Gå til innhold
Roy Inge

Avfettinger

Recommended Posts

Roy Inge    201
Roy Inge

Noen her som vet om PrickBort, Surfex, eller for den del andre avfettinger vil ødelegge betong?

Jeg er blitt spurt om å prøve å få fjerne noe soljesøl fra et betonggulv med kjemikaljene mine. Jeg sier at jeg tviler på at det vil virke, men kan muligens prøve, hvis det ikke øvdelegger gulvet da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
killbox    9
killbox

Surfex er jo vannbasert og organisk, så tviler på du får vekk noe slikt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cesandberg    78
cesandberg

Nå skal jeg banne i kirka: prøv med zalo...... ;)

Endret av cesandberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lyssand    381
Lyssand

Jeg har brukt Loctite 7063 og bremserensevæske der jeg har sølt olje/tectyl og det har fungert bra for min del. Prickbort tor jeg er det beste av de produktene du har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rolf    5
Rolf

Prickbort vil jo funke på alt som er av oljer! :)

Surfex 1:5 tar jo også oljer. Har brukt det til både wipedown og og motorvask med godt resultat.

Men ja, prøv Prickbort først du, om det ikke fungerer prøv sterk Surfex. Mulig at det vil bli sjenerende rent akkurat der du sprayer med sterk Surfex, da. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Hvis betongen er "behandlet" med et eller annet slik at oljene du skal fjerne ikke har trekt inn i betongen, er det bare å peise på med prikkbort. Har brukt det flere ganger for å rengjøre garagegulv, men spyl veldig godt etter prikkbort for det kan bli sinnsykt glatt hvis det ligger igjen rester etter den ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Schwartz    0
Schwartz

samme problem her, bare at er ganske sikker på at det har trekt inn.. er det noe mulighet? han jeg leier av er ikke veldig glad for oljeflekkene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig