Bernhard

Barnesetetråden..

82 innlegg i emnet

Lager en egen topic jeg Hulders :D

Det Recarosetet jeg snakker om går fra 9-18kg... Koster å være kar vettu ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha, hva blir det neste.

Da kan jeg spørre om bilen min har isofix.

Er dette noe isofix greier?

DSC_0158.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det, du er nå autorisert til å få unger...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Woho!

Licensed to make babies!

Passer bra nå til helga.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer godt med en barnesetetråd :)

Beklager at jeg ikke svarte tidligere, men jeg måtte henge opp en stor klesvask og trøste jenta rett før kveldsmat.

Er det setet isofix? Uansett tror jeg at jeg er for seint ute til nok et Recarosete, med mindre jeg kan bruke isofix-basen jeg har per i dag? Dette er vel lite trolig i og med at de fleste produsentene sørger for at basene for barnesetene kun passer deres modeller :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det setet er det Isofix i setet på, du får ikke tatt det ut av en base.. Hvis du skjønner hva jeg mener..

Jeg har både Recaro og Hts BeSafe i butikken, så dere får hyle ut hvis noen trenger noe hjelp o.l.

post-141-1224878363_thumb.gif

Recaro Start er ett bra sete til kids på ca 4år, bygd opp på samme måte som ett Recarosete for voksne..

post-141-1224878860_thumb.gif

El så har du Recaro Monza Seatfix fra 15-36kg, dette festes i bilen via Iso-fix.. Fordelen med Recaro er at du har høytalere i hodestøttene på de "store" modellene, så den kan enkelt kobles til DVD-spilleren i baksetet..

post-141-1224878880_thumb.gif

Og selv om du er autorisert til å få unger så behøver du ikke være autorisert til å lage de, men den avgjørelsen skal ikke jeg blande meg inn i B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det siste setet der ligner veldig på vårt, men vårt er uten isofix.. Ble kjøpt før vi fikk isofix-biler :P

Vårt sete har iallfall 5-punkt sele til ungen (kanskje alle har det..?) og er stort sett helt svart ettersom jeg husker. Et kanonsete som også ser veldig bra ut!

Det eneste minuset er at guttungen ble sittende litt lavt i baksetet, og fikk begrenset med utsikt. Vi måtte derfor kjøpe et sete som bygget litt mer i høyden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alle som har 5 punktsele, du har nok Young Sport el Young Expert da tenker jeg... De setene som går fra 15kg og oppover har ikke 5-punktseler..

Young Sport:

post-141-1224880240_thumb.gif

Young Expert:

post-141-1224880256_thumb.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der, ja. Søkte på andre sider for å finne det, men de ser jo alle like ut...

Vi har det øverste i svart. Kjempesete som sagt!

Forresten.... GRATULERER MED POST NR 1000 Bernhard!!! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette sete kjøpte vi nå sist. Veldig fornøyd med med det.

Multi-Tech_Benno-v01-l.jpg

Britax Multi-tech

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Se der, ja. Søkte på andre sider for å finne det, men de ser jo alle like ut...

Vi har det øverste i svart. Kjempesete som sagt!

Forresten.... GRATULERER MED POST NR 1000 Bernhard!!! :thumbs:

Det setet kan du glatt bruke videre, bare fjerne selene osv og noen innlegg så kan det brukes helt ut til han er ferdig med seter...

En ting som er viktig og forsåvidt er at selene som baby/barn har overskuldrene ikke ligger bak skuldrene, men litt over.. Setet får feil funksjon da, og baby/barn kan bli skadet...

Takk for det, det tenkte jeg ikke over faktisk :)

Britax setene er også gode Morten, ser ut til ha god sidestøtte også.. Holder man seg til de "store" merkene så ender man som regel opp med ett godt sete, men montering er alfa og omega, ca 85 % av setene er feilmontert..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kjøpte Römer Baby-safe. Testvinner var en avgjørende faktor for vår del. Har ikke angret ett sekund på valget vårt. Sinnsykt lett å ta inn og ut av bilen!

Edit: Dette setet er også veldig lett å montere. Anbefales som et første sete, men senere er det jo Recaro som gjelder :)

Endret av Hulders
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser jeg godt Hulders, men ofte er det litt avhengig av hvilken test man leser også dessverre... Jeg har ofte inntrykk av at sånne tester er kjøpt og betalt, se bare på dekktester f.eks. Continental ble tatt i juks ett år, for å levere ut skreddersydde dekk til testen, og når testholderne dro og kjøpte dekkene over disk like etterpå hadde ikke dekkene i nærheten av de samme egenskapene...

Men som jeg sa, hold deg til de kjente stolene, så får du en bra stol...

Kunne forresten tenkt meg denne hjemme, så skal høre med importør til mandag om det er mulig :D

post-141-1224881290_thumb.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se argumentene dine der, ja.. Men for vår del har det kjøpet heldigvis vært vellykket.

Ang. kjøkkenstol: Tripp Trapp!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Britax-Romer er ett stort merke internasjonalt så absolutt ett godt valg..

Er ikke så mange som har Recaro stol til ungene da :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjønner helt klart poenget ditt Bernhard ang. tester, men virker jo ikke helt tilfeldig at Recaro generelt får dårlige/middels testresultater? Eller?

http://forbrukerportalen.no/produkter/15592/

http://forbrukerportalen.no/produkter/10591/

Selv bruker vi maxicosi cabriofix m/isofix base. Veldig fornøyd og kjøpt helt uavhengig av pris, kun gode testresultater.

Mikkel har nå runda 7mnd og 9kg, så utifra lengden hans ser det ut som vi trenger nytt sete snart. Tror vi går for maxicosi igjen, da kan vi også bruke samme isofix basen tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjønner helt klart poenget ditt Bernhard ang. tester, men virker jo ikke helt tilfeldig at Recaro generelt får dårlige/middels testresultater? Eller?

http://forbrukerportalen.no/produkter/15592/

http://forbrukerportalen.no/produkter/10591/

Selv bruker vi maxicosi cabriofix m/isofix base. Veldig fornøyd og kjøpt helt uavhengig av pris, kun gode testresultater.

Mikkel har nå runda 7mnd og 9kg, så utifra lengden hans ser det ut som vi trenger nytt sete snart. Tror vi går for maxicosi igjen, da kan vi også bruke samme isofix basen tror jeg.

Ikke ta det for god fisk. Da vi skulle kjøpe vårt andre sete tenkte vi at vi kunne bruke samme base så lenge vi holdt oss til samme merke sete, men neida så enkelt var det ikke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ikke ta det for god fisk. Da vi skulle kjøpe vårt andre sete tenkte vi at vi kunne bruke samme base så lenge vi holdt oss til samme merke sete, men neida så enkelt var det ikke...

Tenkte samme som det at basen må passe til flere seter innenfor samme merke. amen da er det vel ikke så lett hos Maxicosi heller da..

Sitter og ser på maxicosi.nl, ser faktisk ikke ut som produsenten bare har spebarnsete i bakovervendt stilling.

ade har forovervent fra 9mnd, men er det virkelig noen som setter sin 9mnd gamle baby i forrovervent stol? Mener å ha lest at det er 90% større sjanse for alvorlige skader på barnet i forovervendt kontra bakovervendt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tenkte samme som det at basen må passe til flere seter innenfor samme merke. amen da er det vel ikke så lett hos Maxicosi heller da..

Sitter og ser på maxicosi.nl, ser faktisk ikke ut som produsenten bare har spebarnsete i bakovervendt stilling.

ade har forovervent fra 9mnd, men er det virkelig noen som setter sin 9mnd gamle baby i forrovervent stol? Mener å ha lest at det er 90% større sjanse for alvorlige skader på barnet i forovervendt kontra bakovervendt.

Husker ikke statistikken nå, men leste hvertfall en gang at barn bør sitte bakovervendt til de er 4 år. Tviler vel litt på at sønnen min sitter bakover så lenge, for da må jeg nok sage hull i sete så han får plass til beina.... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjørte en 996 C4 Cab for ett år eller to siden var det noa ala dette som var plassert baki:

1713-4d0c097dbd0d654fd12379e6c3dd2614-normal.jpg

Med Porsche-logoen på selvsagt B)

Endret av bjorke
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive