nitro68

Problemer med bilforhandler.

Hei,

Jeg har et problem med en bilforhandler.

Jeg byttet inn bilen min 3 uker siden og signert del 2 slik at han kan sette bilen på sin navn / firma.

Han fortsatt ikke gjør dette, bare løfte, løfte..............

Så lenge bilen er på mitt navn jeg må betale forsikringen, kan jeg ikke kan stoppe forsikringen hvis den fortsatt registrert på mitt navn.

Han ikke svar på meldinger og e-post ............

Er dette normalt praksis i Norge eller hva?

Mvh,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk det tenker jeg..

Han vil ikke betale omreg og forsikring selv så han lar bilen stå registrert på deg til noen kjøper den.

Du kan prøve å høre med vegvesenet om det er noe de kan gjøre med det, ellers kan du alltids dra det langt å melde bilen stjålet om han ikke leverer den, alternativt skrive tapsmelding på del2 og levere et nytt omregistreringsskjema til vegvesen, men da må du få tak i signatur eller signere for selger....

Neste gang må du huske at du leverer seddel 2 selv :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk det tenker jeg..

Han vil ikke betale omreg og forsikring selv så han lar bilen stå registrert på deg til noen kjøper den.

Du kan prøve å høre med vegvesenet om det er noe de kan gjøre med det, ellers kan du alltids dra det langt å melde bilen stjålet om han ikke leverer den, alternativt skrive tapsmelding på del2 og levere et nytt omregistreringsskjema til vegvesen, men da må du få tak i signatur eller signere for selger....

Neste gang må du huske at du leverer seddel 2 selv :D

En kjøper som gjorde dette mot meg også, jeg skaffa meg ny del 2, fylte ut de personalia og adresser jeg hadde på fyren, skrev under på hans navn og la ved en post-it lapp hvor jeg skrev "Har skrevet under på vegne av idiot som nekter å levere inn del 2", så sendte jeg det til hovedkontoret hos BT i Molde, 3 dager etterpå var bilen hans :)

Tipper de på BT i Molde fikk seg en liten latter, men orginale metoder hjelper...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilforhandler ingen special reglinger med vegvesen for biler det er stå på lager?

Han betaler ikke angift for alle biller det sta dere, ikke sant?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå til en Statens vegvesen trafikkstasjon og fyll ut skjemaet "Melding om kjøretøy som skifter eier" og lever det inn. Om ny eier ikke vi signere er etter min mening ikke ditt problem. NB! Det sår forøvrig at det er tidligere eiers ansvar at medling om eierskifte blir inngitt. Du bør også melde fra til forsikringsselskapet om hvilken dato du solgte bilen og be om at forsikringen stanses og få refundert eventuel premie som du måtte ha tilgode.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilforhandler ingen special reglinger med vegvesen for biler det er stå på lager?

Han betaler ikke angift for alle biller det sta dere, ikke sant?

Spørs vel om han er godkjent hos de eller ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del to må levers selv, det er viktig i salgsaker, men en regner jo med at en forhandler ordner dette for deg om det er et seriøst firma.

Værste for hans del er vel om du reiser ned igjen og henter bilen "din" den står jo fortsatt på deg ;)

Nei, reis på trafikkstasjonen og hør der hva du kan gjøre, tapsmelding er jo grei, så sender du bare inn den nye rosa delen på det nye med ny eiers navn adresse etc. Ikke signer på vegne av bilselger, det er dokumentforfalsking og kan straffes med solid bot eller fengsel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive