Gå til innhold
Core2Duo

Billig og brukbar trykkanne?

Recommended Posts

Core2Duo    72
Core2Duo

Hei.

Til min store skuffelse får jeg ikke startet høytrykkspyleren grunnet for kjappe sikringer.

Jeg trenger derfor ett eller annet til å få på Bilt-Hamber Autofoam på bilen, som forvask.

Jeg har hagelsange, problemet nå er at jeg solgte skumkanonen til hageslangen,

nettopp på grunn av høytrykkspyleren.

Uansett, er det noen billige og helt greie høytrykkskanner jeg kan kjøpe og som funker?

Jeg har for eksempel Biltema, Coop Bygg, og diverse i nærheten.

Hva slags blandingsforhold Autofoam/Vann skal jeg ha i trykkanna?

Endret av Core2Duo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Jeg tipper at grunnen til det er at han har automatsikringer. :) Jeg hadde ikke giddet å få en elektriker til meg på en lørdag for å få montert en ny C-sikring for å vaske bilen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg synes biltema trykk kannene er helt ok. Blandingsforhold må vel bli det som bilt hamber anbefaler, altså 1:40. Antar at dette vil ha ca samme effekt som surfex :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

Og Clasern sin er helt ok også. Kjøpte en gul en hos Bilextra en gang, men den virket litt veik i håndtaket.

Har også testa en litt større sak fra Gardena, kjøpt hos Jernia, var vel 5 liter, opprinnelig til ugressmiddel. Virker også solid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg likte ikke kannene fra clasern i det hele tatt pga ventilen som åpner før jeg er i nærheten av ønsket trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

Jeg liker også den gule fra biltema best. Mest pga denne har best spredning fra dysa av de som jeg har testet.

Enig med Mighty her ang ventilen på kanna til CO.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

Jasså, man får pumpa mere trykk i kannene fra Biltema altså? Jeg må vel pumpe opp litt et par tre ganger (uten at jeg egentlig har telt) ja får jeg har tømt de to literne den tar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Alle disse små kannene må pumpes opp 2-3 ganger for å få tømt den med bra trykk. Det er derfor jeg foretrekker store 5-8L kanner som holder trykket mye lenger. Men ja, de små biltema kannene som ikke har ventil kan pumpes opp mere enn clasern sine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TomE    27
TomE

Har også en kanne fra Clas og er ikke fornøyd i det hele tatt. Elendig spredning på dysa og ventilen løste ut ved alt for lavt trykk. Ventilen limte jeg fast med epoxy så fikk godt trykk i den. Klarer nok ikke å pumpe opp så høyt trykk at det er fare for noe/noen.

Har en fra Hozelock nå og den er mye bedre, mener jeg kjøpte den på Europris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kenset    29
kenset

Kjøpte en fra Jordan på Coop Obs Bygg da jeg skulle vaske huset. Den virker solid og har bra spredning. Ikke så fryktelig dyr heller mener jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig-Arne Haukebøe    11
Stig-Arne Haukebøe

8873708060702.jpg

Kjøpte en slik en på clasern..

Helt OK :) Bruker den til Surfex HD :)

149,-

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Core2Duo    72
Core2Duo

Jeg tipper at grunnen til det er at han har automatsikringer. :) Jeg hadde ikke giddet å få en elektriker til meg på en lørdag for å få montert en ny C-sikring for å vaske bilen!

Stemmer det. :)

Jeg liker også den gule fra biltema best.

Er den gule fra Biltema artikkelnummer 45562 det er snakk om?

Nå er ikke vi i nærheten, men våre p21s kanner har vi mange gode tilbakemld på, ikke verst i pris heller.

Dere er ikke så veldig langt unna heller, også er jeg noen turer i Lillehammer. Endret av Core2Duo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

Er den gule fra Biltema artikkelnummer 45562 det er snakk om?

Ja. Den som er på bildet under som jeg tenkte på.

45-562_l.jpg

Endret av Øyvind G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Core2Duo    72
Core2Duo

Velkommen skal du være :)

Skal jeg møte opp i samme lokalene som Swisswax eller? Sist jeg var i Lillehammer fant jeg fram til deres gamle lokaler med en lapp hvor det sto at dere hadde flyttet til nye lokaler ved siden av Tess. Problemet var bare at jeg ikke fant fram til Tess. Hvor ligger det? :)

Har dere forresten fått inn det meste av utvalget på deres nettsider nå? For da blir det en tur etterhvert.

Ja. Den som er på bildet under som jeg tenkte på.

Da skal jeg dra å se om jeg finner denne :) Takker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conlogo / Kundeservice    7
Conlogo / Kundeservice

Skal jeg møte opp i samme lokalene som Swisswax eller? Sist jeg var i Lillehammer fant jeg fram til deres gamle lokaler med en lapp hvor det sto at dere hadde flyttet til nye lokaler ved siden av Tess. Problemet var bare at jeg ikke fant fram til Tess. Hvor ligger det? :)

Har dere forresten fått inn det meste av utvalget på deres nettsider nå? For da blir det en tur etterhvert.

Beklager det! Vi er i Korgveien 33, samme lokaler som vår Swissvax forretning (litt nedenfor Skeidar) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Core2Duo    72
Core2Duo

Beklager det! Vi er i Korgveien 33, samme lokaler som vår Swissvax forretning (litt nedenfor Skeidar) :)

Da skriver jeg ned adressen. GPS har jeg, så jeg skal nok finne fram! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig