Newenergy

Victoria Concours Wax herdetid

Da har jeg lagt et lag med Victoria Concours Wax, og lurer egentlig på hvor lang herdetid det er på den?

Var forøvrig interessant å legge den. Den skal av før den har tørket, og er dermed en anelse tyngre å få av enn feks Swissvax Shield, men var silkemyk og lekker å påføre. Lett og fin jobb :D

Det begynte å regne mens jeg stod i garasjen, så fikk ikke kjørt ut og sett i sollys, men blir spennende å se imorgen. Det lille jeg så i garasjen med to arbeidslamper på så bra ut! Dyp glans i den svarte metallicen :)

Forresten! Opplevde noe jeg ikke har opplevd før når jeg buffet av. Mikrofiberklutene loet betydelig mer når jeg buffet av denne ifht. når jeg buffer av Shield eller alle andre vokser jeg har prøvd som skal tørke først. Er dette normalt? Det ble liggende små flekker av lo rundt omkring på lakken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg legger og buffer bare en halv bil om gangen med denne voksen.. Fjerner den før den begynner tørke inn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utdrag fra bilnerden:

Victoria Wax Concours kan så påføres med vanlig eller mikrofiber påføringspute, eller du kan bruke hendene. Legg et tynt og jevnt lag. La voksen virke i 1-3 minutter. Tørk så av overflødig voks med mikrofiber ”buffing” klut. Gir maks beskyttelse og glans ved 2-3 lag. Vent minst 1 time for hvert lag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk :) Da får jeg legge et lag eller to til imorgen tenker jeg. Er jo bare kosejobb det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herdetid for voks er normalt 3-4 timer.

Eg rekner med at du meiner haze tid? Altso før du tar den av. Herdetiden er etter at du har tatt den av.

Forøvrigt ser eg at du allerede har fått bra svar på spørsmålet ditt! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke han mener haze tid siden han allerede vet at vics concours ikke skal haze eller tørke :) herdetid er etter min erfaring ganske uvesentlig når det gjelder voks, men et par timer før neste "lag" kan ikke skade.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg formulerte meg litt klønete, todleif, men mente herdetid ja :)

Da blir det et par lag til i helgen som kommer ;) Preller godt i regnet nå, men er alltid greit å legge på anbefalte lag. Spennende å se hvor holdbar den er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La Victoria på hele bilen i går før eg buffet av. Annbefales ikkje:) Men det gikk greit, litt tungt arbeid og fint resultat:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Victoria Wax Concours kan så påføres med vanlig eller mikrofiber påføringspute, eller du kan bruke hendene.

Noen som har prøvd å legge det med hendene? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La med hendene sist eg la, likte bedre og bruke pute:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive