petterw

Vask av pads. Hvordan?

25 innlegg i emnet

Hvordan er det best å vaske pads under og etter bruk?

Uten sånn pad vasker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min siste metode er å spyle dem lett(legg litt trykk på så det går litt i dybden) med hageslange rett etter bruk.Fungerer utmerket :) Blir helt rene uten å kna eller bruke såpe av noe slag.Om de ligger å tørker utover dagen med produkt som tørker i, så blir det fort vanskeligere å få de rene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Zalo spray, lar det virke 5-10 min og så skyller jeg de godt i vann og klemmer ut polish restene og såpa. Fungerer veldig bra på 3M pad hvertfall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars paddene mine liker å bli vasket i vaskemaskinen på 40 grader, UTEN skyllemiddel.

Samme gjør jeg med microfiberklutene mine.

Vaskes seperat fra klær.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars paddene mine liker å bli vasket i vaskemaskinen på 40 grader, UTEN skyllemiddel.

Samme gjør jeg med microfiberklutene mine.

Vaskes seperat fra klær.

Hvaaa ??? er det ikke digg med litt detailer lukt på klæra da ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay! Kjekt å vite, Har bare polert 1 bil foreløpig (panther black mondeo), brukte da wurth sine pad`r, men greit å få di rene til neste bil, evt vite hvordan jeg skal få di nye rene om di jeg har brukt og ikke vaske enda er ødelagt! :-)

Endret av petterw
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører mine på 30 grader med ørlitte grann såpe i..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Zalo spray, lar det virke 5-10 min og så skyller jeg de godt i vann og klemmer ut polish restene og såpa. Fungerer veldig bra på 3M pad hvertfall :)

+1 på den. Synes det fungerer greit ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vasker dere tørkefibrene da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vasker dere tørkefibrene da?

Kjører microfiber og tørkehåndkler i vaskemaskin ved 90C UTEN skyllemiddel og med noen få topper med CG microfiber rejuvenate eller åssen det nå staves

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker putene på denne måten:

Legger de først noen timer i varmt vann og Stjärnagloss Foam Pad & Microfibre Cleaner eller SurfexHD (har også brukt zalo i noen tilfeller, men synes de andre produktene her har hvert mer effektivt). Lar det ligge i noen timer før jeg skyller ut såperestene sammen med polishrestene i springen under lunket vann.

Med Schollproduktene holder det i mange tilfeller å bare vaske de i rent vann under springen.

Etter dette legger jeg de til tørk oppå et tørkestativ. For å få de til å tørke enda fortere kan du kjøre de med litt skikkelig turtall på maskinen. Her er DA faktisk mest effektivt.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører microfiber og tørkehåndkler i vaskemaskin ved 90C UTEN skyllemiddel og med noen få topper med CG microfiber rejuvenate eller åssen det nå staves

Oi, jeg fant nemlig en vaskelapp på den ene mikrofiberen fra MG. Der står det max 90 F! På tørkehåndklærene står det ingen ting. Redd for å ødelegge hele sullamitten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal safe kan du vaske tørkehåndklær på 60 grader. Under 40 anbefales ikke, da vil ikke fibrene åpne seg og slippe ut eventuell dritt de har tatt med seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sprayer på surfex... lar det trekke i 5 min, skyller rent :-) HT på microfiber pads, og håndvask på skumgummi.... sentrefugerer dem på poleringsmaskinen etterpå

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pads skyller jeg bare under springen i rent vann.Bruker ikke noe såpe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaprer tråden litt jeg :ph34r:

Hva med vaskehanke i mikrofiber, samme dealen? Kan jeg slenge hanske, tørkehåndkle, og MF-buffcloth i samme maskin, på 60 grader vanlig program, med Milo? Og da, med eller uten sentrifugering?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører alltid alt med sentrifugering...

Men jeg har vaskehansker i ull, så de skylles nøysomt for hånd og henges til tørk. Sist jeg vasket ullvaskehanske ble den for liten selv for jentungen på da 4 måneder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder vask underveis er jeg veldig glad i å blåse rent paddene med trykkluft. Tar som regel og blåser dem rene for vær gang jeg trenger og ha på mere produkt.

Etter bruk pleier jeg og la de ligge i en bøtte med varmt zalovann en stund før jeg skylder/vrir de opp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg vaska etter polering så skylte jeg paddene i en bøtte med varmt vann og surfex..deretter 40 grader i maskin med milo..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive