Fahad

Surfex før vanlig vask

Hei et spm til dere alle sammen, bruker dere surfex hd før hver vask? Jeg har fått polert bilen min men neste gang jeg vasker den bør jeg bruke surfex 1:50?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja og ja (regner med du har vokset etter polering) :)

Endret av Jac
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk SurfexHD eller annen forvask hver gang før avspyling og eventuelt berøringsvask.

Blir den tilstrekkelig ren med 1:50 så er jo det fint. Jeg synes ikke bilen blir ren nok hvis jeg blander tynnere enn 1:30. Her brukes 1:20, som stort sett er den blandingen jeg har stående. Om det forkorter LSP med et par tre uker, gjør ikke det så mye hvis jeg unngår noen vaskeriper. Å vokse bilen tar ca 1 time og er ikke akkurat noen "møkkajobb" :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ening med ØHN, SuffexHD i svakere blanding enn 1:20 fungerer ikke hos meg.

Det løser ikke opp mere enn vann, på de bilene jeg har testet svake SuffexHD blandinger på.

Men det er suverent hvis man får 1:30 - 1:50 blandinger til å fungere. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo visst søren løser det opp mer enn vann. 1:30 bruker jeg selv nå om dagen. Prøvde senest for 2 dager siden å spyle av en bil med kun vann. Bilen var helt grå av trafikkfilm på nedre paneler når den tørket igjen. Etter surfex 1:30 og ny avspyling var bilen helt fri for trafikkfilm og beadet for fullt igjen (vokset bil).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott for dere :) , men den fungerer ikke som avfetting til meg, i så svak blandig. Får ikke bort vei støvet,

Vasker bil ca. hver 14 dag i sommerhalvåret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. :) Jaja, funker det ikke så funker det ikke. Men skjønner at du må ha sterkere blanding enn 1:50 når du vasker hver 14 dag cirka ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker for det meste surfex i 1:30 ish blanding før hver vask, og er fornøyd med det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere har søren meg så ulike meninger at jeg blir mer forvirret :) jeg vasker bilen 1 gang eller 2 ganger i mnd, så da kan jeg kjøre på med 1:20 blanding ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og et spm til er det trygt å kjøre på med flytende voks som må fordeles og tørkes med mikrofiber? Etter å ha vasket bilen med surfex og vanlig håndvask? Eller er det slik at jeg må bruke clay før det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som i de aller fleste felt/hobbyer så er det like mange meninger som folk :) Å bruke surfex 1:20 er nok ingen fare selv om det kanskje kan tære litt ekstra på voksen. Jeg bruker som nevnt 1:30 og er veldig fornøyd med det. Merker ingen forskjell på det og 1:20.

Hvis du har vasket og brukt prickbort eller annen asfaltløsende avfetting så bør det være helt trykt å legge et lag med voks. Så lenge lakken føles glatt og fin ut og du ikke kan se noe kontaminasjon selvfølgelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det som en regel at når lakken kjennes fin ut, at alle flekker og prikker er fjernet så tar jeg en ny ekstra runde for ordens skyld uansett om jeg skal polere eller ei. Bruk også 2 bøtter (helst med gritguard) og påse at vaskehansken er ren før den kommer borti bilen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har pleid å bruke 2 bøtter tidligere men er så heldig at jeg har gratis springvann hos Shell så da pleier jeg å bare skylle vaskehansken der før jeg putter den i bøtta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive