Glenn L

TEST : Nilfisk Car Combi Cleaner

Fant en skvett med Nilfisk car combi cleaner i garasjen, så tenkte jeg likegreit kunne få testet om det er noe futt i den ;) Produsenten kaller den en en bilshampo "med voks", som i utgangspunktet betyr at den skal få vann til å prelle av etter bruk (ikke langvarig beskyttelse).

DSC_0015.jpg

First things first :

Utstyr :

Nilfisk P150

Nilfisk car combi cleaner

(Ja det var alt :P)

DSC_0017.jpg

Utgangspunktet:

Bilen som skulle til pers var da en Peugeot 206, som var relativ skitten (dog ikke inngrodd i drit).

Bilen har forøvrig ingen form for LSP, så skitten henger godt her ;)

DSC_0012.jpg

DSC_0010.jpg

DSC_0009.jpg

Prosess:

Som sagt var det kun HT + såpe som skulle testes denne gangen, dvs ingen foamcannon, avfetting eller noe annen form for hjelpemidler :)

Begynte med å fylle på såpe i beholder på ht

DSC_0023.jpg

Ganske så nøyaktig 1 liter ren såpe :ph34r:

Deretter ble trykket stilt ned til minimum (dusj modus), samt såpeblanding ca midtveis (som vil tilsvare omtrent 1:30 ->1:40 :)

Ready

DSC_0026.jpg

Aaaand Action:

DSC_0027.jpg

DSC_0028.jpg

DSC_0029.jpg

DSC_0032.jpg

Ble ikke akuratt noe skum av denne blandingen uten foamcannon, men som nevnt tidligere her inne; Det er da ikke skummet som rengjør ;

Litt closeups:

DSC_0033.jpg

DSC_0034.jpg

DSC_0035.jpg

Så var det klart for den store dommen ; Fungerer denne som prewash såpe, og holder den det den lover angående vannavrenning?

La oss ta en titt :)

Etter ca 3-5 minutt:

DSC_0036.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0047.jpg

DSC_0057.jpg

DSC_0070.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0069.jpg

Resultatet er.....

Såpefunksjon ht :

Stryk-karakter... Jeg brukte opp 1liter såpe for å dekke bil + hjulbuer, og ingen skum :thumbdown:

Nilfisk Car Combi Cleaner :

Godkjent++!Denne såpen leverte laaangt over forventningene. :fun:

Den tok alt av smuss, asfaltflekker (!) og annet gørr som var rundt omkring :thumbs:

Etter avspyling var bilen omtrent tørr (Til vanlig ligger det en god hinne med vann over hele bilen) og jeg hadde ikke hatt noen innvendinger mot å gå rett på berøringsvask etter denne! :)

Takk for meg ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsomt at du valgte å teste denne. :)

Jeg kjøpte med en dunk av denne selv når jeg kjøpte min første Nilfisk i 2009.

Etter å ha brukt noen desiliter ble den donert til noen andre da jeg syns:

-den skummet for lite

-den gav for lite glid

-den ikke utmerket seg på noen som helst måte, hverken i bøtte eller i skumkanon

Det mest positive er prisen, som jeg mener ligger på 100-150kr for en slik dunk?

Beskrivelse av såpen (på dansk for spesielt interesserte):

Skummende neutralt rengøringsmiddel med skyllevoks. Aktivt over for olie og fedt, sod, ler og øvrige former for trafiksnavs. Indeholder skyllevoks, der giver efterfølgende glans, afperlingseffekt og lakbeskyttelse. Skyllevoksen har en temporær effekt og hærder ikke på overfladen.

Anvendelse: Velegnet til rengøring og vedligeholdelse af biler, trailere, campingvogne, motorcykler og andre køretøjer.

Indhold: Butyldiglyco 5 – 15 % Isotridecanokethoxylat 5 – 15 % Alkyldimethylammoniumsulfat < 5 % Alkylimadaoliniumcarboxylat < 5 % Ethylendiamintetraeddikesyre, tetranatriumsalt < 1 % Monoterpenalkohol < 1 %

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive