der du hadde fylt i lakk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Thomas- 69 Skrevet 1 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Hvor har du fått tak i den ballen til å sette på drillen? Flott resultat! cred gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roaas 170 Skrevet 1 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Hvordan er den børsten på felger? Blir det mye riper av den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 3 Juli, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 Juli, 2012 Ble jo ikke ille det her Våtslipte du der du hadde fylt i lakk? Ja, jeg våtslipte litt her og der for å ihvertfall prøve å få det litt gjevnt. Men når det er ufaglærte folk som gjør det med pensel, så vil det alltids være et lite sår der. Men de fleste sårene ble meget mye bedre. De som ikke ble så veldig mye bedre vet jeg ikke årsaken til. Mest sannsynlig fikk ikke lakken herde godt nok før jeg begynte.. Hvor har du fått tak i den ballen til å sette på drillen? Flott resultat! cred gitt! Takk! Ja den er fin den klumpen der Chemical Guys Ball Duster Hvordan er den børsten på felger? Blir det mye riper av den? Den som visste det... Jeg har brukt denne børsten på flere felger, også mine felger med chorme kant, og det blir ikke nevneverdig mye mer riper i overflaten. Den er litt for stor til felgene på denne saaben, men det fungerte sammen med spiral felgbørste fra Vikan. Vikan Børstesett Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.