morsan

Misfarget skinn

Har en VW Touran med grått skinninteriør. Nederst på ryggen på førersiden er det et felt som har vært misfarget siden jeg kjøpte bilen (brukt). Ikke godt å si hva misfargingen skyldes, men mistenker svart skinnjakke i varm bil.

Uansett hva det kan være, så sitter dette utrolig godt fast. Selv etter mange runder med Autoglym skinnrens ser jeg ikke tegn til at misfargingen minsker. Er det noen bilpleiemidler som vil kunne fjerne dette, eller er det noe annet som må til?

post-4826-0-83466100-1338799313_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med en APC eller Surfex 1:5 og børste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Er helt ny på detailing, så det er kjekt å få tips!

Er ikke Surfex i 1:5 temmelig sterkt? Lurer på om det er safe å bruke en så sterk oppløsning på skinn. Får man Surfex på rekvisitabutikker eller finnes det bare på nettbutikker? Evt hvilken APC vil du anbefale som finnes hos BilXtra etc?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva med Swissvax skinnrens?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke har slitt igjennom den opprinnelige fargen da? Altså den fargen som setet er farget opp med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan selvsagt ikke utelukke slitasje, men det virker ikke som det mest opplagte for meg. Overtok bilen da den bare var brukt i 5mnd (2010 modell), og misfargingen var der allerede.

Er det evt noen jeg bør ta kontakt med som kan ta en titt på dette? Tenker på bilforhandler (Møller) bilpleiefirma etc?

Endret av morsan
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fjernet blå misfarging på skinn i en 2011 E-klasse ved hjelp av Swissvax Leather cleaner og en børste.

Har prøvd mye rart, men på skinn bruker jeg nå utelukkende Swissvax.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fjernet blå misfarging på skinn i en 2011 E-klasse ved hjelp av Swissvax Leather cleaner og en børste.

Har prøvd mye rart, men på skinn bruker jeg nå utelukkende Swissvax.

Jeg har ikke prøvd, men jeg ville hvertfall ikke kjørt på med 1:5 med Surfex på mine skinnseter hvertfall. Swissvax/Scholl er nok det jeg ville prøvd først :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex 1:5 funka jo bra for Øyvind G :)

Man hyler jo på med lighterbensin å gode greier når man farger opp, så sålenge man får vekk såperester og får på noe pleie til slutt så må vel det være innafor...hvis ingenting annet ser ut til å funke mener jeg ?

Endret av bsa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt vanskelig å se ut ifra bildet, men farget dongeri har en tendens til å sverte voldsomt før det har fått ett par vask og kan være synderen.

Jeg ville ha startet med å prøve rens med swissvax sitt skinn-sett, og heller farget opp på nytt dersom det ikke forsvant.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd, men jeg ville hvertfall ikke kjørt på med 1:5 med Surfex på mine skinnseter hvertfall. Swissvax/Scholl er nok det jeg ville prøvd først :)

Funket fint med Surfex på mine seter hvertfall. Ble rent og jeg kan ikke se noen skade etter Surfex. Disse setene har jeg prøvd å rense med SV rensen tidligere uten å få de helt rene. Derfor prøvde jeg Surfex (med stort hell).

Som bsa sier, så er det flere som "tar wipedown" med lighterbensin før farging. Tror ikke Surfex er noe sterkere stoff enn det lighterbensin er.

For å være sikker på at det ikke skulle ligge igjen Surfexrester vasket jeg raskt over med en fuktig MF før jeg påførte Milk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvamp funker fint til å rense skinn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvamp funker fint til å rense skinn.

Lett på hånden er ihvertfall et stikkord her, hard gnikking med nanosvamp på skinn er ikke bra ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive