Gå til innhold
19quiz76

Korrigering av orange VW Boble 1974

Recommended Posts

19quiz76    32
19quiz76

Tenkte å gå over denne med DA'en i dag, har til disp: S03+, S17, SV CFP på diverse UberPads (Orange som groveste). Noe spes man bør være obs på på denne gamle VW-lakken?coloured8vy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Det du må være obs på er at lakken kan være veldig tynn. Korriger derfor ikke mer enn nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer H    257
Christoffer H

Ta det pent ja! :) Sjekk min S&S av en 62 mod Boble i signaturen :)

Var noen steder jeg så antydning til grunning :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19quiz76    32
19quiz76

Den ene bakskjermen er visst lakker opp, ellers original.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19quiz76    32
19quiz76

Det ble ikke tid og vær til korrigering i dag, men takker for alle svar likevel.

Lakken viste seg å ha en del sprekker og rustflekker - hvordan går man fram rundt dem? Bare maskere opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Daniel R    144
Daniel R

Er det orginal lakk er det ikke vanskelig å hente tilbake fargen og glansen, men de boblene jeg har vært borti har sammtidig hatt forbanna hard og jævla tynn lakk, så ikke forvent å få den 100%... Kjør forsiktig som Mighty sier, spesielt tak og panser rett forran frontrute...

Rustflekker er litt dritt da det kan komme partikler inn i puten som du kan dra videre å føkke opp mer en du ønsker, så på best mulig måte prøv å unngå disse.

Evt kan du ta rundt de for hånd og hive påføringsputa etterpå...

Sprekkene pleier jeg bare kjøre over med varsomhet så lenge de ikke er skadet på noen måte som tilsier at lakk kan være løs, så er det bare å bruke noe fint til å få utav polish igjen når du er ferdig med korrigeringen. (ikke høytrykk med vann eller luft da dette kan smette inn under lakk å flerre opp.

Og siden en boble til tider har hatt ganske mye mer en 1 eier, kan det være noen med mindre kunnskaper har jobba med maskin tidligere... så pass godt på profiler på panseret, dører, bakluke og ellers på kanter da det kan være ekstra tynn lakk på disse punktene. ( "tak renner" )

Så er det bare å kose seg å få liv i bobla igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19quiz76    32
19quiz76

Mange takk, Daniel (og alle andre) - skal nok få strekt den opp til gammel storhet igjen. Var moro å se opp mot 40 år gammel møkk fly av bilen etter DCN-style vask. Særlig Iron-x imponerte brorsan (eier), og felgene ble som da de var sandblåst og pulverlakkert for noen år siden, etter en runde med rim7 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19quiz76    32
19quiz76

Spør på vegne av bror her, tenkte kanskje noen hadde noen gode tips:

"Jeg har lyst til å sette fangerne tilbake i den standen de var som nye, malt sorte med hvit stripe. Samme med lykteringene.

post-4030-1340911915,09_thumb.jpg

Ser ut som de er krom under den gamle sortmalingen, som bare er malt sort, og sortfargen er nå falmet og ser ikke pene ut.

Tips til fremgangsmåte? Jeg må jo først fjerne malingen, men jeg innbiller meg at det ikke bare er å spraymale krom med hva som helst? Bør kromen slipes også?"

Her forresten s&s av hvordan den ble :)

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?/topic/13846-Mini-S&S--75-VW-Jeans

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig