Gå til innhold

Irriterende problem med android telefon


Are G

Recommended Posts

Min telefon led av det kjente problemet med mangel på lagringsplass så jeg kjørte en fabrikkgjennoppretting og installerte det jeg trenger på den.

Etter dette viser deg seg nå at hver gang jeg tar opp kamera blir telefonen svært treg og er knapt brukbar, bildene blir som regel ødelagt og ofte henger telefonen seg slik at jeg må nappe ut batteriet for å få skrudd den av.

Hva i alle dager kan dette være for noe tull?

Jeg kan selvfølgelig fabrikkopprette en gang til men det er lite tilfredsstillelse i det da jeg ikke vet HVA som er feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, burde nok ha skrevet at dette er en HTC Desire med Android 2.2

Tror ikke det finnes noen nyere software uten å "jukse"..

Er jo slik innebygget "sjekk etter ny software" eller hva det heter for noe, her er det i alle fall ingenting.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

For å unngå problemet med at apps fyller opp minnet så kan du installere app2sd. Da kjører programmet fra minnekortet istedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min HTC Legend var grusomt treg sånn plutselig også. Fant et tips på nettet om å slå på USB debugging og det gjorde trikset. Innstillinger - applikasjoner - utvikling.

Vet ikke hvorfor det virker, og ingen andre som vet det heller virker det som.

Nå er telefonen rootet og alle problemer er vekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips kenset, men det funket ikke :(

Må vel bite i det sure eplet og reinstallere igjen..

Kan også nevne at ingen av bildene jeg tar blir lagret.

Kan det være minnekortet som er uggent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det nok det jeg fryktet.. Minnekortet ble skiftet tilbake til det som kom med telefonen og da var problemet løst..

Det var irriterende men da vet jeg i alle fall hva som er feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig med deg der du..

4 GB hos clas koster 129,-

4 GB hos komplett koster 59,-

Det tilsvarer 219 % av prisen til komplett, og komplett er som de fleste vet ikke regnet for å være spesielt billig..

"Greit nok" å reklamere for sin egen arbeidsplass men å si at det er billig når det er steindyrt er ufint :P

Uansett har jeg minnekort, problemet er heller at det er irriterende å måtte gå tilbake til det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torkild

Sats på et kvalitetskort hvis du skal ut å handle minnekort, tror det svarer seg i lengden..

Jeg kjøpte Sandisk MicroSDXC Class 6, 64Gb til min Samsung Galaxy S2, funker gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Godt poeng, burde nok ha skrevet at dette er en HTC Desire med Android 2.2

Tror ikke det finnes noen nyere software uten å "jukse"..

Er jo slik innebygget "sjekk etter ny software" eller hva det heter for noe, her er det i alle fall ingenting.. :D

Root+Custom ROM og fjern alt det unødvendige pisset HTC har lagt inn, som ligger i bakgrunnen og spiser ressurser og batteri.

Skal du bytte minnekort er det kritisk at du kjøper et med skapelige lese/skrivehastigheter, ellers blir telefonen enda tregere da den snakker en del med minnekortet...

Desire støtter heller ikke større minnekort enn 32GB, såvidt jeg husker (min Desire HD fikk hvertfall spader da jeg testet et 64GB-kort, men 32GB gikk greit).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...