tr86

voks, hjelp?

Er på jakt etter voks, og "alle" gir jo bra glans,dybde, wetlook, holdbarhet etc. Så hva skal man velge?

Har sett litt på disse:

Chemical Guys Celeste Dettaglio V2

Chemical Guys 5050 LS Concourse Paste Wax

Chemical Guys Lava

Scholl Concepts The Rock

Swissvax (mange er i relativt lik pris så hva er å foretrekke her?)

ser mange skryter av:

Swissvax Shield

Swissvax Concorso

Har også sett litt på:

Victoria Concorse Wax

Hva er forskjellen på disse egentlig?

Regner med alle gir et bra resultat på bilen, men det vil da være viktig med god holdbarhet for mitt vedkommende i tillegg?

Er det verdt å gå fra 6-900kr og opp til 16-1700kr for en voks?

- Har pr i dag AutoGlym HD WAX, og er egentlig fornøyd med denne, grei å påføre, og buffe av, og gir egentlig et godt resultat og holdbarhet, men lurer altså på om gresset er grønnere andre steder?

Mvh

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym HD wax er en av de mest holdbare voksene du finner, så der har du nok ingenting å vinne på å kjøpe noe annet. Men det er jo alltid en spenning ved å prøve noe nytt da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes jo en del vokser som er enklere i bruk (påføring/avtørking), men som nevnt over her er HD wax en veldig holdbar voks som i tillegg avviser vann og smuss med stil ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er f eks forskjell på de nevnte CG voksene da? De er jo i litt forskjellig prisklasse, hva er forskjellen i utseende/varighet/påføring etc?

Vil noen av de jeg nevnte i første innlegg skille seg ut i forhold til andre? Og da på hva?

Vil feks 5050 være mye "dårligere" enn swissvax eller dettaglio v2?

- vil det være stor forskjell i holdbarhet på vokser i denne prisklassen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Celeste Dettaglio er vel det mest holdbare CG har laget. Pete's '53 holder en måned eller to i tørt vær med lite vask, 50/50 har jeg hørt, vel 50/50 om holdbarheten på, men ca 2-3 måneder er vel et grovt gjennomsnitt.

Lava er såpass ny at man bare må tro på marketing-hypen til CG, altså venter vi og ser hvor lenge den varer. :)

I prissjiktet rundt 1000-lappen (+/- en blå) finnes det veldig mye forskjellig, men de to som går igjen og igjen når det er snakk om holdbarhet, er AG HD Wax og Swissvax Shield.

Hvis holdbarhet er alfa og omega, bruk 200 kroner på en boks Collinite 476s eller en flaske Collinite 845.

Hvis du allerede har AG HD Wax og ikke bare ha en ny voks for testingen sin del, så ville jeg bare brukt HD Wax og vært fornøyd med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville valgt Shield selv om du har Autoglym HD, som holder utrolig lenge.Shield dufter så mye bedre og er enda lettere å jobbe med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Guys 5050 LS Concourse Paste Wax er definitivt en meget god voks etter min mening. Heller 5050 enn Lava vil jeg si.

SV Shield er også helt super, og sikkert mer holdbar enn 5050. Men jeg synes de to er ganske jevne på utsende.

Edit: Glemte å nevne at 5050 er den deiligste voksen å jobbe med som jeg noen gang har vært borti ^^

Endret av Jozinho
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive