Marker

detailing kost vs vanlig kost

Hva er så spesielt med disse detailingkostene i forhold til en vanlig kost fra claes etc? Gitt at man passer på å kjøpe med myk bust og uten skarpe/harde kanter i innfestningen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bruker blandt annet "detailing" koster fra biltema. Like myke som de "ekte" kostene som man betaler flere ganger så mye for grunnet en påstemplet logo :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men får du kjøpt koster laget uten metall på biltema?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du sier, så lenge det ikke er noen skarpe kanter på de, tror jeg det er hipp som happ.

Er vel flere her inne som har billigkoster med teip eller tauverk rundt "tuppen".

Jeg selv bruker fruens avdankede sminkekoster til interiøret, funker fint det selv om de er rosa;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt å handle inn sånne billige, og evt dekke til skarpe kanter med en god tape :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Billig koster" er sikkert greit det, men pass på å få noen som ikke inneholder metall, for det er ikke mye gøy å stå der å vaske i kriker og kroker, så render det rustvann ut av kosten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel feks Bilnerden disse til 20 kr og de har vel vanligvis den store til 30 kr (utsolgt antar jeg)

Eller så kan du jo kjøpe hele settet i ytlandet feks her.

Er jo ikke noen formue akkurat, så slepper en tape som løsner i vann etc(?!)

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Privat bruker Detailbørster, og på jobben har vi noen biltema koster.. Egentlig hadde vi ikke børster i det hele tatt, og ikke særlig aktuelt å kjøpe detailkoster, så da ble det biltema. Jeg synes det er ganske stor forskjel på de. Det ene er det med kanter, jeg har prøvd å tape og diverse, men må være forsiktig! En annen ting er at busten på en detailkost er stiv men ganske skånsom, biltemabørsten er mye mykere og rengjør dermed dårligere, og jeg synes det virker som om den lager mer riper.. Så for meg er detailbørster overlegne biltema. (har ikke prøvd samtlige biltemabørster)

P.S En annen vesentlig ting er jo at biltemabørsten ikke tåler løsemiddler så godt, og dermed går i oppløsning:()...

Endret av cocos
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for fyldige svar. Det var vel i hovedsak tilgjengelighet jeg tenkte på, som talte for clas/coop/whatever lokalt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastidip ordner jo problemet med metall og andre harde overflater på kosten....... :fun:

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastidip ordner jo problemet med metall og andre harde overflater på kosten....... :fun:

Da kjøper jeg heller ordentlige børster til 20-30.- stk. enn å bruke tid på å tullle med teip og dip for å spare et par kroner ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker vanlige koster og dekker over metalldelen (+noen mm ekstra) med selvvulkaniserende tape.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clas Ohlson har noen rundkoster med hyssingsurring som fungerer bra, i 20 og 30mm-diameter. Jeg har ikke testet disse på CD eller opp mot "proffe" koster, men jeg vil anta at alle koster uansett logo potensielt vil lage litt småriper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en kost fra Clas-O med tråd og noe kobber(?)-greier nede ved busten. Etter rengjøring av 4 inngrodde felger med diverse heftige kjemikalier (Prickbort, Surfex, Iron X, Sonax og mange runder vann) + litt detailingbruk for øvrig, er den...

...like fin som den dagen jeg tok den ut av emballasjen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive