Simpel

CG V34 - V38

Hei der,

Skal etterhvert bli kjempeflink på detailing og kjøper inn utstyr:

CG V34 for polering, der står det at det skal poleres med CG V36 etterpå. Det går vel greit å gå rett på V38 istedetfor V36?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker dette selv, og min erfaring med 2 steg er at jeg hadde tatt v34 og avsluttet på v36, istedenfor å hoppe over den å gå direkte på v38.

Kanskje andre har andre erfaringer enn meg dog.. Med riktig pad blir finish faktisk meget bra med v36.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei der,

Skal etterhvert bli kjempeflink på detailing og kjøper inn utstyr:

CG V34 for polering, der står det at det skal poleres med CG V36 etterpå. Det går vel greit å gå rett på V38 istedetfor V36?

Det kommer nok an på lakken du jobber med, det kan gå bra å gå rett på v38, evt. må du innom v36 hvis hoppet mellom produktene blir for stort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror som nevnt om du har mulighet, at 34-36 er bedre enn 34-38, 36 avslutter veldig bra:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slo denne polish-serien an? Noen som har noen formening om hvordan den er iforhold til 3M?

(PS: Kan ta dette i en annen tråd om det ikke er greit for TS med litt halvveis OT)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slo denne polish-serien an? Noen som har noen formening om hvordan den er iforhold til 3M?

(PS: Kan ta dette i en annen tråd om det ikke er greit for TS med litt halvveis OT)

Den har slått brukbart an, men den gjengse oppfatningen er at V34 blir for snill. Dette har CG tatt til seg, og holder på med V32 som da skal bli en grov(ere) polish for de verre tilfellene.

Ellers er det mye bra som har blitt sagt og skrevet om serien - lett å bruke, lett å kjøre og gir veldig bra finish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den store forskjellen mellom denne v-serien og f.eks 3M er jo at v-serien er vannbasert og skal i teorien ikke støve, og wipedown/ holosjekk kan gjøres med vann. Petter lagde en test av disse for en stund siden som kan være verdt å få med seg for de som snuser på disse produktene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har settet og brykte det på en bil, men husker ikke hvilken. Kanskje Porche el romster.. Uansett syntes jeg polishen var veldig ålreit å bruke. Husker ikke helt men tror jeg brukte mest 34-36 og 38 på pianolakk etc..

Kommer til å bruke det mer, og har tenkt å prøve litt med das6-pro, for å se hva den kan gjøre med da-maskin.

Men nå har jeg så mye polish å velge i at det blir et luksussproblem.

Den er jo ikke støvfri, men støver ikke mye:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for input! :) Are G: Ja jeg har sett den før, men sier takk siden jeg faktisk er lat. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok en jobb i helga på en svart Ford mondeo, og den hadde mye swirls og en del riper. Da brukte jeg v34,v36 og v38 tilslutt. Brukte en Das6-pro med uber pads. Jeg fikk vekk så og si alt av swirls og dempet noen avripene godt.(resten kjente jeg med negla)Fikk et godt resultat i rekkefølgen 34,36,38. jeg og eier ble veldig fornøyd ;)

Så jeg vil anbefale den serien der :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive