Bernhard

Quick Detailer!!

33 innlegg i emnet

Som topic sier, hvilken QD foretrekker dere å bruke?? Jeg prøvde Optimum Instant Detailer & Gloss Enhancer her om dagen og den syns jeg var knallbra... Lakken ble slick som fy, hadde noen hoppet på panseret så hadde de ikke truffet panseret engang...

Har også hørt at Swissvax sin Quick Finish er ett prima produkt, så den skal prøves neste gang...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang med UQD fra megs i stad, uten tvil det beste jeg har prøvd, hvorfor?

1) Stor flaske

2) Kun en liten sprut er nok, sist, men ikke minst

.... 3) Det er ikke noe synlig rester som etterlates slik det kan bli av diverse "snabb vax :)

Very pleased :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvor skal en starte, har lassevis med QDere her, og syntes ikke noen er direkte dårlige.

Duragloss Aquawax

Duragloss fast clean and shine

Meguiars Ultimate Detailer

ClearKote QuickShine

Lucas

Autoglym Aquawax

O No Rinse

En jeg fikk fra Ketil jeg ikke huser hva heter (scholl)

Pinnacle Crystal Mist

Pinnacle carnauba spray wax

Chemical Guys Blitz

Meguiars UD og Duragloss Aquawax er vel de jeg benytter oftest, men de andre her er ikke noe dårlige alternativer heller....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg prøvd så forferdelig mange qd typer da..

Men til våtsliping, clay og rens, så liker jeg No rinse.

Til tørking mellom hvert lsp steg, og siste finish, så elsker jeg Instant Detailer & Gloss Enhancer.

Den lukter forferdelig godt også, har funnet ut at den lukter det samme som "Bestis".

Sånn rosa saftis, der pinnen man holder i er tyggegummi :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker optimum fryktelig mye selv også. Fjerning av polish rester osv og siste finish før kunden henter bilen.

1 gallon er nice :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Optimum No Rinse til lube o.l., men er så vanvittig fornøyd med Duragloss Aquawax at jeg aldri har følt behovet for å prøve noen andre. Har noen flasker Megs QD, men de kommer ikke i nærheten av Duragloss AW.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker "Optimum Instant Detailer & Gloss Enhancer" veldig godt.

Har kun prøvd "no rinse" og "Chemical Guys Extreme Slick Synthetic Quick Detailer" før, men liker "Instant Detailer & Gloss Enhancer" best.

Ketil: Finnes "Optimum Instant Detailer & Gloss Enhancer" i gallons?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kan skaffes ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det er flere enn meg som liker Optimum sin gitt.. Duragloss Aquawax har jeg også stående, så gleder meg til å prøve den.. Samme med Chemical Guys Blitz egentlig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra glid, og lukter godteri :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes QD som er i Nano settet til Swissvax er digg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg vel ha Swissvax QD med i neste bestilling :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Quick Finish er smooth som ei nybarbert.... ja..ehm...

Herlige saker vertfall.

Men alt som er glatt og lukter godt er bra saker.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er Optimum-fan og må ha et ord med i laget her.

Duragloss AW er gode greier. Spes som en ekstra topping over Duragloss 111. Men den varer ikke særlig lenge til å være voks/QD synes jeg. Trøster meg med at DG101+105+111 er noe av det ypperste på markedet. Leste forøvrig at Duragloss AW er utvannet 105, men jeg tror ikke 105 er vannbassert. Kommentarer?

Megs Quick Detailer er grei, men heller ikke så mye mer.

Optimum ID&GE er litt glattere og "dypere" enn Megs, og den lukter bedre, som skikkelig syntestisk amerikansk godis. En bra, ekte QD.

Optimum Car Wax er skikkelig knall. Like enkel som Duragloss AW å legge på og tørke ut og varer lengre synes jeg. Mye samme utseende som AW. Planlegger en test av OCW vs Duragloss AW.

Optimum Opti-Seal er en sealer som virkelig kan anbefales på det sterkeste. Deep look, lang holdbarhet. ultra drøy, kan brukes på husvinduer også (lengre intervall mellom vindusvask).

Den beste er imidlertid Zaino Z8 Grand Finale (en slags sealer tror jeg). Overgår alt på holdbarhet og glans. Vi snakker whiplash. Pirex oppfordres til å ta inn denne i sortimentet.

Se bort fra at fira av disse produktene ikke er ekte QD. Bruksmåten er mye den samme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duragloss AW er jeg veldig fornøyd med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker bare Ultimate Detailer til "detailing" nå, har masse Quick Detailer og Speed Detailer men de blir brukt som claylube fra nå av ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La på Swissvax Nano Express igår, litt tyngre å jobbe med enn Opti, men fy å den beader... Regndråpene er jo dritredde for å treffe lakken min, nesten så de slåss på veien ned for å unngå det :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kupper tråden litt jeg for ett kjapt spørsmål fra en nybegynner:

'

Har lest masse om denne CHEMICAL GUYS SPEED WIPE QUICK DETAILER

(http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=43_51&products_id=144),

og har lyst og prøve den men har ikke helt skjønt hvordan jeg skal bruke den.

Skal den sprayes på våt bil før tørking, eller skal bilen tørkes også sprayes på for så og tørke av igjen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det velger du egentlig selv, bilen blir lettere å tørke når du sprayer på våt bil. Men på tørr bil så snakker vi bedre holdbarhet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har folket en klar favoritt nå for tiden da? :) Har jo kommet en del nytt siden tråden ble startet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive