Gå til innhold
Arnebautz

Polere hvit bil for hånd

Recommended Posts

Arnebautz    0
Arnebautz

Heisann!

Har gått til innkjøp av en hvit 98' Honda og har tenkt til å freshe opp lakken. Den er stort sett veldig pen men ønsker selvsagt mye mer glans! fangerene er blitt nokså matte (hvit-lakkerte) Planen er å polere for hånd i første omgang.

Har liggende Autoglym "Super resin polish" og "Extra gloss protection"

Noe jeg bør gå over bilen med før, eller noe annet jeg heller burde bruke?

Har det noe å si at bilen er hvit mtp. valg av produkter?

mvh :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Du burde bruke lakkrens først. Autoglym har ein lakkrens som brukes før SRP. Den heiter vel Paint Cleaner trur eg.

Andre lakkrenser skal og fungere.

Fargen på bilen har ingenting å sei på produktene du velger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Det kan være en liten utfordring å få tatt nok av den døde lakken slik at den holder seg fin med roterende maskin, så skal du gjøre det for hånd bør du ihvertfall ha deg en runde med Paint Renovator først, så holder det kanskje en liten stund.

Har prøvd å bruke SRP og EGP på oksydert lakk for mange år siden, og da begynte lakken og falme igjen etter en liten uke...kjipt når man har brukt mange timer med gnikking for hånd ;)

Evt. kan du jo bare teste på et lite område først for å se hvor lenge den holder seg fin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arnebautz    0
Arnebautz

oki, takk for svar :)

Har bare litt traumer etter lakkrens som gikk til helvette på en mørk bil jeg hadde tidligere.. skal nevnes at den var fra shell, for noe drit. men får se hva jeg får til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig