Gå til innhold
E_S

Erstatning for eksenterslipemaskin

Recommended Posts

E_S    0
E_S

Jeg har en roterende Biltema-maskin som fungerer greit nok til sitt bruk, og så har jeg en vanlig eksenterslipemaskin. Denne føler jeg "ikke gjør noe som helst" om jeg går over bilen med den, og med den roterende maskinen blir det veldig fort swirls og elendighet.

Hva kan den eksentersliperen erstattes med som ikke koster skjorta? Har sett på den proffe Flex-maskinen som jeg kan kjøpe i Tyskland for litt under 3000,-, men det føler jeg strekker strikken litt prismessig. Er i utgangspunktet litt skeptisk til den tohodede greia til Biltema og mistenker denne ikke gjør stort mer enn slipemaskinen jeg har.

Bruksområdet er vel en 5-6 biler i året som har de vanlige små klarlakkripene etter normal bruk, maskinvask etc. samt å fjerne noe swirls og greier.

Hva bør brukes for å få til dette? Biltema-roterende er jo grei nok når det er ille, men må ha noe for å "rette skadene" etter den igjen også..

Har lest alle trådene her, men det endte egentlig bare opp med å gjøre meg mer forvirret. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Hvis du skal ha en maskin som leverer varene gang på gang, hver gang, og du føler du kan strekke prisstrikken litt, så gå for Flex-maskinen. Det er en knallmaskin, både DA-maskinen og roterende.

Biltema sin to-hodete funker bra hvis man bruker riktige pads og polish; Simen har levert fantastiske resultater med en slik maskin gang på gang. Man trenger som sagt riktige pads og polish og mye pågangsmot, men det er fullt mulig å få til god korreksjon med denne maskinen.

Støter du på biler med hard lakk og/eller mye rusk i lakken kan en kraftigere maskin i eller opp mot proffklassen være en god investering, særlig hvis du tar på deg jobber mot betaling. Da er en slik maskin nedbetalt på en jobb eller to.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Hvordan pads bør man bruke på biltema sin? har selv biltemas to hodede da maskin med sonax pads, men har ikke fått testet dette enda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Hvordan pads bør man bruke på biltema sin? har selv biltemas to hodede da maskin med sonax pads, men har ikke fått testet dette enda

Man bør bruke Sonax pads, hvis målet er mest mulig shine for "flaskepant".

Kjøper du opp komplett sett med Cyclo pads, har du alt du trenger for bare litt mere penger. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Hva bør brukes for å få til dette? Biltema-roterende er jo grei nok når det er ille, men må ha noe for å "rette skadene" etter den igjen også..

Du kan "rette opp skadene" med en kombinasjon av finere pad og polish med samme maskinen, hvis du ikke har ekstremt myk eller kranglete lakk :)

Hvilken pads og rubbing/polish er det du har brukt med maskinene tidligere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Aha har Biltema maskinen og en "haug" med sonax pads. Da holder vel dette i første omgang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig