Lfc4ever

Sv shield og cf

Kan en bruke sv shield på hele bilen, tenker spesielt på lykter og plast detaljer?

Må en maskere alt av ulakkert plast, eller går det greit av med bra behandlet plast/lister osv.?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke voks på lyktene ja.

Men kva slags plastdetaljer prater du om? Viss det ikkje er lakkert plast, so vil eg ikkje ha på voks.

Eg maskerer ikkje når eg bruker CF og voks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold deg unna matt/ulakkert plast og gummi. Det skal gå greit uten å maskere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste vokser som skal tørke/haze til en hvit hinne vil lage merker på ulakkert (og spesielt ruglete) plast, og som todleif nevner går det fint på lykter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de andre sier, så kan du ikke legge voks på plast.

For å teste la jeg voks på bakruten på bilen min og det ser ut til å fungere bra. Kanskje ikke like bra som en ruteforsegler, men godt nok til at ruta blir litt trivligere å tørke når jeg vasker bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, takk for raske og gode svar..;)

Har glasstak på min bil, kan eg bruke sv shield der, eller er det bare å ta på

NanoLotus® Bilglass Forsegling med det samme?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for glassforsegling :)

Edit: Du kan helt sikkert bruke shield også, men vil tro du får bedre effekt og bedre holdbarhet med et dedikert produkt.

Endret av shiznit
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, takk for raske og gode svar.. ;)

Har glasstak på min bil, kan eg bruke sv shield der, eller er det bare å ta på

NanoLotus® Bilglass Forsegling med det samme?

Hvis ikke du har noe annet, så kan du jo prøve med Shield. Det gjør hvertfall ingen skade.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke du har noe annet, så kan du jo prøve med Shield. Det gjør hvertfall ingen skade.

Voks på glass har tendenser til å lage noen jævlige skjolder hvis man ikke får lagt helt jevnt og tett lag, og hvis man ikke er veldig nøye med buffingen. Jeg har noen herlige skjolder på de bakerste siderutene på bilen min etter at jeg la Collinite 476s på dem. Ikke synlig utenfra, men duverden så jeg blir påminnet idiotien når jeg rygger og ser bakover...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voks på glass har tendenser til å lage noen jævlige skjolder hvis man ikke får lagt helt jevnt og tett lag, og hvis man ikke er veldig nøye med buffingen. Jeg har noen herlige skjolder på de bakerste siderutene på bilen min etter at jeg la Collinite 476s på dem. Ikke synlig utenfra, men duverden så jeg blir påminnet idiotien når jeg rygger og ser bakover...

Jeg har motsatt problem.

Min bakrute er helt fin etter Shield og frontruta er full av skjolder etter RainX.

Har du prøvd å legge voks en gang til Christer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har motsatt problem.

Min bakrute er helt fin etter Shield og frontruta er full av skjolder etter RainX.

Har du prøvd å legge voks en gang til Christer?

Ja, ble bare verre... blir nok en runde glassrens og en glassforsegling når jeg får sjansen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive