Øystein H

Bilextra microavfetting.

Hei.

Jeg er ny her inne og ser det er mange som vet mye om ting, så da spør jeg her jeg, smiler...

Har hatt bilen min til behandling med Permashine og i morgen har det gått en uke siden det skjedde. Det står at jeg ikke skal vaske bilen på en uke, men da kan jeg bruke avfetting osv... Jeg kjøpte i går en kanne med Bilextra microavfetting og lurer på om noen kan si meg om det var et greit kjøp.

Øystein

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville heller kjøpt Surfex :) den kan blandes ut etter ønsket styrke og kan brukes på alt av dagligdags smuss og møkk.

En annen avfetting som er grei å ha er prickbort som er en racer på asfalt og tjære :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Bilxtra sin microavfetting stående fra tidligere og bruker den nå fordi jeg er godt tom for Prickbort.

Lakken var litt nuppete, og la derfor litt avfetting på i et forsøk på å få det bort. Etter noen minutters virketid og avspyling var ikke nuppene borte. Hadde jeg avfettet med Prickbort ville det vært borte, av tidligere erfaring.....

Derfor ville jeg heller kjøpt en liter med Prickbort isteden for Bilxtra sin avfetting.....

Kjøp deg litt Surfex HD også, så har du en vannbasert avfetting som er mildere mot voksen enn Prickbort når den er utblandet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da høres det ut som jeg skal dra og bytte den igjen. Har heldigvis kvitteringen, så da får jeg vel pengene igjen.

Har forstått det slik at man får kjøpt Prickbort på Mekonomen? Men hvor får jeg kjøpt Surfex?

Men tusen takk til dere begge for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
;)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prikkbort er en ren kaldavfetting, og vil derfor være langt mer effektiv på f.eks asfaltnupper enn microavfeting, skal påføres tørr bil og kan ikke blandes ut. (gjelder generelt for kaldavfettinger)

En Alkalisk avfetting (ph over 7) er bra på sot/veistøv/trafikkfilm, kan brukes på våt og tørr bil, å tåler ofte høye blandingsforhold. (surfex passer jo egentlig inn her)

Microavfetting er en kombinasjon av alkalisk og kaldavfetting, kan blandes med vann og brukes på våt og tørr bil. Men erfaringsmessig er de langt ifra like effektiv som å bruke alkalisk og kaldavfetting hver for seg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort selger de bl.a på Bilxtra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort selger de bl.a på Bilxtra.

De tar 20 kr mer pr liter enn Mekonomen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har ikke prickbort på Bilxtra på Lagunen i Bergen igjen hvertfall

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har ikke prickbort på Bilxtra på Lagunen i Bergen igjen hvertfall

I Bergen er det nok bare Vest Bilutstyr på kokstad (BilXtra Kokstad), av alle BilXtra butikkene, som har Prickbort. Ingen av oss andre butikkene i Bergen får varer fra NorskProl, slik som Vest Bilutstyr gjør. Det er derfor de også har proffserien til Meguiars :)

Men som tidligere nevnt: Kjøp på Mekonomen i Åsane eller Fyllingsdalen, og spør om 10 % avslag. MYE billigere enn hos Vest Bilutstyr.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å jobbe på Bilxtra for så å anbefale Mekonomen er vel litt spesielt eller :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg testa denne avfettingen ifjor, og ble ikke spesielt imponert. Skal nevnes at jeg var ganske fersk i detailerverdnen. ;)

Link til test.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar og kommentarer.

Dette er en bra nettside, helt klart :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ingen grunn til å legge skjul på at det er billigere der :P . Det har tross alt blitt diskutert i flere tråder her på forumet :)

Endret av Erik S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ærlighet varer lengst.....var det en klok man som sa en gang i tiden :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ærlighet varer lengst.....var det en klok man som sa en gang i tiden :D

[..] før han gikk konkurs...

:rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive