ronnyn

S&S: 2012 Porsche Cayenne 3.0 V6

32 innlegg i emnet

RNAutospalogo.jpg

Eier av denne bilen ville i utgangspunktet ha jobben gjennomført i mai i år, men pga trang timeplan hos detailer ble jobben satt bort til ett av byens mest velrennomerte bilpleiesenter.

Dessverre var bilen mye værre i lakken når eier fikk den tilbake, så på kort varsel ble det her ryddet plass i kalenderen for det vi kaller nødhjelp. :)

Først litt inspeksjonsbilder; ser jo ikke så aller verst ut i grunn..
DSC_0748.jpg

DSC_0747.jpg

DSC_0745.jpg

DSC_0743.jpg

Ouch..
bilde-4.jpg

Påførte så felgrens: Scholl Rim7 i 1:1 blanding. Samtidig ble bilen dynket i Prickbort opp til vinduene og inni hjulhus.
Spylte så av Prickbort før bilen fikk et lag Surfex HD i 1:15 og deretter skumlagt og avspylt før håndvask.
Tok også en flere runder med Surfex HD på dekksidene, med en god Vikan-børste. Det har vært påført ett eller annet som virkelig har gjort gummien brun på disse hjulene.
DSC_0754.jpg

DSC_0750.jpg

DSC_0760.jpg

DSC_0762.jpg

DSC_0764.jpg

DSC_0765.jpg

Her ser vi knapt 3uker gammel Ditec i praksis:
DSC_0769.jpg

DSC_0770.jpg

DSC_0771.jpg

Etter håndvask og tørk gikk turen inn for videre inspeksjon. Eier hadde gjort meg oppmerksom på noen av de groveste ripene, men bilen var mye værre enn jeg hadde trodd:
DSC_0778.jpg

DSC_0780.jpg

DSC_0781.jpg

DSC_0782.jpg

DSC_0785.jpg

DSC_0788.jpg

Polishrester på plast:
DSC_0786.jpg

Forsøkte i første omgang S17 på hvit CG MPT pad, og det gjorde vei i vellingen. Brukte også orange scholl og s3gold som spotpad på de værste ripene, etterfulgt av S30. Her følger litt korrigeringsbilder:
DSC_0791.jpg

DSC_0792.jpg

DSC_0793.jpg

DSC_0809.jpg

DSC_0810.jpg

DSC_0819.jpg

Brukte detailing sticks rundt emblemer på bakluken og andre trange steder:
DSC_0814.jpg

Gikk for anledningen til innkjøp av en liten kompressor for å få blåst bort polishstøv fra trange sprekker og utilgjengelige plasser:
004.jpg

003.jpg

Brukte også litt tid under panseret, for å få bort gamle og nye polishrester og støv.
Dekselet ble behandlet med Surfex HD og Tools detailing børste, før det ble satt inn med Pneu. Emblemet i alu fikk Svisswax Autobahn.
Resten av motorrommet brukte jeg en lett Surfex blanding på, etterfulgt av en grundig tørk med mikrofiber.
014.jpg

017.jpg

018.jpg

019.jpg

022.jpg

023.jpg

024.jpg

Eksospottene fikk også litt kjærlighet, i form av Meguiars NXT All metal polish og Ebay nanosvamp. Avsluttet også her med Swissvax Autobahn.
043.jpg

044.jpg

045.jpg

Felgene ble tatt av en etter en, polert opp med roterende og S30 på orange Scholl, etterfulgt av Swissvax Autobahn.
Kalipperne fikk samme behandling. Hjulboltene ble grundig vasket med Surfex HD og satt inn med Swissvax Autobahn.
Hjulbuene fikk en runde med CG Bare Bones.
049.jpg

050.jpg

052.jpg

055.jpg

054.jpg

057.jpg

048.jpg

Voksvalget falt på Swissvax Crystal Rock (2 lag med ca 14 timers mellomrom), med Swissvax Shield i døråpninger.
nikond50026.jpg

DSC_0816.jpg

032.jpg

039.jpg

Etterbilder følger:
058.jpg

059.jpg

060.jpg

061.jpg

062.jpg

064.jpg

065.jpg

Total tidsbruk: ca 25 timers effektivt arbeid (8 av de med 2 mann)
Takk for titten!

51

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice. Ser frem til den faktisk kommer! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte de ikke lage flere hologrammer på 6 timer? :thumbs:

Uansett! Bra noen rydder opp i en så fin bil som dette.! Cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og der var den på plass! :)

Virkelig credverdig nødhjelp av klasse! For hjelpes meg som den så ut...:o Får bare mindre og mindre respekt for sånne lakkforseglingssenter...de lager jo mer ugagn enn de rydder opp i!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det stort behov for hjelp ja! Som du sier må jo bilen ha sett verre ut etter Ditec var ferdige med den!

Godt ryddet opp! :):thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At noen kan levere ut en så lekker bil sånn er kriminelt! Men det var da bra at bilen kom i gode hender til slutt, til en som legger sjelen i arbeidet! For dette ble en stk blank Porsche! Nydelig jobb! Cred :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott redningsoppdrag og en nydelig finish :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte de ikke lage flere hologrammer på 6 timer? :thumbs:

Uansett! Bra noen rydder opp i en så fin bil som dette.! Cred

Var dessverre blitt overskyet når jeg tok før bildene.Hadde jeg vært litt før ute med kamera,så hadde det kansje blitt en advarsel mot sterke sener.For hele bilen var full i holos fra topp til bunn.Det ble bra til slutt.takker for cred.

Og der var den på plass! :)

Virkelig credverdig nødhjelp av klasse! For hjelpes meg som den så ut... :o Får bare mindre og mindre respekt for sånne lakkforseglingssenter...de lager jo mer ugagn enn de rydder opp i!

Takker

Her var det stort behov for hjelp ja! Som du sier må jo bilen ha sett verre ut etter Ditec var ferdige med den!

Godt ryddet opp! :):thumbup:

Takker

At noen kan levere ut en så lekker bil sånn er kriminelt! Men det var da bra at bilen kom i gode hender til slutt, til en som legger sjelen i arbeidet! For dette ble en stk blank Porsche! Nydelig jobb! Cred :thumbup:

Ja det værste er jo som du sier at de leverer fra seg no osm de for så vidt har navnet sitt på.

Takker

Flott redningsoppdrag og en nydelig finish :thumbup:

Takk for d :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mister all respekt for Ditec behandling når jeg leser denne tråden. :thumbdown:

Ditec behandlingen hadde ingen beskyttende effekt og det kun noen mnd. etter "behandling".

At klargjøreren har voldtatt lakken med roterende maskin er ikke noe nytt, men hva er det eier har fått for pengene her ?

En lakk som ser helt for..... ut og er fullstendig uten beskyttelse.

Bra at du fikk satt av tid til å gi denne flotte Porchen, den finishen den fortjener.

Cred for bra utført jobb og S&S.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mister all respekt for Ditec behandling når jeg leser denne tråden. :thumbdown:

Ditec behandlingen hadde ingen beskyttende effekt og det kun noen mnd. etter "behandling".

At klargjøreren har voldtatt lakken med roterende maskin er ikke noe nytt, men hva er det eier har fått for pengene her ?

En lakk som ser helt for..... ut og er fullstendig uten beskyttelse.

Bra at du fikk satt av tid til å gi denne flotte Porchen, den finishen den fortjener.

Cred for bra utført jobb og S&S.

takker for cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja, flott jobb, cred din vei.

(Aner jeg Knutis i rollen som fotograf?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil, som fikk den pleien den trengt. Cred for en strøken "nødhjelp-jobb"!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott redning på denne her. Skal si du er raus med voksen ;) Men det gir jo bare mersalg hos swissvax :rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for å stille opp og rydde opp i hologrammer! Og takk for praten lørdag :) Jeg mener fortsatt at Ditec ikke er ille(men aalt for dyrt da), men at det kommer veldig an på hvem som utfører behandlinga! De må jo ha lagt forseglinga helt feil også!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for en god opprydning og en bra S&S. Flott bil dette! :thumbup:

Forresten likte jeg voksvalget ditt! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skal si du er raus med voksen ;)

Det må nok jeg ta ansvaret for. :o

Stakk innom en tur på fredag etter jobb, for å tafse på tysk premium lakk og fikle med et speilreflekskamera.

Tydeligvis har jeg lite greie på begge deler.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må nok jeg ta ansvaret for. :o

Stakk innom en tur på fredag etter jobb, for å tafse på tysk premium lakk og fikle med et speilreflekskamera.

Tydeligvis har jeg lite greie på begge deler.. :P

Så lenge du er klar over dine begrensninger har du hvertfall mulighet til å bli bedre på begge felter ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du er klar over dine begrensninger har du hvertfall mulighet til å bli bedre på begge felter ;)

Neh, har gått på en smell der gitt. :) Prøve å prioritere helt andre ting i tiden fremover, se om jeg finner tilbake til lidenskapen i bilpleien.

Det skal sies, at jeg syns Eurow MF-pads gir suverent jevne lag med Collinite ihvertfall. Jeg har aldri blitt helt kompis med skumgummipads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal sies, at jeg syns Eurow MF-pads gir suverent jevne lag med Collinite ihvertfall. Jeg har aldri blitt helt kompis med skumgummipads.

Må kjøpe inn et par slike for å teste, koster jo ikke stort hos bilnerden. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det trengs litt produkt for å mette de, men legger de i ziplock så er de knall å hente frem til voksing syns jeg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive