Kim

S&S: Ford S-Max 2010

Valgte å ta noen bilder til tross for at jeg i utgangspunktet ikke hadde planer om å lage en S&S av denne. Men siden jeg har kjøpt meg nytt kamera (EOS600d), så greide jeg ikke dy meg.

Om noen skulle finne på å kritisere bildekvaliteten, så er bildene komprimert fra 509 mb til 28 mb.

Jeg reger med at dere der ute med litt trøblete internett vil sette pris på dette, så får photo-geeksa bare lide.

Før jeg sporer helt av, så kan jeg si at denne Forden er var en Panter Sort Metallic en.

Slik så den ut ved ankomst

IMG_0009Kopier.jpg

IMG_0010Kopier.jpg

IMG_0013Kopier.jpg

IMG_0018Kopier.jpg

Vask:

1:1 Bilberry med EZ-Brush på hjul.

IMG_0025Kopier.jpg

PrickBort, nedenfra og opp. Lot den ligge i ca 5min.

IMG_0027Kopier.jpg

Spyler nedenfra og oppover. Renninger over områder hvor PB virker kan få en redusert effekt.

IMG_0047Kopier.jpg

Surfex 1:10, med Foma Gloria 7L

IMG_0057Kopier.jpg

IMG_0060Kopier.jpg

IMG_0061Kopier.jpg

Overlappes med 1:10 Magifoam

IMG_0066Kopier.jpg

IMG_0070Kopier.jpg

IMG_0075Kopier.jpg

Etter rinse, avslører mangel på voks.

IMG_0083Kopier.jpg

IMG_0084Kopier.jpg

Berøringsvask, Mothers Lammeull, CG Maxi Suds II

IMG_0085Kopier.jpg

IMG_0087Kopier.jpg

Etter berøringsvask - Iron X

IMG_0093Kopier.jpg

Avslører en del jernstøv.

IMG_0094Kopier.jpg

IMG_0097Kopier.jpg

IMG_0097Kopier.jpg

Tørk og Clay, inne

IMG_0104Kopier.jpg

Sonus Ultra SFX Ultra Fine Clay med ONR-lube, tørket med CG Miracle Dryer.

Sort, relativt myk lakk har sine baksider.

IMG_0108Kopier.jpg

Men det lar seg korrigere.

IMG_0123Kopier.jpg

Bilde fra kombotestingen. Sjekker etter holos, IPA er såklart inne i bildet.

IMG_0127Kopier.jpg

IMG_0128Kopier.jpg

IMG_0130Kopier.jpg

Målinger, ingenting urovekkende imo.

IMG_0143Kopier.jpg

IMG_0144Kopier.jpg

IMG_0145Kopier.jpg

IMG_0146Kopier.jpg

IMG_0147Kopier.jpg

IMG_0149Kopier.jpg

Under kombotesting konkluderte jeg med følgende:

1-Stegs ga ikke tilstrekkelig cut vs finish.

S30 ga med ingen puter nok cut.

S17 ga med Gul Rupes bra med cut, men ikke en god nok finish.

Måtte gå grovere til verks, frem med Makitaen.

Her var det heller ikke bare bare å finne en enstegs, pga den myke lakken.

Endte med å gå over hele Schollserien, S3g ble for klissete på både Gul og Orange, S17 var vrien på Gul, men gikk på Orange med fin cut.

Endte med å kjøre S17+ på Orange. 2-3 pass på 1800, så ned på 900. På denne måten lagde jeg minimalt med holos, slik at det neste steget skulle være litt tryggere.

På steg nr.2 klaffet det umiddelbart med Grønn Uber på S30. Denne cutter litt, men ikke så mye at det går utover finishen. Dette steget ble kjørt med Rupes LHR21E.

Diverse

IMG_0152Kopier.jpg

IMG_0153Kopier.jpg

IMG_0157Kopier.jpg

IMG_0159Kopier.jpg

IMG_0160Kopier.jpg

IMG_0168Kopier.jpg

IMG_0192Kopier.jpg

IMG_0193Kopier.jpg

IMG_0202Kopier.jpg

IMG_0204Kopier.jpg

IMG_0223Kopier.jpg

IMG_0259Kopier.jpg

S30+, Grønn Uber og RupesLHR21E rydder.

IMG_0272Kopier.jpg

Mens Makitaen gjør grovarbeidet

IMG_0274Kopier.jpg

Samme combo på lykteglass, her før S30+

IMG_0285Kopier.jpg

Bakluke

IMG_0294Kopier.jpg

IPA-Wipedown. Her spyles bilen grundig for polishrester og støv.

IMG_0339Kopier.jpg

Så ble den kjørt inn for en runde med denne guffa.

IMG_0347Kopier.jpg

Etterfulgt av Swissvax Concorso

IMG_0348Kopier.jpg

IMG_0358Kopier.jpg

Pneu på dekksider, Autobahn på felg.

IMG_0362Kopier.jpg

Og vips så var det ferdigbilder.

IMG_0372Kopier.jpg

IMG_0373Kopier.jpg

IMG_0374Kopier.jpg

IMG_0375Kopier.jpg

IMG_0376Kopier.jpg

IMG_0378Kopier.jpg

IMG_0382Kopier.jpg

IMG_0383Kopier.jpg

IMG_0384Kopier.jpg

IMG_0388Kopier.jpg

IMG_0391Kopier.jpg

IMG_0392Kopier.jpg

IMG_0396Kopier.jpg

IMG_0402Kopier.jpg

IMG_0387Kopier.jpg

Takk for titten :)

38

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig resultat!! Deilige 50/50 også :) Credverdig!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba Kim og syntes bildene var fine. :) Credz

Bare utvendig jobb ser det ut til?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hinsides bra S&S!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba Kim og syntes bildene var fine. :) Credz

Bare utvendig jobb ser det ut til?

Skinnsetene ble renset og matet med Swissvax Leather Milk, ellers støvsuging og fjerning av påpekt flekk i taktrekk med mimoen.

Ikke noe som er "verdt å se" spør du meg :)

Takk for Cred :)

Endret av KimT
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perfekt avslutning på dagen med en god S&S fra Nordmøre!Liker å lete etter ting å klage på, men klarer det ikke denne gangen :) Kjempefine bilder og write up! Lærer en del av at du skriver om hvordan du tenker deg frem til rett kombo!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb! Cred :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble blankt å fin denna:)creds

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Panther Black kan være tricky, og denne klarte du bra. Jeg har selv korrigert _mye_ med S30+ på orange Über, men måtte passe på varmeutvikling hele veien, og alltid gå ned til 700 rpm (og aldri over 1400 rpm)

:thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et flott løft, og du fikk virkelig tilbake glansen :thumbup:

Kan lønne seg som du gjør og teste mange forskjellige komboer, noe jeg selv må bli flinkere til ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange fine 50/50 bilder og en flott finish til slutt, bra jobba og cred for denne.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb!!!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb,flott writeup og flotte bilder :thumbs:

Er det sandpapir du har brukt for å runde kantene på Grønn uber?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb. Ingenting e som blanke svarte biler... love it

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perfekt avslutning på dagen med en god S&S fra Nordmøre!Liker å lete etter ting å klage på, men klarer det ikke denne gangen :) Kjempefine bilder og write up! Lærer en del av at du skriver om hvordan du tenker deg frem til rett kombo!

Takk for det!

Tenker så det knaker når det kombotestes :)

Flott jobb! Cred :thumbup:

Takker :fun:

ble blankt å fin denna:)creds

Den ble noen hakk blankere ja :D

Panther Black kan være tricky, og denne klarte du bra. Jeg har selv korrigert _mye_ med S30+ på orange Über, men måtte passe på varmeutvikling hele veien, og alltid gå ned til 700 rpm (og aldri over 1400 rpm)

:thumbs:

Såpass ja. Prøvde vel å kjøre S30+ ganske hardt selv, på Orange Scholl, men det var litt dype meget med RDS på denne, så den 2-stegen gikk like fort :)

Et flott løft, og du fikk virkelig tilbake glansen :thumbup:

Kan lønne seg som du gjør og teste mange forskjellige komboer, noe jeg selv må bli flinkere til ;)

Når man har tatt mange biler så treffer man ganske raskt på riktig kombo egentlig, men Ford har jeg ikke vært så mye borti, så tenkte å prøve litt.

Nydelig jobb!!!!

Det varmer!

Det er forresten en tråd du skrev som var den aller første jeg leste, for noen år siden :)

Flott jobb,flott writeup og flotte bilder :thumbs:

Er det sandpapir du har brukt for å runde kantene på Grønn uber?

Rupes bruker Uber i L og Large Uber er rund i kantene. Jeg har noen i medium også, de har en andeledes fasong ja :)

Flott jobb. Ingenting e som blanke svarte biler... love it

Takk for det. Da tror jeg vi har noe til felles :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter siste runde med DA og polish så brukte du cleaner fluid? Hvordan bruker du den? DA med myk pute, er det noe cut i cfp?

Hadde du trengt cfp, kan du ikke legge voks rett på S30 etter en runde surfex?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

igjen, flott S&S og resultat! cred følger selvfølgelig med på kjøpet :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert resultat på en relativt stilig bil for folk med "for mange" unger ;)

Cred for konge holorydding på en til tider kranglete lakk! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive