Gå til innhold
opas

Collinite 915 og 476

Recommended Posts

opas    17
opas

Prøver og lete etter svar men er det noen som vet den praktiske forskjellen mellom Collinite 915 og 476 ? Har lest noen tester der noen hevder 476 er overlegen noen annen når det gjelder holdbarhet men den er endel billigere en 915. Kan altså den billigere 476 være bedre enn 915?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Personlig liker jeg ikke 915 spesielt godt. Den er vanskeligere å buffe enn 476, så da orker jeg ikke bruke den :) 476 blir du ikke skuffet over

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Collinite916 er helt grei, og synes den er lett å jobbe med.Men 476 er bare helt rå :) Med tanke på hvor lenge alle de mest kjente collinitevoksene varer,så er de jo gratis :)

  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Jeg liker også 476s best. Synes den er rå på å frastøte seg dritt. Bilen min har aldri holdt seg så ren som perioden jeg hadde 476s på den. Den skal også være temmelig lik 845, bare i annen konsistens. :)

Med tanke på hvor lenge alle de mest kjente collinitevoksene varer,så er de jo gratis :)

Godt sakt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Finner delvis et svar på nettsidene til Collinite:

What’s the difference between the auto waxes; No. 845 Insulator Wax, No. 476s Super Double Coat and the No. 915 Marque D’ Elegance?

All 3 last step waxes serve the same function: to provide a high gloss carnauba shine and lasting protection. All 3 contain copious amounts of wax-both rare Brazilian carnauba and premium synthetic polymers. However, their degree of durability, ease of use, and warmth of shine vary. Think of it this way;

1. No.476s – most durable protection/weather defense. Most elbow grease required during application.

2. No. 915- 2nd most durable and slightly easier than the 476s to apply/remove. No. 915 lends our warmest shine to dark tones like navy and black due to its highest concentration of rare carnauba.

3. No. 845- easiest of the 3 to apply/remove with slightly less durability than the No. 915.

Så 915 skal være lettere i bruk å gi litt mer glans enn 476, men ser ikke ut som alle er enig i dette.

  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Finner delvis et svar på nettsidene til Collinite:

What's the difference between the auto waxes; No. 845 Insulator Wax, No. 476s Super Double Coat and the No. 915 Marque D' Elegance?

All 3 last step waxes serve the same function: to provide a high gloss carnauba shine and lasting protection. All 3 contain copious amounts of wax-both rare Brazilian carnauba and premium synthetic polymers. However, their degree of durability, ease of use, and warmth of shine vary. Think of it this way;

1. No.476s – most durable protection/weather defense. Most elbow grease required during application.

2. No. 915- 2nd most durable and slightly easier than the 476s to apply/remove. No. 915 lends our warmest shine to dark tones like navy and black due to its highest concentration of rare carnauba.

3. No. 845- easiest of the 3 to apply/remove with slightly less durability than the No. 915.

Så 915 skal være lettere i bruk å gi litt mer glans enn 476, men ser ikke ut som alle er enig i dette.

cred for info :) Det med mere glans på 915 i forhold til 476 er veldig vanskelig å se på maskinpolert lakk.Men 915 er helt klart lettere å jobbe med ja!476 blir fort tung samme hvor tynt det legges.Jeg bruker å vokse 1/4 av en vanelig personbil før jeg går rett til buffing.Litt støv legger den igjen også, men det går lett av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
opas    17
opas

Takk for veldig god info. Jeg har 915 som jeg prøvde som vintervoks i fjor men så leste jeg at 476 skulle være mer holdbar. I følge pris skulle man tro det var omvendt og ville høre med dere. Mulig jeg prøver 476 i år siden den likevel er så rimelig. Har brukt Shield tidligere , men artig å prøve nye ting. Uansett så er det lenge til vinteren heldigvis :-))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgen    15
Jørgen

Jeg hadde meg en runde i går og la på 915 på bilen min. Det er tredje gangen jeg bruker 915, og har brukt 476 en gang før. Må si jeg har reagert litt på hvor tunge disse er å jobbe av bilen, så jeg sitter nå og vurderer å heller kjøpe inn en boks med Swissvax voks av en eller annen sort, som jeg ser får de beste skussmål på hvor lette de er å buffe av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
opas    17
opas

Jeg hadde meg en runde i går og la på 915 på bilen min. Det er tredje gangen jeg bruker 915, og har brukt 476 en gang før. Må si jeg har reagert litt på hvor tunge disse er å jobbe av bilen, så jeg sitter nå og vurderer å heller kjøpe inn en boks med Swissvax voks av en eller annen sort, som jeg ser får de beste skussmål på hvor lette de er å buffe av.

Ja jeg har kjennskap til SW Shield og SW Glacier og ingen tvil om at de er lette og jobbe med. Men når jeg legger tynt på med Collinite 915 så synes jeg ikke den er så mye vanskeligere og buffe. Litt forskjell er det nok og sikkert større forskjell om man legger for mye på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Min erfaring med 476s er at den er lett å legge og lett å buffe hvis man får lagt voksen tynt nok... 845 er en lek å jobbe med omtrent uansett hvor mye man smører på, og 915 har jeg ikke fått testet enda.

Men - hvis voksen er vanskelig å legge på eller buffe av finnes det løsninger på dette.

1. Legg tyyyyyyynne lag. Hvis du tydelig ser hvor du har lagt voksen, har du lagt altfor tykt på. Dette fører til merarbeid når overskuddet skal av igjen.

2. Bruk en fuktig påføringspad når du legger voksen. Dette gjør jobben vesentlig lettere og kan også gjøre at du får lagt tynnere lag (trening og erfaring spiller dog en større rolle når det gjelder akkurat dette).

3. Bruk en lett fuktet mikrofiberklut når du skal buffe av overskytende produkt. Personlig foretrekker jeg kluter med kort bust da disse lugger mindre. Jeg synes buffejobben blir mye tyngre med lang bust på kluten. Igjen, hvis du har fått lagt voksen tynt nok er det lite overskuddsprodukt å buffe av, og da blir det også en lettere jobb.

Etter noen timer (eller dagen etter) kan det lønne seg å sveipe over bilen med en quick detailer og klut for å fjerne vokssvetting og vokshologrammer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ronnys    8
ronnys

Har brukt 915 flere ganger nå og oppfatter ikke den som veldig tung å buffe, men jeg prøver å legge tynt og tar bar et panel i gangen..blir veldig blankt på mørke biler....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×