Stiandyb

Valg av voks

57 innlegg i emnet

Hei!

Lurer på hvilken voks jeg skal bestille meg, gjerne en "paste wax" som ikke koster mer en 5-600 kr..

Bilen den skal på er forøvrig en 2008 Audi a3 sportback med sølvgrå metallic lakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godag, kjære nabo!

Til Audi har jeg erfart at Nattys paste wax (den blå) har veldig god holdbarhet. Jeg testa denne på en sort Audi A3 fra jobb, og den holdt lenge!

I tillegg til den så har du Auto Glym Hd-Wax som jeg synes er helt fantastisk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan du prøve Collinite 845 f.eks. Jeg skal prøve CG lava på den nå snart, så kan jeg gi deg tilbakemelding på hvordan den er ;) Har forøvrig en sølv A3.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et hav å velge mellom, men her ihvertfall noen

Chemical Guys 5050 650,-

Dodo Juice diamond White 395 ,-

Andre vil sikkert anbefalle deg Collinite 915, jeg liker den ikke.

Ville nok strukket med til 1100,- og gått for swissvax Shield.

Edit:

Nattys blue her, til 175 inkludert frakt

http://www.detailers...v-stuff-selges/

Endret av Terjeo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et veldig safe valg er nok collinite 845. Enkel å bruke, suveren holdbarhet og billig i tillegg til andre gode egenskaper. Bilt hambers finis-wax eller hydra-wax kan jeg også anbefale sterkt. Suverene på alle områder uansett pris.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raske svar, for se om det ikke faller på swisswax shield eller auto glym HD-wax :)

time will show!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Da kan du prøve Collinite 845 f.eks. Jeg skal prøve CG lava på den nå snart, så kan jeg gi deg tilbakemelding på hvordan den er ;) Har forøvrig en sølv A3.

Har du fått testet noe? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble overrasket over utseende på damas sølvgrå Carisma etter jeg prøvde Meguiar's #16 på den. Jeg trodde egentlig ikke på at man kunne se noen særlig forskjell fra voks til voks, men på hennes bil ble jeg litt satt ut over den tydelige forskjellen. Flott "wetlook"! (PS: Før jeg la #16 hadde lakken Collinite 915, og polerte ikke bilen mellom lagene)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, hva koster denne da? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også anbefale Meg #16 på sølv bil. Gir kjempe utsendee og holder lenge. Kjøpte min på bilxtra for 300 kr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette flytende voks eller paste?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Guys Pete's 53, pastevoks

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chemical Guys Pete's 53, pastevoks

Gode erfaringer med den?

Finns jo så mange å velge i, blir jo heilt forvirra.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri testet Autobahn (Felgvoks) på bil, men er imponert over hva den gjør med sølvfargen på felger. Noen som har vokset sølvfarget bil med Autobahn? Det er jo lakk på felgene også, så ser ingen grunn til at den ikke kan brukes på bil lakken også?

Ang. billig voks som gir mye for pengene så vil jeg anbefale Natty's blue paste wax.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette flytende voks eller paste?

#16 er paste wax. ;) Kjøp den du, du kommer ikke til å angre!

Har aldri testet Autobahn (Felgvoks) på bil, men er imponert over hva den gjør med sølvfargen på felger. Noen som har vokset sølvfarget bil med Autobahn? Det er jo lakk på felgene også, så ser ingen grunn til at den ikke kan brukes på bil lakken også?

Ang. billig voks som gir mye for pengene så vil jeg anbefale Natty's blue paste wax.

Helt sikkert ikke noe problem å legge den på bil, den er jo veldig lik i bruk også ift f.eks. Shield. Jeg har ikke prøvd, men kan godt teste på bilen til dama. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

#16 er paste wax. ;) Kjøp den du, du kommer ikke til å angre!

Helt sikkert ikke noe problem å legge den på bil, den er jo veldig lik i bruk også ift f.eks. Shield. Jeg har ikke prøvd, men kan godt teste på bilen til dama. :)

Hadde jo hvert morro å se hvordan det fungerte. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble overrasket over utseende på damas sølvgrå Carisma etter jeg prøvde Meguiar's #16 på den. Jeg trodde egentlig ikke på at man kunne se noen særlig forskjell fra voks til voks, men på hennes bil ble jeg litt satt ut over den tydelige forskjellen. Flott "wetlook"! (PS: Før jeg la #16 hadde lakken Collinite 915, og polerte ikke bilen mellom lagene)

Det er jo når man legger ny voks uten å polere at voksen hever utseendet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo når man legger ny voks uten å polere at voksen hever utseendet ;)

Du er nok inne på noe her troga. Jeg har jo heller ikke polert felgene før jeg har lagt voks. Kanskje derfor jeg har samme aha opplevelsen med Autobahn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er nok inne på noe her troga. Jeg har jo heller ikke polert felgene før jeg har lagt voks. Kanskje derfor jeg har samme aha opplevelsen med Autobahn?

Legger du voks på ubhandlet/upolert lakk hever den utseendet betraktelig, da er det garantert derfor du har en aha opplevelse med autobahn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir kanskje litt OT, men når du sier det så vet jeg egentlig det. Før jeg korrigerte den svarte bilen min la jeg Natty's blue paste og den ble utrulig blank av det.

Bilde etter Natty's (før korrigering).

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive