ØrjanA

2012 VW Golf 2,0TDI R-Line, mini nybilshining

Rullet inn ny konebil i gården her på onsdag :D I kjent detailer ånd så måtte jo også denne få seg en kjapp runde. Bilen er hvit så det er heldigvis ikke så lett å se ALLE tabbene til klargjøringen hos Møller......

Skulle egentlig jobbe på en kundebil igår kveld, men med god tid på den og det faktum at vi idag skal tilbakelegge mellom 700 og 800km med den nye konebilen så ble det en kjapp runde på denne.

Allerede ved ankomst på onsdag ble de første moddene gjort.

Før:

DSC_1120.jpg

Under:

DSC_1121.jpg

Og etter:

DSC_1122.jpg

Også på bakluka ble det orginal emblemet byttet til et i sort :)

Så etter knappe 300km tok lysten overhånd og før jeg satte igang så bilen ut som dette, ikke direkte møkkette...

DSC_1181.jpg

DSC_1182.jpg

DSC_1183.jpg

DSC_1184.jpg

DSC_1185.jpg

DSC_1186.jpg

DSC_1187.jpg

Tenkte å teste Tri-X mot Iron-X så høyre siden og bak fikk en runde med Iron-X på tørr bil og Tri-X ble lagt på venstre siden. Etter ca 5 minutter så da den hvite bilen ut som dette:

Iron-X på høyre siden og bak:

DSC_1188.jpg

DSC_1189.jpg

DSC_1190.jpg

DSC_1191.jpg

Venstre siden med Tri-X:

DSC_1194.jpg

DSC_1193.jpg

DSC_1192.jpg

Spylte så hele bilen før jeg gjorde motsatt. Dvs la Tri-X på høyre siden og Iron-X på venstre siden.

Høyre siden med Tri-X var det omtrent ikke noe mere å hente, dvs Iron-X hadde tatt det som var å ta:

DSC_1198.jpg

DSC_1203.jpg

DSC_1204.jpg

Venstre siden med Iron-X var det tydeligvis mere å hente på etter først å ha fått en runde med Tri-X:

DSC_1199.jpg

DSC_1200.jpg

DSC_1201.jpg

DSC_1202.jpg

Etter dette ble bilen på nytt spylt før den fikk en runde med Prikkbort. Var ingen synlige tegn på at det lå noe igjen for Prikkbort å løse opp så det som hadde vært av asfalt hadde Tri-X fjernet. Hele bilen ble så skummet med CG Citrus Wash and Gloss før den ble vasket med SV Wash pudle i såpevann av CG Citrus Wash and Gloss. Kjørte så inn bilen for en tørk Burde helt klart kjørt en runde med litt korrigering for det er nok å rette opp i i lakken etter klargjøring hos Møller, men det var det ikke tid til så ble kun lagt på et lag med Swissvax Insignis V2. Dekkene fikk ene runde med Swissvax Pneu så får det heller bli en lett korrigering en av de nærmeste ukene. Autopassbrikken ble også lakkert sort og montert på speilet for å være mint mulig synlig ;)

Litt ferdig bilder, men ikke det beste lyset lø 23.30 på kvelden, men noe er det da å feste øynene på ;)

DSC_1217.jpg

DSC_1214.jpg

DSC_1215.jpg

DSC_1232.jpg

DSC_1212.jpg

DSC_1224.jpg

DSC_1240.jpg

DSC_1241.jpg

DSC_1218.jpg

Ikke mange km på tellerverket her enda, men med ca 30.000 kjørte km i året så endrer nok det seg fort :D

DSC_1207.jpg

Skal få tatt noen flere og bedre bilder i skikkelig dagslys en av dagene :)

Endret av ØrjanA
6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin forandring det der. Likte utbytte av emblemer! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får gratulere fruen med ny flott bil :)

Ser ikke ut til at Tri-X er et må ha produkt. Takk for info :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin liten shine på frekk bil. :)

Tri-X så ikke ut til å være like effektivt nei, men er den en slags kombo-sak som gjør samme jobben som både IronX og Prickbort?

Og angående den bombrikka, har du testa det før? Jeg har også lakkért min, og testa å feste den på speilet men det funka ikke gjennom bommen.

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøken konebil dette:) fin farge og fine felger.. Sprsml: Er bilder tatt i Son/brevik området, el er det Drøbak?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny ny bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott nybilshine og gromt karosseri som kler hvitfarge veldig godt. :thumbup:

Emblem uten krom ser ut som laveste utstyrsgrad synes jeg. Men smaken er som baken, delt. Jeg liker krom også jeg da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny flott konebil :thumbup: .

Sorte emblem gjør seg på hvit bil.

Insignis V2 er heller ikke "feil " ;) .

Kos dere på turen(e) :) .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med sint/tøff Volkswagen ;) Rline-pakken gjør den veldig tøff :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin forandring det der. Likte utbytte av emblemer! :)

T.o.m fruen syntes det ble bra med sorte emblem og hun er tsrålende fornøyd med bilen :)

Du får gratulere fruen med ny flott bil :)

Ser ikke ut til at Tri-X er et må ha produkt. Takk for info :)

Takk takk, skal gjøre det.

Spørrs om jeg kommer til å ha Tri-X i skapet mitt....

Fin liten shine på frekk bil. :)

Tri-X så ikke ut til å være like effektivt nei, men er den en slags kombo-sak som gjør samme jobben som både IronX og Prickbort?

Og angående den bombrikka, har du testa det før? Jeg har også lakkért min, og testa å feste den på speilet men det funka ikke gjennom bommen.

Takk takk. Tri-X skal vell gjøre samme jobben som IronX og Prickbort ja og det gjør den forsåvidt også. Har tetste den på en annen bil også med 21.000km på telleverket og hadde samme erfaringen der, men for en som kun vil ha et produkt i sammlingen så vil nok Tri-X fungere bra dersom man gir bilen et par omganger med denne.

Har testet lakkert bombrikke festet på speilet før med hell så sattser på at det virker også her ;)

Strøken konebil dette:) fin farge og fine felger.. Sprsml: Er bilder tatt i Son/brevik området, el er det Drøbak?

Takk takk :)

Bildene er ikke tatt noen av de stedene ;) De er tatt på brygga nedenfor Roald Amundsens hjem på Svartskog.

Grattis med ny ny bil :)

Fruen takker :)

Flott nybilshine og gromt karosseri som kler hvitfarge veldig godt. :thumbup:

Emblem uten krom ser ut som laveste utstyrsgrad synes jeg. Men smaken er som baken, delt. Jeg liker krom også jeg da :)

Takk takk.

Smaken er nok som baken ja og godt er det ;) Synes bilen kler de sorte emblemene MYE bedre. Det eneste som var krom på bilen var emblemene. Alt annen på bilen er sort eller hvitt så syntes ikke det passet så godt med emblemene i krom!

Gratulerer med ny flott konebil :thumbup: .

Sorte emblem gjør seg på hvit bil.

Insignis V2 er heller ikke "feil " ;) .

Kos dere på turen(e) :) .

Takk takk :)

Veldig enig med deg angående sorte emblem :)

Insignis Gjorde en god jobb på bilen og den ser veldig bra ut her i sola :)

Første turen ble unnagjort igår. Tur-retur Gøteborg for en dag på Liseberg ga oss en fin test på langkjøring og bilen stod så absolutt til forventningene :)

Gratulerer med sint/tøff Volkswagen ;) Rline-pakken gjør den veldig tøff :)

Fruen takker så mye. R-linepakken er prikken over i`en den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive