Gå til innhold

Fargekode - Uber-pads


erikstein

Recommended Posts

erikstein

Jeg prøver å finne en fin oversikt over fargekodene for Uber-pads uten at det har vært noen suksess.

Kan noen være så snille og forklare meg hva fargene betyr samt en "liten" forklaring på hvor/når de bør brukes i forhold til type riper etc?

Skal ta i bruk Scholl s17 og 30 på en ihjelvasket Toyota Auris (vi snakker Statoil maskinvask hele vinteren).

Jeg har lagt inn bestilling på Grønn, gul, orange, blå og sort (2 av hver i første omgang, det blir jo ufattelige 1200,-!).

Problemet er hva/hvordan/hvorfor :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Her er hvertfall fargekodene og hva de betyr i forhold til grovhet:

Uber Gul = Rubbingpute

Uber Orange = Medium polering

Uber Grønn = Polering

Uber Blå = Glans/Avsluttende polering

Uber Svart = Glans/Voks/Forsegling

Jeg har ikke brukt Uberputer selv, men gul er grov og svart er veldig, veldig fin (åpenbart). Det finnes dog ingen fasit på hvilken pad man skal bruke til hvilket poleringsmiddel, rett og slett fordi det er for mange variabler innvolvert. Prøv deg frem med milde kombinasjoner først (grønn og S30) og se om det hjelper noe. Hvis ikke prøver du andre kombinasjoner til du finner noe som tar tilstrekkelig til at du blir fornøyd. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Mtp at jeg skal vokse for hånd er egentlig svart og blå lite vits? I det minste sort?

Tror jeg går for gul, orange og grønn i første omgang. Virker ikke det kan jeg bestille mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Utmerket. Tok to av hver i første omgang.

Da var bestillingen kjørt gjennom hos Scandicshine! 3000,- brukt. Har allerede "tjent inn" VIP medlemskapet..hehe.

Gleder meg som en unge!

Endret av erikstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker orange Über til mye rart jeg - S03G, S17+, S30+, MG #105, MG#205. Kan ikke huske å ha kjørt mye med grønn, mne har det også. Blå pads har fått gått seg noen runder - PO85RE, UFSE, MG #205, SV CFP for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt gul uber med S03 på hard Volvo lakk.

Oransje uber har brukt med S17(+)

Grønn blir brukt mest. Den brukes med S17(+) og S30

Blå har eg brukt 1 gang med SV CFP. Svart har eg aldri brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

De færreste (ingen?) bruker maskin til påføring av voks.. tror noen legger forsegling (flytende) med maskin av og til for å gjøre det enklere å legge voks etterpå.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Vil grønn Uber funke bedre sammen med Scholl S30 enn blå?

I mange tilfeller så ja, er lakken myk så som regel nei.. ;)

Grønn vil ta litt mer en blå, sliter du med hollogrammer så ville jeg heller testet sort. eller orange scholl

(ingen fasit desverre, da det kan varriere fra bil til bil)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte opplevd at en stivere pad har reddet meg fra hologrammer med DA maskin på lei lakk. De aller mykeste putene kan absorbere for mye av sideveis bevegelsen. Orange scholl er ganske stiv.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste (ingen?) bruker maskin til påføring av voks.. tror noen legger forsegling (flytende) med maskin av og til for å gjøre det enklere å legge voks etterpå.

Ble litt sent i natt, mente sealer ikke voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er sealer eller voks spiller ingen rolle. Men det er en fordel at den er flytende hvis man skal bruke maskin.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er MG21 jeg skal legge, men jeg skal kjøpe Uber puter og siden jeg skal kjøpe fra har ikke 4" puter i svart, med de har blå.

Er blå fin nok til å kunne brukes til å legge sealer/voks med?

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bilnerden selger de uber pads, der står det også hva fargene er til. I tillegg står det også på padsa hva dem er til. ;)

jeg lurer også på om den blå kan brukes til og legge Sealer/voks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...