Øivind S

LSP til svart matte felger

Gjorde en bommert i høst, da jeg preppa sommerfelgene til vinterlagring. Brukte Autoglym super resin polish på felgene. Dette resulterte i at jeg ikke får av polishen. Eikene har et hvitt lag som ikke lar seg fjerne med sterk surfex, prick bort eller autofoam. Har prøvd å gni det av med div microfiber, og med fingrene. Ser bra ut helt til felgene er tørre. Da er de like ille. Hva skal jeg bruke for å fjerne super resinen? Og hvilke LSP skal jeg velge til disse svart matte felgene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg vet hva du bør bruke for å fjerne AG'en(ren surfex kanskje..??), så er vel Swissvax Opaque med tilhørende Opaque pre-cleaner the shit når det kommer til LSP for matt finish.

Til info: Dette er kun basert på de erfaringer som dyktige detailere her på forumet har gjort seg, ikke av egen erfaring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opaque til mine felger med svart matte eiker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opaque pre cleaner er ihverfall laget for å rense matt finish uten å gjøre den blank (eller hvit), så den burde jo være et godt valg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Da blir det nok en SW bestilling på meg i nærmeste fremtid. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skulle slengt den inn igår vettu, da det var 20% ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cleaner Fluid og Autobahn er null problem å bruke på matte felger :) Jeg foretrekker det selv pga holdbarheten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la Autobahn på mine matte felger, og de ble egentlig litt for blanke i forhold til hva jeg egentlig ville ha, så jeg skal legge Gtechniq C5 på dem i løpet av sommeren. Har fått bekreftet fra produsenten at C5 bevarer original finish og ikke gjør dem blanke, men fargen kan bli litt mørkere (noe som i og for seg er greit).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive