Mighty

Kwazar - Ikke så imponert

21 innlegg i emnet

Kjøpte meg en del kwazar mercury pro flasker da jeg har hørt at dette er det ultimate av sprayflasker og at de skal fungere bra med iron-x osv. Det første jeg gjorde var å fylle 5 flasker med mine 5 mest brukte produkter.

Prickbort - Brukte dobbelt så lang tid på å dekke bilen med prickbort med kwazar flasken som jeg gjør med de "vanlige" chemical resistant sprayerene som blandt annet meguiars selger. Den sprayer riktignok begge veier på triggeren, men den sprayer til gjengjeld bare halvparten så mye hver vei og man får ikke noen "lange drag". Med de andre sprayerene legger jeg produkt et godt stykke bortover på et pump.

Surfex 1:5 - Samme opplevelse som med prickbort

Megs wheel brightener 1:4 - Med wheel brightener ville ikke flasken spraye skikkelig. Den sprayet som regel bare ene veien og det var mye spytting og lite produkt. Byttet til vann i flasken så funket den bra igjen.

Iron-x - Sprayeren greide ikke å forstøve/spre denne skikkelig i det hele tatt og jeg brukte dobbelt så mye produkt ettersom det kom ut med grove dråper i ujevn stråle og la seg på veldig tykt. Da sammenligner jeg med en mindre flaske jeg har som greier å spre iron-x ganske bra.

P21S power gel - samme problem som med iron-x. Ved 1:1 blanding fungerte det ganske greit.

Alt i alt er jeg ikke akkurat i ekstase over disse "superflaskene". Er jeg den eneste som ikke synes disse flaskene er supre til alt?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det. :P

Fra spøk til revolver: Bare siste halvåret har jeg fått ironX i 3 forskjellige konsistenser: fra halvgel, til helgel til helt flytende nå i siste utgave.

Til forstøving av Prickbort feks, syns jeg den er formidabel. At jeg muligens bruker litt lengre tid blir overskygget av at jeg ikke bruker så mye produkt lenger.

Bruker mine Kwazar primært til IronX, Prickbort og Rim7 i 1:1.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke sprayer anbefaler du til ironX? jeg opplever etter et par sprays det du beskriver... Jeg bruker å tømme sprayen etter hver bruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iron-x versjonen jeg har er ganske tykk. Selv når jeg prøvde å blande den ut med nesten halvparten vann var der håpløst å spraye den skikkelig med kwazar flasken. Jeg har lagt meg til en teknikk med f.eks prickbort som gjør at jeg dekker en bil med ganske lite produkt, men denne fungerte særs dårlig med disse flaskene. Man får liksom mer et kort spytt hver vei enn et langt pump som dekket et større område.

Hvilke sprayer anbefaler du til ironX? jeg opplever etter et par sprays det du beskriver... Jeg bruker å tømme sprayen etter hver bruk.

Jeg bruker en liten 100ml flaske som egentlig er laget for forstøving av noe slags sminkeprodukt. Jeg får disse av min søster ettersom hun bruker opp innholdet. Sprayeren ligner veldig på dodo juice sine små sprayere utseendemessig. Jeg greier å dekke 4 felger inn og ut med 50ml produkt med disse flaskene. Med kwazar hadde jeg brukt 100ml bare på utsiden av felgene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, siste utgave er ihvertfall så tynn at den forstøver du supert med Kwazar.

De forrige utgavene har jeg liksom ikke fått forstøvet noe i det hele tatt, det har bare blitt spytting pga den tykke konsistensen uansett hvilken flaske jeg har brukt.

Jeg syns forøvrig ikke denne siste utgaven er like effektiv som den supertykke jeg hadde sist.

Du får justere hodet og lære deg en annen teknikk da vet du. ;) Evt bare fortsette med det du trives best med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg må si meg enig med Knutis - at Kwazar er den beste til å påføre Prickbort med. Føler jeg bruker myye mindre produkt nå enn når jeg brukte de originale triggerne(når de i hele tatt ville fungere). Mot å bruke nesten 1 liter på 1 bil, kan jeg nå få 1 liter til å rekke til 3 (!!) biler, inklusiv strafferunder på felger o.l.

Dette gjelder Kwazar kjøpt av _Makki_, som jeg da er meget godt fornøyd med. Har dessverre ingen videre erfaring utover PB.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja at de originale sprayerene på prickbort suger er jeg enig i, men det er ikke disse jeg har sammenlignet kwazar flaskene med heller :)

Testet nå "chemical resistant" sprayeren mot kwazar med vann for å se hvor mye væske som kom ut per pump. Førstnevnte leverer mer væske på et press enn kwazar sprayeren gjør begge veier. Og forstøvingen er like god.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Mighty her og er glad for at jeg kun har kjøpt 1 kwazar flaske.

For å si det på en annen måte så er kwazar en helt ålreit sprayflaske, men jeg liker de grå sprayhodene fra CG bedre da de som sagt ha lenger drag som Mighty påpeker og ikke minst har CG flaskene en mye bedre spredning fra dysen (dekker større flate av gangen).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter på 3 kwazar flasker sjøl fra SS så håper ikkje det er forgjeves no, har jo kun hørt gode ting... Vurderer også innkjøp av noen av CG sine flasker (Slike som Simen bruker) siden eg e imponert over CG Window Cleaner sin trigger. + at flaskene er gjennomsiktige noe som er både praktisk og tøft! :P

Liten Offtopic:

PB har fått nye triggere ;) Disse er faktisk brukende. Brukte den uten at det rant produkt ned på hendene og trikkeren fungerte utmerket til eg hadde dekket bilen helt :) Det eneste er at den forstøver litt vell mykje synes eg, så å dekke tak og panser skikkelig kan være litt dritt siden "dampen" ikkje når helt fram og man må stå ganske nært for å få dekket område.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nyttig info. Tror jeg drøyer Kwazar, enn så lenge. Jeg bruker de grå kjemisk resistente sprayerne til Prickbort, sterk Surfex, ONR etc. Veldig fornøyd med de. Dekker fint en bil ordentlig grundig på under en halv originalflaske Prickbort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderte også disse Kwazarene da de har fått mye skryt, men må kanskje vurdere litt til da jeg tross alt er fornøyd med det jeg bruker fra før.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg sverger til de grå sprayerne til CG/Meg/etc., de er i mine øyne perfekte på alle måter. Eneste jeg føler behov for å bruke noe annet er til IronX, for å bruke litt mindre produkt. Ble aldri helt tilfreds med Kwazar Mercury Pro, men fikk en Kwazar Venus lavtrykkskanne her om dagen og testa den til Surfex HD 1:30 idag. Likte den godt :)

PB har fått nye triggere ;) Disse er faktisk brukende. Brukte den uten at det rant produkt ned på hendene og trikkeren fungerte utmerket til eg hadde dekket bilen helt :) Det eneste er at den forstøver litt vell mykje synes eg, så å dekke tak og panser skikkelig kan være litt dritt siden "dampen" ikkje når helt fram og man må stå ganske nært for å få dekket område.

De hvite mener du? Holdt en halv bil her, så måtte jeg bytte til en grå chemical resistant. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også vært misfornøyd med Kwazar flaskene mine, eller sprayhodet. Prøvde med de grå CG sine idag og er mye mer fornøyd, kommer til å bli det fremover

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de grå dere nevner er de samme som Scandicshine selger med sine flasker, så må jeg si meg dypt uenig i at det er en god trigger. For den lakk som ei sil og sluttet å fungere etter første gangs bruk.

Men jeg er interessert i å prøve de til CG, så om noen vil være så vennlig å linke til de? Så jeg får rette typen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort synes jeg kommer med forskjellige sprayere annenhver gang jeg kjøper flasker. Noen ganger er de grønne, andre ganger hvite. Same shit tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De hvite mener du? Holdt en halv bil her, så måtte jeg bytte til en grå chemical resistant. :)

Ja dei kvite, holdt for meg løpet ut, men eg kan jo ha vært heldig :P Men lekker iallefall ikkje sånn som før :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de grå dere nevner er de samme som Scandicshine selger med sine flasker, så må jeg si meg dypt uenig i at det er en god trigger. For den lakk som ei sil og sluttet å fungere etter første gangs bruk.

Men jeg er interessert i å prøve de til CG, så om noen vil være så vennlig å linke til de? Så jeg får rette typen :)

Mener du de grå med blå tupp? Disse:

IMG_5042.jpg

Syntes de er greie, de har en litt "eksplosiv" forstøving.. Men her er en link til de gode sprayerne som er fra CG/Meguiar's/whatever, kan vel kjøpe inn rundt ti stykk på shinearama...

Link.

Forresten så det ut som at Bilnerden selger noen som ligner mistenkelig, men i dette tilfelle går den isåfall under navnet "atomiza". Noen som vet om det er de samme sprayerne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten så det ut som at Bilnerden selger noen som ligner mistenkelig, men i dette tilfelle går den isåfall under navnet "atomiza". Noen som vet om det er de samme sprayerne?

De er vertfall helt like, og jeg fikk 2 stk fra bilnerden i går, men har ikke fått testet dem enda. men går utifra at det er de samme. ganske fair price fra bilnerden vertfall :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte akkurat 6 stykk derfra. Det var det meste man kunne bestille med brevpost. Ble ikke dyrt det nei :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snart lagt vekk alt annet jeg har her av sprayere etter at jeg fikk kwazar flasker, brukt de til IronX, prickbort, Prickfritt, ONR, SurfexHD m.fl, og syntes de fungerer supert til alle de produktene her i allefall. Jeg er kjapp i presset når jeg legger på produktene og da fungerer den supert syntes jeg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive