Gå til innhold

07 Audi TT brilliant red


Olsen

Recommended Posts

2007 Audi TT 2.0TFSI S-tronic

Sprayet emblemene bak sorte i dag. Med plasti dip. Genialt produkt. Virker nøyaktig som på youtube videoene om produktet viser.

Før:

b03a2124.jpg

Etter:

33eab2fd.jpg

Endret av Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen gode forslag til voks jeg kan bruke til denne??? Jeg har tenkt å gå over den med clasohlson tohodet DA maskin med meguiars ultimate compound. Jeg har meguiars nxt tech vax 2.0 fra før, men tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en skikkelig voks. Helst ikke så altfor dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite 845. Koster rundt en 200-lapp (pluss frakt) og varer lenge (det snakkes om 8 måneder i praktisk bruk).

Jeg nærmer meg 1 år på XC60 med 476 :) Same shit as 845 :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite 845 kan virke som et OK valg. Ser at den er blitt testet på felg vs swissvax autobahn her på forumet så da kan jeg bruke den allround.

Men hvordan er denne utseende messig i forhold til en dyrere voks som f.eks swissvax mirage? Vil gjerne ha en voks som gir et bra utseende med god dybde og wet look som ikke koster skjorta. Ser for meg å bruke maks ca. 600kr. (dermed ikke så aktuelt med swissvax)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

"Appearance is in the eye of the beholder", og man ser i stor grad det man har lyst å se.

Hvis forarbeidet (dvs polering etc) er tilnærmet 100% vil ikke en voks ha noen vesentlig innvirkning på det opplevde sluttresultatet, da en voks skal være mest mulig optisk klar (gjennomsiktig) og hovedsaklig beskytte arbeidet du har lagt ned i poleringen.

Ut fra det synes jeg på den ene siden det er tull å bruke tusenvis av kroner på en voks når man kan få mange vokser for de samme pengene. På den annen side går det jo fort litt prestisje i å ha eksklusive vokser i samlingen...

Uansett - jeg la Collinite 845 på konebilen (sølv) og syntes (helt subjektivt) at lakken fikk en fin glød, dybde og wetlook - og det var da uten noen som helst form for lakkbehandling ut over omfattende vask med hele arsenalet med avfettinger først og grundig håndvask og tørk etterpå.

På min egen bil (titangrå perlemor) har jeg lagt Collinite 476s og opplevde egentlig det samme, og den ble heller ikke polert før voksen kom på.

Begge er knakende gode vokser som varer lenge og i mine nærsynte øyne gir et bra utseende. Jeg tviler også sterkt på at jeg vil være i stand til å skille mellom forskjellige typer vokser på en bil (eller to like biler med forskjellige vokser).

Min anbefaling blir hvertfall å spandere en 200-lapp på Collinite 476s eller 845 (som basically er 476s i flytende form), legge den på bilen og se om du blir fornøyd med utseendet. Du vil hvertfall ha en bil som er beskyttet i lang tid, om ikke annet, og i min bok er det viktigere enn subjektive ting som dybde og wetlook.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre enn bilnerden som forhandler collinite 845?? Og som også har swissvax pneu?? Synd jeg akkurat har mottatt en pakke bilnerden, kunne spart frakten da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kanon bra mister ;) svart på rødt er nice samme som jeg har ^^

Flott bil og nå ser jeg for meg ringene i sort og men du har vel spart dem for en grunn ? =)

mvh C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Ringene synes jeg du skal beholde slik de er :)

Ellers ser det veldig bra ut det du har gjort.

Hvordan tåler plasti dip avfetting? Hva kan en regne med av holdbarhet på dette produktet?

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringene i grillen blir beholdt som de er. Vurderer å fjerne plasti dippen bak og på tanklokket. Vet ikke helt om jeg liker det eller ikke. Hehe. Matcher liksom ikke helt med sølv felger. Og jeg vil ikke ha sorte felger. Men Kanten rundt grillen sort skal jeg ha.

Skal kanskje teste å spraye sidespeilene og.

Det er så genialt at man bare kan dra det av om man ikke liker det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar: har lest her på forumet at plasti dip ikke tåler prickbort eller surfex hd. Tror jeg skal teste surfex hd på emblemene bak for å se om det holder eller ikke. (Edit: tåler surfex hd.)

Stig: tror ikke felgene mine ville sett bra ut sort uansett. Og sikkert ikke let å få det pent med så stort senterdeksel.

Liker egentlig ikke sorte felger generelt heller. (noen felger på noen biler kan jo selfvfølgelig funke)

Endret av Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort mot rødt er vakkert!

Men jeg ville nok hatt originalfarge på tanklokk, for meg er det en "signatur" på TT´er...

Ringene (i grillen) er også en Audi signatur, og "skal" være i sølv/chrome.. (personlig preferanse)

Endret av dreuf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet med surfex hd i dag. Blandet ca 1:20. INGEN PROBLEM.

Før:

47c68e07.jpg

Etter to minutter:

1c05723e.jpg

Etter fem minutter:

7ba6bf5b.jpg

Spylte så av og ingen forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...