villans

Bruk av Scholl produkter !!!

Heisann....Har bestilt meg s3 gold, s17+ og s40 fra Scholl( og DA maskin) og lurer på et par ting ang polering med disse produktene.Etter det jeg har forstått så er s3 gold den som tar/cuter mest på riper.Spørsmålet mitt er da: må man bruke s3 gold på hele bilen hvis det f.eks er bare dørene foran som er fulle av riper eller kan man gå over til s17+ og bruke det på resten av bilen , og så avslutte med s40 på alt ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann :)

Bruk S3 gold der det nødvendig vil jeg si. Dvs der du har dypest/mest riper. Så kan du godt ta S17 på resten av bilen, og også der du har brukt S3. Du kan jo også avslutte med S40, men jeg har erfart at S17 avslutter blankt og fint.

Lykke til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S3 gold til rubbing, S40 til og avslutte! ;)

2 steg:D

Eventuelt bruke S30 som gir noe mer cut en S40

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Så det går fint å bruke S3 Gold som rubbing, og bare avslutte med S40? Jeg tenkte det ble for stort "mellomrom" mellom disse produktene. I "værstefall" kjøper jeg bare S17 eller S30 og bruker en av disse :) Hvordan kan man bedømme om man burde bruke S03 eller S17 dersom man ikke har noen erfaring med disse produktene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bedømmer du best selv via praktisk selvtest... :fun:

Den beste måten å finne ut av dette på er å teste produktene selv på testpanel på den bilen du skal detaile.

En grei huskeregel er å begynne med lite cut, hvis dette ikke "drar skinnet av pølsa" så går du opp et nivå på cutskalaen av gangen til ripene fjernes uten for aaaalt for mye innsats. Du kan jo også variere med pads med forskjellige grovhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive