iMAGINE

Trenger tips til poleringsmiddel og pad

Trenger en litt grover pad og polish siden Gtechniq P1 ikke fjerner godt nok.

Skal polere bort Klarlakkstøv og RDS + jevne ut et våtslipt panel. Hva vil dere anbefale til dette? Tenkte kjøpe scholl, men bør jeg ta S03+ eller S17? Vet ikke helt hvor stor forskjell det er fra de og til P1, siden trenger ikke noe ekstremt grovt, men noe grovere enn den. En grov pad til DA trenger jeg og :) Er det uber pad som gjelder?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjenner ikkje til kva slags bil dette gjelder, men det høyres ut so at du trenger S03+ og grov pad for å ta vekk merkene etter våtsliping. Med DA maskin kan det ta litt tid!

Eg liker uber pads. Gul er grovast. Oransje og grønn er fine å ha. Grønn med S17 på roterende bruker eg ein del av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, da ble det S3 med grønn pad. Har medium og fin liggende allerede.

Hvor lang tid snakker vi om? ca.

Noen som har prøvd S01 her? Virker som grover greier, skulle hatt det etter jeg lakket skikkelig appelsinhud.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S01 skal antagligt brukes for hånd, eller med maskin av ein som har peiling!

Eg har roterende, so da er det greit med ullpute og grovt poleringsmiddel. (om det er nødvendigt, man ska teste med ein mild kombinasjon først)

Eg bruker ikkje S03 med grønn uber pad. Er gul eller oransje den blir brukt med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha noe som virkelig river så ville jeg valgt 3M FCP. Hender seg jeg må over fra S3 gold til denne for å få tatt de verste ripene eller våtslip på hard lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha noe som virkelig river så ville jeg valgt 3M FCP. Hender seg jeg må over fra S3 gold til denne for å få tatt de verste ripene eller våtslip på hard lakk.

Takker for tips. Av ein eller annen grunn so har eg begge disse! ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter S0 ser ihvertfall panelet våtslipt ut, den skal egentlig kun brukes for hånd og jeg ville ikke brukt den for å fjerne spor etter våtslip.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:shocking2: Er FCP grovere enn S3gold?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive