Roy Inge

Padwasher vs rubbing puter

hallais

Jeg har to stk "harde/grove" skum puter -Meguiars og Mirka. Disse har falt i god smak i min padwasher. Bokstavelig talt. De er ihvertfall blitt godt spist på.

Hva er årsaken til dette? Er det fordi puter for rubbing ikke egner seg i pute-vaskeren, eller fordi jeg har brukt hele maskinen feil?

bilder:

DSC_1304.jpg

DSC_1300.jpg

takk for svar... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken padwasher har du? Gritguard typen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som den er lik som "system 2000" padwasheren. Jeg har brukt den noen ganger selv uten sånne problemer når jeg har vært borte. Jeg har selv en gritguard padwasher som fungerer på en annen måte, men har ikke skjedd noe sånt der i allefall. Det er en form for teknikk å bruke disse riktig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt mykere skumpads og ullpads i samme maskin, med et langt bedre resultat. Der er derfor jeg undres på om sammhengen ligger i at disse to putene er uegnet for padwasher..

Men jeg kan være enig i at denne vaskeren jeg har kan se litt brutal ut(jeg kjenner egentlig ikke til hvordan de andre vaskerene fungerer).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt mykere skumpads og ullpads i samme maskin, med et langt bedre resultat. Der er derfor jeg undres på om sammhengen ligger i at disse to putene er uegnet for padwasher..

Men jeg kan være enig i at denne vaskeren jeg har kan se litt brutal ut(jeg kjenner egentlig ikke til hvordan de andre vaskerene fungerer).

Hardere puter vil nødvendigvis ta lettere skade i en padvasker. Du legger for mye press mot hjulene nedi der. Har samme vasker selv men ikke i re-brand... Er en Lake Country System 2000.

Må kjøre med mindre press mot hjulene, og laveste hastighet. Flexen din kan være litt brutal med sine 1100rpm i oppstart.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også må en passe godt på at hjulene nedi der går "lett" rundt. og ikke lugger.

En skal vel holde maskin i en bestemt possisjon og vinkel også i disse?

Lenge siden jeg har brukt en slik variant...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man skal holde maskin/pad vannrett. Lønner seg og å ikke "aligne" pumpehjulet mot kanten som det står men ha det mer rett under åpningen. Blir litt mer søl, men lettere å vaske paden...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive