• 0
ODDATLE

SV Seal Feed på utvendig gummi?

Spørsmål

Er en liten jobb på godbilen, en Alfa 166. Gummilisten rundt vindusrammen på bakdørene er feil montert og skal av for å settes riktig på på plass. Disse listene er tetting for vindu, samt at de også tetter dør mot karm. Listen/pakningen er altså også utvendig på bilen rundt vinduene.

Tenkte at når de er demontert er det enkelt å gjøre de ren og sette de inn med SV Seal Feed. Men spørsmålet (omsider :wacko:) er egentlig om Seal Feed er holdbar på den utvendige delen av listen??

Eller er det bedre med CG Silk & Shine Dressing? Har begge deler. Den synlige delen av listen på utsiden er ca 2 cm brei rundt hele vindusrammen.

Samme spørsmål gjelder den nedre tettingslist på vinduet også :huh:

Har ikke bilder nå, bilen er ute på tur i det flotte vestlandsværet :thumbs:

Hilsen Odd Atle

Endret av ODDATLE
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

• 0

Lurer på dette selv. Jeg tenker at det er verd å gjøre selvom holdbarheten ikke blir like lang. Inni bilen skal det holde rundt ett år, men om det holder bare et halvt år utvendig så er det jo selvfølgelig verd å gjøre det. Skal prøve på en bil her nå, så får vi se. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Da er det bare å gå i gang da :thumbup:

Blir en stund til jeg begynner med fix, reiser i havet om to dager. Håper jeg får tid til litt TLC før ferien når jeg kommer hjem B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Dette har jeg lurt på også.. :P Eller hva bruker folk ellers på utvendig vinduslister? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

jeg har brukt black wow på mine. men har handlet meg SV seal feed så blir nok den fremover på meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Dette har jeg lurt på også.. :P Eller hva bruker folk ellers på utvendig vinduslister? :)

Jeg bruker Seal Feed eller Gtechniq T1 på gummi og Polytrol på plast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive