errihm

Minitest Sonax Power+ Tjøreløser

Var innom Clas Ohlson den ene dagen, og kjøpte da en flaske med Sonax Power+ Asfalt/tjære Avfettning. Syntes den var litt dyr til 79.kr, men det fikk gå. Tenkte at dyrere = bedre. Avfettningen blir testet på vinterfelgen som ikke har fått vasket baksiden siden vinter :ph34r:, så her burde det være litt av det meste å bite tennene i.

IMG_0633.jpg

IMG_0634.jpg

IMG_0635.jpg

Konkurrentene.

IMG_0637.jpg

Sonax oppe, og Prickbort nede.

IMG_0638.jpg

Sonax til venstre, og Prickbort til høyre. Her ser vi at uten berøring så er Prickbort overlegen i forhold til Sonaxen.

IMG_0640.JPG

Etter berøringsvask sitter jeg igjen med dette resultatet. Resultatet ble nok så likt på begge sider etter berøring. Men Prickbort siden ble desidert renest, både med og uten berøring. Uten berøring var det bare så vidt jeg merket at Sonaxen virket i det hele tatt. Prøvde den også på lakken, uten at det ga noe bedre resultat. Så med tanke på at denne til og med er dyrere enn Prickborten (kommer an på hvor du handler) er det ikke noen tvil om at jeg kommer til å fortsette å kjøpe Prickbort fremtiden.

IMG_0641.JPG

IMG_0642.JPG

( Selve felgen er ikke i kontakt med asfalten ^_^, det ble også brukt Billberry og IronX for å få vekk resten av driten etter testen )

Moderator kan endre emne tittel til : Minitest Sonax Power+ Tjøreløser

Endret av errihm
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan er den på asfaltprikker o.l som den faktisk er laget for å fjerne? ;)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sonax sin felgrens er værtfall noe av det beste jeg har prøvd.

Kanskje du skulle tatt denne teaten på en bil med asfaltprikker istede.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at det blir litt urettferdig å teste denne på felgen, da mye av denne driten også bestod av bremsestøv og annen drit. Men jeg brukte den på lakken og, uten at jeg merket at den virket noe bedre der, også ble det litt vanskelig å ta gode bilder på sort lakk. Men jeg skal teste den på litt flere biler, og så kommer jeg tilbake med mere inntrykk og bilder. :)

Helt enig med deg angående Felgrensen til Sonax, den er veldig god. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test den på en hvit eller sølvfarga bil med masse asfaltflekker. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive