Stigst

BMW 730D, -skal / skal ikke....???...

Hei!

Jeg er inne i en "Har lyst på ny bil"-modus, og har begynt å sikle på en sort BMW 730 D 2006 mod. En utrolig flott bil, både for øyet og for sjåføren :P

Har hatt en BMW 523 ia (E39) tidligere som jeg var superfornøyd med, helt til jeg oppdaget at det begynte å boble i lakken både her og der.(Dørkarmer, bagasjeromslokk, rundt bensinlokket etc...)

Så da er spørsmålet til ekspertisen her inne på forumet: Kjenner dere til liknende problemer på BMW 730 modellen? Er det ting / svakheter jeg spesielt bør se etter når jeg nå evt. skal ut og prøve aktuelle "kandidater"? Jeg tenker ikke bare på lakk, men også på andre ting rundt motor drivverk elektronikk etc....

Er takknemlig for tips og råd.

Masse dyktige folk innpå forumet her, -har lært masse av å lese de forskjellige trådene. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hørt noe galt om disse, så jeg sier; SKAL!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKAL! Burde, mer behagelige biler finner du nok ikkje! Pene er dei også ;) Så lenge den er vel utstyrt; skal.

BMW har jo alltid levert motor og drivverk messig. Har ikkje hørt om store rust feller heller. Der er nok heller MB verre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner du deg et godt velholdt eksemplar som har fulgt service hele veien, så har du en ganske solid og fin bil.

De kjente probleme med disse bilene er jo elektronikken, men jeg tror det er de første modellene som var mest plaget av dette.

skal du på værksted med denne bilen, så er det også en del dyrere enn f.eks 5 serie( deler, service og arbeid osv...)

jeg ville ha sjekket vanlige ting rundt om i understellet som bremser, fjæring/luftfjæring osv og kanskje tatt en naf test for sikkerhets skyld. jeg kjenner ikke til motoren, men som sagt så pleier BMW å levere solide motorer.

Ellers så er det en kongebil!! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Får ta meg en runde og prøve, så får vi se hva det blir til. Har du hatt BMW èn gang, har du liksom fått det i blodet B)

Takk for tipsene!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive