Gå til innhold
Ruben

S&S volvo v70 black metallic safir

Recommended Posts

Ruben    31
Ruben

Her kommer det en liten s&s av meg igjen blir jo helt hekta på det her.

Hadde egentlig bestemt meg for og ikke ta noen poleringsoppdrag i ferien min, men jaja måtte bare ta en for en venn.

Da fredagen kom gledet jeg meg til og starte. Kunne nesten ikke vente, og ble ganske utolmodig da eieren ikke kom før halv 5. Dette ga meg jo tiden til og blande litt kjemi. Og gjøre klart div annet

Klokken ble endelig halv 5 og eieren kom med bilen. Da var det bare og sette i gang med og skru av skilter. og ta noen isp. bilder

IMG_5293.jpg

IMG_5297.jpg

IMG_5320.jpg

IMG_5350.jpg

IMG_5400.jpg

IMG_5399.jpg

Som dere ser då var det mye swirls og rds´er. Dette visste jeg på forhånd siden jeg hadde vært hos eier og titta på bilen fra før. og noen av insp bildene er fra etter vasking.

så var det da tid for vasking.

Her startet jeg med prickbort under vinduer.

IMG_5307.jpg

så dynka jeg bilen i surfex-hd 1-3 sterk blanding var nødvendig på denne bilen.

så gikk jeg over bilen og så etter asfalt flekker. og det var fortsatt masse og ta av. så dynket bilen i prickbort igjen, og dette hjalp en del. Så var det tid for carpro iron-x . etter iron-x fikk jobba i ca 5 min var det tid for og spyle av og så skumme ned bilen med valet pro snowfoam.

IMG_5339.jpg

etter skumming av bilen var det tid for håndvask. her brukte jeg gritgard bøtte med cg citrus and gloss såpe og mother ull mitt.

IMG_5331.jpg

Litt bilder etter vask.

IMG_5322.jpg

IMG_5317.jpg

IMG_5324.jpg

Fikk bare tatt ett bilde av clayinga men var ikke akk mye dritt igjen på lakken. dette bilde er tatt etter hele bilen er tatt. Brukte btw mg m34 som lube

IMG_5344.jpg

Tiden var da kommet for litt ptg målinger

fant fort ut at hele bilen hadde blitt lakkert kanskje opptil flere ganger på visse plasser siden jeg fikk noen målinger på 880 um sånn i snitt lå hele bilen på 350um . Så også flere lakkbobler og lakk sig. alltså en veldig dårlig lakkering vill jeg si.

IMG_5361.jpg

IMG_5363.jpg

IMG_5360.jpg

jaja, nok og gå på her :)

Begynte med combo testing på panseret. Har litt erfaring fra volvo v70 fra før har tatt 4 biler før der 2 av bilene var stein harde i lakken. og 2 som var medium - regnet med at denne var medium siden dette var samme modell som den forje jeg tok og det stemte IKKE helt.

endte derfor opp med s3 gold på gul pute på visse kranglete plasser og lilla pute på resten.

Så gikk jeg over med 3m gul på svart scholl pute og til slutt s30+ på orange pute og DA rupes maskin.

IMG_5359.jpg

her testet jeg med 3m gul på svart scholl . men ikke fornøyd

her etter s3gold og på lilla pute

IMG_5371.jpg

litt 50/50 av forskjerm

IMG_5372.jpg

IMG_5374.jpg

Sjekka konstant etter holos og det ble en god del. Var derfor jeg landet på s30+ og orange til slutt. Men måtte kjøre såpass hard combo først for og få bort rds og swirls. Og da blir det nok av holos.

litt random underveis bilder

IMG_5380.jpg

IMG_5384.jpg

IMG_5386.jpgIMG_5410.jpg

IMG_5412.jpgIMG_5414.jpgIMG_5406.jpg

Etter korrigering ble det jo en god del støv så da ble det vasking. Elsker bare og skumme ned bilen . Er så morsomt og se folk nesten kjøre av veien her for di tror det kommer lokale snø byger.

IMG_5422.jpg

men nå må jeg nesten avslutte skrivingen her. Dama begynner og bli snurt. burde vell kanskje pakke litt og så jeg får reist til vestlandet i morgen:)

Men for dere som lurte så brukte jeg mg m26 yellow wax som lsp, vinduer la jeg m21 selant etter en kjap rense runde med sv lakkrens. plastik brukte jeg mg sin plastikfornyer. Har enda ikke fått tak i owatrol eller hva det heter. Dekk sider brukte jeg endurance fra mg. Dette ble synlig på ferdig bildene siden dette trenger tid på og tørke inn.felger skulle ikke tas annet en grundig vask siden eier ikke skal ha de felgene som sitter på. var også begrenset hva de ville betale for. Så ble bare utvendig shine. Brukte 19 timer.

her kommer noen ferdig bilder. Takk for titten

IMG_5436.jpgIMG_5439.jpgIMG_5441.jpgIMG_5443.jpgIMG_5449.jpgIMG_5448.jpgIMG_5445.jpgIMG_5433.jpgIMG_5434.jpgIMG_5432.jpg

• DCN Poeng 11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Flott løft dette, ser ut som du fikk fjernet mange skavanker :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ruben    31
Ruben

dere som har laget en god del s&s fra før, hvorfor funker ikke det ikke og laste opp noen type bilder ,men andre går enda det er tatt med det samme kamera? finner dem ikke i upploaderen:S har mange andre bilder jeg skulle lasta op men det går jo ikke:s

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rogersolmyr    3 024
rogersolmyr

Fin jobb dette. Owatrol Polytrol bør du absolutt skaffe som du sier. Gjør underverker på bleket plastikk, men ikke på dekksider om du tenkte på det.

Cred for jobben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig