tharshan

Ceramic klarlakk eller ikkje?

Bilen min står til retting og lakk. I den forbindelse blir heile venstre side, front og bakfanger, høgre bakskjerm og sideskjørt lakkert.

Snakka med han som skal lakkere og han meinte at denne ripebestandige ceramic lakken tåler mykje samt at det er umuleg å korrigere den. Er dette sant?

Den klar lakken er også dyr. Korleis hadde det vore å brukt den kun på front og bakfanger samt sideskjørtene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke umulig å korrigere, bare ta en kikk på noen av S&S til ØHN f.eks :)

Men hard er den ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den krever litt innsats å polere, men jeg synes ikke slik lakk er spesielt mer motstandsdyktig mot riper. Om det er verdt å betale ekstra for, er jeg neimen ikke sikker på.

Så lenge bilen eies av en som fikser vaskeriper og slikt selv, kan en like godt ha en medium hard lakk. Jeg ville kanskje heller fått de til å legge et ekstra lag vanlig klarlakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han meinte at det er tull å legge meir enn to lag med klarlakk.

Ja, nei, den klarlakken er jo 3 gongar dyrare. Så eg veit ikkje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han meinte at det er tull å legge meir enn to lag med klarlakk.

Ja, nei, den klarlakken er jo 3 gongar dyrare. Så eg veit ikkje.

Ikke mer enn to lag??

Jeg ville kjørt på med minst 3-4, 4 om lakkerern ikke fjerner strukturene ved mellomsliping og 3 om han gjør det..

Og jeg har polert en del ceramic-lakker, føles ikke ut som noe annet enn hard lakk når jeg bruker scholl sine polisher, de fleste av dem tar ceramic ganske bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den krever litt innsats å polere, men jeg synes ikke slik lakk er spesielt mer motstandsdyktig mot riper. Om det er verdt å betale ekstra for, er jeg neimen ikke sikker på.

Enig den. Har polert et par biler med keramisk klarlakk nå i det siste, og synes den er hard å korrigere men allikevel ganske lett å ripe. Spesielt en av bilene var det overraskende lett å ripe med mikrofiber. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig den. Har polert et par biler med keramisk klarlakk nå i det siste, og synes den er hard å korrigere men allikevel ganske lett å ripe. Spesielt en av bilene var det overraskende lett å ripe med mikrofiber. :(

Snakka litt med en lakkerer angående ceramic klarlakk, fra mitt ståsted er dette helt normale medium/hard lakk når man vasker og styrer, mikroriper og rds kommer tilsynelatende like lett som på vanlig klarlakk. Merker heller ikke de store forskjellene når jeg polerer med riktig midler, vanlig S3 funka dårlig, mens S3 Gold som er laget for ceramic lakk funker gull.

Fra lakkererns ståsted så var det et mareritt å få inn ifølge han jeg snakka me, da de var knallharde å slipe/matte ned, han heller skjønte ikke helt hvordan det gikk til at de var forferdelig å pusse ned med sandpapir mens de var helt ok å polere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med en lakkerer som sa at dette kostet småpenger ekstra pr. liter husker ikke liter pris men om det var 200kr ekstra literen eller noe sånt. eller så var det for 10 liter. Så er mye "opphype" rundt at det koster masse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då trur eg at eg rett og slett dropper dette då det kosta 3 gongar meir :)

Lika no å polere, så går nok greit. Hehe.

Tusen takk for kloke svar!

Endret av tharshan
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive