Gå til innhold

Recommended Posts

Øivind S
Skrevet

Gjorde en bommert i høst, da jeg preppa sommerfelgene til vinterlagring. Brukte Autoglym super resin polish på felgene. Dette resulterte i at jeg ikke får av polishen. Eikene har et hvitt lag som ikke lar seg fjerne med sterk surfex, prick bort eller autofoam. Har prøvd å gni det av med div microfiber, og med fingrene. Ser bra ut helt til felgene er tørre. Da er de like ille. Hva skal jeg bruke for å fjerne super resinen? Og hvilke LSP skal jeg velge til disse svart matte felgene?

Skovdahl
Skrevet

Uten at jeg vet hva du bør bruke for å fjerne AG'en(ren surfex kanskje..??), så er vel Swissvax Opaque med tilhørende Opaque pre-cleaner the shit når det kommer til LSP for matt finish.

Til info: Dette er kun basert på de erfaringer som dyktige detailere her på forumet har gjort seg, ikke av egen erfaring.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lena Kristin
Skrevet

Jeg har opaque til mine felger med svart matte eiker

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

Skrevet

Opaque pre cleaner er ihverfall laget for å rense matt finish uten å gjøre den blank (eller hvit), så den burde jo være et godt valg.

Øivind S
Skrevet

Takk for svar. Da blir det nok en SW bestilling på meg i nærmeste fremtid. :)

Skovdahl
Skrevet

Du skulle slengt den inn igår vettu, da det var 20% ;)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Cleaner Fluid og Autobahn er null problem å bruke på matte felger :) Jeg foretrekker det selv pga holdbarheten :)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg la Autobahn på mine matte felger, og de ble egentlig litt for blanke i forhold til hva jeg egentlig ville ha, så jeg skal legge Gtechniq C5 på dem i løpet av sommeren. Har fått bekreftet fra produsenten at C5 bevarer original finish og ikke gjør dem blanke, men fargen kan bli litt mørkere (noe som i og for seg er greit).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår