Essiek

OSD: Audi A6 Sort 2006 13-14.08.2011

Sort Audi A6 2006 - 13-14.08.2011

6060022273_15cabf37ab_b_d.jpg

Denne ble tatt i august i 2011 - har ikke fått skrevet noen S&S ennå, men her kommer den :)

Bilen til en kollega som trengte en god shine før salg / innbytte. Skulle være ganske grei i lakken - bortsett fra et skrubbe-merke på framfanger, og "litt snusk" bak. Vel, litt greit for noen er "OMG" for andre - dette er noen bilder fra inspeksjon (de fleste tatt etter vask og clay, ingen bilder av denne prosessen - men blaut bil som det renner gugge fra har de fleste sett). Washi-washi var forresten PB + SurfexHD + deIronizer, CWG + grønn chenille mitt, clay var BH regular med vann som lube)

7184673361_2caffd2b81_b_d.jpg

7184673749_3d5d7ac664_b_d.jpg

7369908408_acac573d4c_b_d.jpg

7369909380_3b6a4d8436_b_d.jpg

7369910098_77d40e8602_b_d.jpg

Som dere ser var det nok å jobbe med her. Startet med panser og tapet opp litt for kombo-testing, endte med S03G på blå etterfulgt av S30+ på orange. Typisk kjøring:

S03G: spre på 700, opp til 1800, mye press 2-4 pass, slippe press 1-2 pass, rett av

S30+: spre på 700, opp til 1800-2000, press 3-4 pass, slippe press 1-2 pass, rett av

Panser - før S03G:

7369910524_823d828764_b_d.jpg

Etter 1 runde med S03G:

7184676655_e8e9df64db_b_d.jpg

Etter 1 runde til med S03G og 1 runde med S30+:

7184677673_d44a816028_b_d.jpg

Panser ferdig kjørt ene siden:

7369913332_60694e60c4_b_d.jpg

Sammenlignet med andre siden (urørt ennå):

7184679005_7d4d8df2e6_b_d.jpg

Randoms videre:

7184679865_fb03f9e524_b_d.jpg

7369916994_b334e7c8ed_b_d.jpg

7369918588_15c3fbe102_b_d.jpg

7369919736_9047d1871e_b_d.jpg

7184685985_ce84b92e04_b_d.jpg

7184686535_603db2f46c_b_d.jpg

7369923856_775bc8fc2c_b_d.jpg

7184731003_f138fec5dc_b_d.jpg

7369966104_c846e5c197_b_d.jpg

7369966240_94b61b81c0_b_d.jpg

7184731757_f97e837538_b_d.jpg

7369966870_661161baf5_b_d.jpg

7184732383_eddbba797f_b_d.jpg

7184732975_6087f1f019_b_d.jpg

7184733279_70b36e3ab4_b_d.jpg

7369967934_7b3720d21b_b_d.jpg

7184733517_8ca4b55bef_b_d.jpg

7184734357_f24537faf9_b_d.jpg

7184734499_a07f38ec8b_b_d.jpg

7369970804_6782bb76f4_b_d.jpg

7369971280_03ec66371c_b_d.jpg

7369971608_119997b0c9_b_d.jpg

7369973474_90df1b321b_b_d.jpg

7184738679_1ac141f3bf_b_d.jpg

7184739077_813ed9ca87_b_d.jpg

7184739553_da2e3f68b8_b_d.jpg

7369974604_7abfd35fb4_b_d.jpg

Fikk has på et par dypere riper også - her er det kun kjørt S03G 2 runder:

7369975434_1a6b2e2fea_b_d.jpg

Videre:

7184740745_46ac0c0482_b_d.jpg

7369976680_facc57044f_b_d.jpg

7369977822_6fa89506b1_b_d.jpg

7184743341_8ca669bc73_b_d.jpg

7184745955_ece4b2b102_b_d.jpg

Il finito grande:

6060022273_15cabf37ab_b_d.jpg

Hologramfritt over det hele etter CF02 / MG FI som wipedown-sjekk underveis. Meguiars #21 som LSP. Total tid medgått: ca 26 timer. Takk for titten!

** Ingen bilder kan brukes uten skriftlig samtykke fra meg **

edit: Her er oversikten på det som ble gjort. Gamle meg husket ikke siste-steget eller LSP korrekt....

Prewash/wash:

  • Lakk:
    • SurfexHD avfetting, Prickbort avfetting, Wolf’s DeIronizer
    • Clay av lakk med BiltHamber clay
    • Vask og tørk
    • Felger / dekk:
      • SurfexHD, Wolf’s DeIronizer



        Tid medgått: 2.5 timer

        Korrigering / beskyttelse av lakk:
        • 3-stegs prosess

          • Grov rubbing: Scholl S03G
          • Mellom-steg: Scholl S30+
          • Slutt-steg: 3M UltraFina SE
          • Lakkforsegling: Meguiars #21 Synthetic Sealer

          [*]Innsteg og felger polert for hånd med Meguiars D151

          [*]Dekksider: Swissvax Pneu

          Tid medgått: 23 timer

          [*]Interiør:

          [*]Vasket med GreenClean alle overflater

          [*]Behandlet med CG VRP Dressing alle overflater inkl gummimatter

          [*]Dyp-støvsuging av alcantara / tekstiler

          Tid medgått: 4 timer

Endret av Essiek
22

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra løft og lekkert blankt resultat :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut Essie. Mange gode 50/50 bilder, du er flink med blitzen. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin jobb Espen. :thumbup:

Gikk fra grå til sort denne her. Cred seff.

Som nevn over er du like flink med kamera som poleringsmaskinen ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det siste i B/W er bakgrunnsbildekandidat! Utrolig flott bilde av en veldig blank Audi! Cred givet :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker alle sammen. Det var 26 timer konstant jobbing fordelt på 2 dager. Glemte å nevne at dekk fikk Pneu, felger fikk D151 og Autobahn - samt ble tatt litt lett innvendig også (matter, pedaler, støvsuging og litt rens av seter), og ruter fikk Nanolotus Pro.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Essie, knallfin disse etter litt verdig behandlig :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba Essiek, nydelige ferdig bilder. :)

Cred for denne.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall bra resultat!! :) Moro med S&S fra deg igjen! Cred er gitt :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Takker :)

Har lagt til hva jeg faktisk brukte av tid og produkter på denne jobben - merkelig hva man finner igjen så fort hjernen fungerer på over 9% av kapasitet....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakfanger ble ganske mye bedre - men det var mye RDS, og på langt nær alt ble borte. Det som ikke forsvant ble iallefall dempet så mye at man måtte helt inntil, samt vite om de for å legge merke til noen. Ingen var igjennom klarlakken egentlig, men jeg ville ikke ta noe mer i frykt for å gå igjennom. Tror jeg kjørte 2 runder med S03G, 1 med S30+ og 1 med UFSE der, men på litt lavere RPM pga varmeutvikling. Kjørte S03G på små orange Über, samme med S30+.

Takk for kred alle sammen, det varmer en gammel manns hjerte :)

Forøvrig var det veldig fin lakk å kjøre på, og ingen av panelene var omlakkert

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive