Christoffer H

S&S - Skoda Fabia

20120513_183319.jpg

Endelig en liten bil, 3 siste bilene jeg har tatt er store og sølvfarget :thumbdown: Så det var en liten lettelse at bilen var liten og mørkere i fargen. Litt morsomere når man ser forskjell på det man gjør! ;)

Avtalen var at jeg skulle ta en ett-stegs polering, ta en shine på interiøret og legge en holdbar voks :)

Utstyret som ble brukt:

Vask:

Prickbort

P21s 1:1

Surfex HD 1:5

CG CWG i skumkanonen

IronX

MG sin clay

ONR som lube

2 bøtter

SV Waschpudel

Maxistuds 2 i ene bøtta

CG miracle dryer x2

+ Div børster

Polering:

Skil roterende

Scholl liten bakplate

Scholl medium bakplate

Scholl sort pad

Scholl orange pad

Scholl liten lilla pad

Scholl s17

Scholl CF02

MG Ultimate Compound

Padbørste

En hel haug med MF's

LSP:

Collinite 915

SV Pneu

RainX

CG G6

Div:

CG greenclean 1:10

Bilxtra sin støv/våtsuger

Nanolutus ruterens

Q-tips

Tror jeg har huska alt :P

Så over til bilen, sånn her så den ut da jeg fikk den:

20120512_202001.jpg

20120512_202006.jpg

20120512_202012.jpg

20120512_202019.jpg

20120512_202023.jpg

Eier hadde ikke fått lagt om til sommerhul ennå, så skulle ikke legge for mye tid i kapslene :P Men klarer jo ikke la de være heller ;)

Så over til forvasken. Legger prickbort fra vinduene og ned, lar dette ligge i 10 min.

20120512_202725.jpg

P21s 1:1 på "felger" :P Den fikk mye å jobbe med!

20120512_202736.jpg

20120512_202925.jpg

Etter jeg hadde spylt av prickborten og p21s, la jeg surfex 1:5 over hele bilen :) Dette fikk virke i 5 min, så la jeg en godt lag med CG CWG :) gikk også over med detailerkost i sprekker etc.

20120512_204639.jpg

20120512_204644.jpg

20120512_204651.jpg

20120512_204659.jpg

Så ble bilen spylt av igjen. Tok en kjapp tørkings også ble IronX påført, resultatet ser dere her:

20120512_205636.jpg

20120512_205645.jpg

20120512_205649.jpg

20120512_205657.jpg

20120512_205714.jpg

20120512_205718.jpg

20120512_205730.jpg

Da er forvasken klar, og det er duket for håndvask med 2 bøtte metoden. Har desverre ingen bilder av det, så her er bilder etter håndvask.

20120512_210349.jpg

20120512_210356.jpg

20120512_210404.jpg

Bilen ble kjørt inn for natten, så var det ny dag. Den starter med claying.

20120513_084741.jpg

20120513_085819.jpg

Her er clayen etter hele bilen. Jammen tar prickborten mye! For bilen var HELT inngrodd med asfalt..

Så videre til inspeksjon av lakken og interiøret.

20120513_090700.jpg

20120513_090705.jpg

20120513_090710.jpg

20120513_090714.jpg

20120513_090721.jpg

20120513_090728.jpg

20120513_090742.jpg

20120513_090800.jpg

20120513_090805.jpg

20120513_090810.jpg

20120513_090814.jpg

20120513_135828.jpg

SOm dere ser så var det mye swirls og RDS. Jeg fikk bort så godt som alt av swirls, og dempet de værste ripene.

På de neste bildene er det blitt kjørt med scholl s17 og sort scholl pad. sprer på 1000 rpm og kjører 5-6 pass med medium til hardt press på 1800-200 rpm.

20120513_094732.jpg

20120513_094738.jpg

20120513_100724.jpg

Kjørt over med s17 en runde, ble en runde til på panser, da jeg ikke fikk fjernet alt av swirls.

20120513_103126.jpg

20120513_104622.jpg

20120513_104634.jpg

nederst på på dør etter 1 runde med s17. samme kjøremåte.

20120513_110856.jpg

Riper rundt tanklokk før:

20120513_113647.jpg

Etter:

20120513_114051.jpg

lykt før:

20120513_122235.jpg

Lykt etter:

20120513_122500.jpg

Har desverre ingen bilder av vokspåleggingen, men det er vel ikke så gøy heller? :P

Ble dårlig med bilder under interiørvasken også, men der har jo sett FØR bildene ;)

Litt bilder av mattevasken, jobber inn Surfex 1:3 med oppvaskbørste :thumbs:

20120513_145312.jpg

20120513_145321.jpg

Etter vask ble mattene behandlet med:

20120513_151654.jpg

resultat:

20120513_152008.jpg

Så over til ferdigbildene ;)

20120513_183217.jpg

20120513_183224.jpg

20120513_183233.jpg

20120513_183246.jpg

20120513_183257.jpg

20120513_183309.jpg

20120513_183319.jpg

20120513_183329.jpg

20120513_183335.jpg

20120513_183344.jpg

Tidsforbruk ble 9 timer.

Ble en kjapp S&S dette også, men håper dere syntes den er grei uansett :) Tar gjerne i mot kritikk. Ble ikke rens av interiøret denne gangen, men bilen kommer tilbake senere i sommer, for rens :)

Et siste spm, noen som har funnet den perfekte måten å kjøre s17 på, uten at den klumper seg?

Takk for meg! :)

10

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble et fint løft dette på en sliten Skoda :thumbup:

Jeg pleier å rense pad med pad børste for ca annenhvert panel. Da opplever jeg ikke at det klumper seg lengre. Evt bytt pad etterhvert som den begynner å bli mettet med produkt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk! :) Jeg rensa paden med børste etter hvert panel, og byttet pad da den ble mettet. Brukte 2-3 erter med produkt på paden. Men ble kladding alikevel :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det nok bare at lakken var lit sticky kanskje :) Bilen ble pen likevel! God jobb :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det nok bare at lakken var lit sticky kanskje :) Bilen ble pen likevel! God jobb :)

Tusen takk! :) Ja, var det som slo meg også. Men har hørt at det er litt generelt problem at s17 kladder seg også. den er jo en del tjukkere enn s03 og s30.

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En grei kjapp jobb dette men dette overlever jeg ikke :huh:

20120513_183217.jpg

Passer liksom ikke i stil med Pneu ;)

BTW: Hvor lenge har du spylt bak kapslene? -_-

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kapslene tok jeg av etter jeg hadde påført ironX, og spylte godt av kapselene og stålfelgene!

Eier var veldig fornøyd med mattene i bilen, lurte på om jeg hadde kjøpt nye! :P

det er akkurat det dette er, en kjapp jobb, med et lite løft. Men tenkte og dele med dere hva jeg holdt på med i helga..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår tidspresset osv men å ta pedalene og plasten, gummi what so ever rundt tar max 5min med f.eks Surfex og børste.

Trenger ikke å ha på gummi/plast fornyer hvis du har det travelt men at det er rent, løfter hele interiørjobben med 10 poeng.

Så hvis du trenger å flytte på bilen underveis og pedalene er rene så setter du på blåsokk over eller tar av sko ;)

Er kanskje ikke så mange som legger merke til de detailene der men jeg mener pedalene er viktig :)

10 blåsokker kan jeg sende deg gratis faktisk hvis du betaler for frakt :fun:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ha 10 blåsokker gratis tilsendt, men betaler frakt! :P (litt alvor faktisk, send meg en PM om jeg kan få noen, jeg kan godt gi deg noen kroner for de hvis du vil)

Men bra jobba Christoffer, på 9 timer fikk du jaggu gjort bilen blank og fin, riper forsvant også. Tommel opp fra meg! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår tidspresset osv men å ta pedalene og plasten, gummi what so ever rundt tar max 5min med f.eks Surfex og børste.

Trenger ikke å ha på gummi/plast fornyer hvis du har det travelt men at det er rent, løfter hele interiørjobben med 10 poeng.

Så hvis du trenger å flytte på bilen underveis og pedalene er rene så setter du på blåsokk over eller tar av sko ;)

Er kanskje ikke så mange som legger merke til de detailene der men jeg mener pedalene er viktig :)

10 blåsokker kan jeg sende deg gratis faktisk hvis du betaler for frakt :fun:

Helt enig at jeg burde lagt noen ekstra min i pedalene, men jeg brukte greenclean og børste på di også, men de ble ikke 90 % Men poenget med denne jobben var heller ikke å henge seg opp i detaljene :) skulle gi den et løft ;)

Okay, sender deg PM! :D

Jeg vil ha 10 blåsokker gratis tilsendt, men betaler frakt! :P (litt alvor faktisk, send meg en PM om jeg kan få noen, jeg kan godt gi deg noen kroner for de hvis du vil)

Men bra jobba Christoffer, på 9 timer fikk du jaggu gjort bilen blank og fin, riper forsvant også. Tommel opp fra meg! :thumbup:

Tusen takk, Simen! :) Løftet lakken noen hakk iallefall! Men den var rimelig sliten, skulle egentlig ha kjørt 2-steg, men jeg hadde desverre ikke tid til det =/

Endret av Christoffer H
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fikk seg ihvertfall et flott løft utvendig :thumbup:

Ps. ser ut som setene kunne trengt seg en rens ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fikk seg ihvertfall et flott løft utvendig :thumbup:

Ps. ser ut som setene kunne trengt seg en rens ;)

Takk! :) Som jeg skrev nederst på S&S, så kommer bilen inn til rens om noen uker ;) Regna med at jeg skulle få kommentarer på akkurat det! ;) Og da, Makki, skal jeg ta pedalene også! :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fikk hevet lakktilstanden betraktelig på denne korte tiden, bra jobba og cred for denne. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fikk hevet lakktilstanden betraktelig på denne korte tiden, bra jobba og cred for denne. :)

Tusen hjertlig! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobbet på 9 timer; kjenner igjen stressfaktoren der...

Scholl S17+ liker jeg å kjøre med 2 erter S17+ og 1 ert S40. Da blir blandingen litt mer oljete og medgjøring, man får lenger kjøretid, mindre støv (så å si støvfritt) og produktet klumper seg så å si ikke heller.

Ellers er jeg litt enig angående pedaler etc, og setene hadde nok hatt godt av en runde også. Men igjen, det er begrenset hva man får tid til på 9 timer :) Credalicious regardless!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! :) Som jeg skrev nederst på S&S, så kommer bilen inn til rens om noen uker ;) Regna med at jeg skulle få kommentarer på akkurat det! ;) Og da, Makki, skal jeg ta pedalene også! :P

Alt jeg ikke får med meg altså ^_^

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobbet på 9 timer; kjenner igjen stressfaktoren der...

Scholl S17+ liker jeg å kjøre med 2 erter S17+ og 1 ert S40. Da blir blandingen litt mer oljete og medgjøring, man får lenger kjøretid, mindre støv (så å si støvfritt) og produktet klumper seg så å si ikke heller.

Ellers er jeg litt enig angående pedaler etc, og setene hadde nok hatt godt av en runde også. Men igjen, det er begrenset hva man får tid til på 9 timer :) Credalicious regardless!

Ahh, takk for tips, det må testes! :)

Som sagt hadde jeg ikke tid til setene, men bilen kommer igjen om noen uker for rens! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb :) cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb :) cred

Flott og flott :P Men takk, HM! :)

Skal ta meg bedre tid på noen biler fremover også lage en skikkelig S&S! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive