Gå til innhold
Øystein

Rain-X vs Nanolotus vs Nanolex Urban

Recommended Posts

Øystein    90
Øystein

Det er på tide å legge ny forsegling på egen bil (samt på noen familiebiler).

Har så langt hatt Nanolotus og synes det fungerer godt på hastigheter fra rundt 70.

Har derfor fundert på Nanolex Urban som skal gi effekt ved lavere fart.

Og da kan jeg jo like gjerne vurdere Rain-X

Har noen av dere testet flere av disse? Hvilke erfaringer har dere?

Har hørt at noen synes Nanolotus gir litt grå hinne på rutene (ikke merket selv), noen påpeker at Urban kanskje ikke holder så lenge, og så har vel noen også klaget over hopping av viskere med Rain-X.

Alle 3 er sikkert helt ok, men jeg skulle gjerne vite litt erfaringer før jeg bestemmer meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

Jeg ville lagt Nanolex Ultra. Dette er den jeg har funnet fungerer best. Holdbarheten er utrolig bra og jeg synes den har funket godt det halve året jeg har hatt den på nå. I lave hastigheter perler vannet seg så godt at ett lite sveip med viskerne på auto holder lenge .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Takk for info Andreas. Jeg er akkurat tom for nanolotus og vil gjerne prøve andre.

Når det gjelder nanolotus så er holdbarheten veldig bra. Jeg har behandlet min families biler med dette, og den holder virkelig mål!

Ps. jeg har ikke testa den som Andreas refererer til ovenfor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Min all over favoritt er Rain-X:

+ Enkel å påføre/buffe av igjen

+ Holder sånn passelig lenge, har opplevd 4-5mnd på frontrute og over ett år på sideruter.

+ Forholdsvis billig

- Må opp i 70-80 for å få effekt etter ca 2 mnd

- Tåler ikke alt fettet og annen drit som lett kommer på bakruter på stasjonsvogn

Den jeg bruker mest nå for tiden er Gtechniq:

+ Holder lenger enn Rain-X

+ Vannprelling allerede i 50km/t enda etter 2 måneder

+ Virker som at den får massevis av liv igjen rett etter vask

- Ikke av de billigste

- Forholdsvis vanskelig å buffe av, selv rett etter man har lagt den, med forbehold om at jeg gjør det feil

Best fra Nanolex er ultra:

+ Noen lunde lik holdbarhet som Gtechniq

+ Livner lett til igjen, slik som Gtechniq

+ Enkel å påføre og buffe av

+ Vannavprelling ved ca 60km/t etter ca 2 måneder

- Kan faktisk ikke komme på noen minuser ved denne, husker heller ikke pris. Knallbra forsegling.

Dette er de jeg har brukt i det siste, har gode erfaringer med NanoLotus og de to andre fra Nanolex også, men er for lenge siden til at jeg skal begynne å uttale meg.

Grunnen til at Rain-X kommer ut som min favoritt fremfor de to andre er rett og slett pris og brukervennelighet, begynner Rain-X og bli litt daff etter ei stund så tar det meg ett lite kvarter å legge ny etter vask.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TomE    27
TomE
Grunnen til at Rain-X kommer ut som min favoritt fremfor de to andre er rett og slett pris og brukervennelighet, begynner Rain-X og bli litt daff etter ei stund så tar det meg ett lite kvarter å legge ny etter vask.

x2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anaxyd    114
Anaxyd

Jeg har testet G-technik vs RainX på samme rute. RainX falt relativt fort av vinduet i forhold, men ser at den er der enda (etter 6-7mnd) Ikke like bra sheeting som G-technik sin (den ser forøvrig ut som den holder like bra enda) men helt ok. Bedre enn ingenting!

Så kan trygt anbefale RainX, da denne tok 1/4 av tiden å påføre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Jeg har testet G-technik vs RainX på samme rute. RainX falt relativt fort av vinduet i forhold, men ser at den er der enda (etter 6-7mnd) Ikke like bra sheeting som G-technik sin (den ser forøvrig ut som den holder like bra enda) men helt ok. Bedre enn ingenting!

Så kan trygt anbefale RainX, da denne tok 1/4 av tiden å påføre.

Største ulempen, som også ble utslagsgivende for min del på Gtechniq er at man står å buffer med all makt til ruta nesten sprekker i en halvtime for å få det av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anaxyd    114
Anaxyd

RainX eller Gtechniq? Jeg sliter med å buffe av RainX mest selv, da det blir mye "slør" og oljer etter den.

Men det hjelper dog på begge to å ta en ganske våt fluffy microfiberklut og buffe av med den. Da går det ganske lett av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torjac    0
Torjac

Jeg har lagt på RainX. Alt OK, med unntak av at det høres ut som ruta "knirker". Har noen andre hatt problem med lyd etter påføring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anaxyd    114
Anaxyd

Rute som knirker? Ikke hørt om før :P Kan du utbrodere? Er det noen gummilister som knirker mot ruta kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

RainX eller Gtechniq? Jeg sliter med å buffe av RainX mest selv, da det blir mye "slør" og oljer etter den.

Men det hjelper dog på begge to å ta en ganske våt fluffy microfiberklut og buffe av med den. Da går det ganske lett av.

Gtechniq, aldri hatt problemer med buffing på Rain-X, bruker Rosa Scholl eller NanoLotus MF til å buffe av, virker som at det lønner seg å ha en minst mulig fulffy mf tørr etter mine erfaringer..

Venter ca 1 sigarett før jeg buffer av som regel.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anaxyd    114
Anaxyd

Anbefaler ihvertfall å kjøre på med en litt fuktig microfiber på begge to, går utrolig mye raskere da :) Til slutt buffer man frem finishen med en tørr en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hc_Tk    58
hc_Tk

Til info har jeg hatt nanolex urban på rutene godt over et år nå og det preller fortsatt som om det var nylagt.

Måtte legge et nytt lag på frontrute pga mekanisk slitasje.

Men dette er et av mine all time favorite produkter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

På siderutene holder til og med "Turtle wax clearvue" i over et år med god effekt i behold.

Nanolex Urban har jeg aldri fått til å vare i nærheten av hverken Nanolotus, Rain-x eller clearvue, har fått et par samples av den de siste årene uten hell, så den har jeg gått helt bort ifra. Underlig at det skal være mulig å ha såpass forskjellige erfaringer av samme produkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig