Gå til innhold
cyanide

Første gang med roterende

Recommended Posts

cyanide    2
cyanide

I går kveld fikk jeg testa ut produktene jeg bestilte fra SS :)

Ville teste litt på noe annet, før jeg går løs på min egen bil. Så jeg fikk tak i et panser fra en cosworth som har rulla rundt. Var rimelig slitt og ihjelswirla :P

Testa først med S17 og ull, da jeg ikke så noe vits i å begynne med S30+ på dette panelet :P Ble blankt og fint med S17, men ikke så mye korrigering, så jeg gikk på S3+ og blå pad. Skulle vel helst brukt ull her, men den var nå tilgriset med S17 :(

S3+ var helt rått. Her så man at swirls og riper bare forsvant! :D Gikk over med S30+ på orange pad etterpå. Blei sykt blankt :) Men, det var noen riper igjen som ikke gikk bort, selv med s3+ og blå pad. Prøvde å kjøre ganske hardt over de og laga en god del varme, men ikke f... om de ville vekk. Kunne ikke kjenne de med neglen heller, så lurer på om det var noe som var under klarlakken. Bilen som pansret kom fra har blitt omlakkert og lakket opp flere ganger.. Vel, bilder sier mer enn 1000 ord. Hadde desverre mobilen med, da dette var et spontant innfall :)

web.jpg

web.jpg

web.jpg

Det ser veldig crap ut med mobilcam, men irl ble det ganske så smooth :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Ser jo bra ut det der! prøv å våtslip på andre halvpart, så skal du se at rds og rids går vekk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cyanide    2
cyanide

Ja, tenkte faktisk på å teste det også. Må papiret ligge i vann noen timer før man skal begynne, eller er det bare å sette igang? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

La det ligge en god stund i vann, og når du skal slipe så spray på med masse vann blanda med litt såpe så du får litt glid ;)

For eksempel i vann over natten og bruk gjerne en backingplate, så du sliper helt jevnt.. det er ikke dumt!

Endret av kris1986

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

La papiret gjerne ligge i vann i 24 timer.. På youtube.com finner du mange fine guider ang våtsliping..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Ble bra dette. Er veldig fornøyd med Scholl jeg og :) Nå gleder jeg meg til full tråd om bilen din ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cyanide    2
cyanide

Okei, tenker jeg prøver meg på litt våtsliping på dette pansret til helga :)

Gleder meg og til å gå løs på bilen min! Den er på langt nær like fæl som dette panseret, så regner med at det blir 100% med S17 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

La det ligge i vann i 24timer+ før du setter i gang.

Fjern merkene med wool.

Det gjør ingenting hvis du har brukt woolpadden til f.eks s17 først, og du vil bruke s3 etterpå.

Er bare å dra padbørsten over den, så er den så godt som ren igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Tørket du over med noe alkohol etc etter at du polerte opp for å se så det ikke fylte igjen noe? føler innimellom at bare ullpad tar mye jeg, selv med en polish som Menzerna 106.

Uansett morro å både lese om testing og teste selv, trenger ettt vrakpanel her jeg også etterhvert til å trene mer våtslip

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cyanide    2
cyanide
La det ligge i vann i 24timer+ før du setter i gang.

Fjern merkene med wool.

Det gjør ingenting hvis du har brukt woolpadden til f.eks s17 først, og du vil bruke s3 etterpå.

Er bare å dra padbørsten over den, så er den så godt som ren igjen.

Okei, skal teste dette :)

Ah, kjekt å vite. Ganske logisk egentlig. Vet ikke hvorfor jeg tenkte at jeg ikke måtte blande disse to produktene :P

Wool var endel lettere å kjøre med enn blå pad. Den var litt mer "vill" og dro sine egne veier :)

Tørket du over med noe alkohol etc etter at du polerte opp for å se så det ikke fylte igjen noe? føler innimellom at bare ullpad tar mye jeg, selv med en polish som Menzerna 106.

Uansett morro å både lese om testing og teste selv, trenger ettt vrakpanel her jeg også etterhvert til å trene mer våtslip

Nei, har ikke kommet så langt ennå at jeg har kjøpt iso eller tomme sprayflasker :P

S17 og ull tok selvfølgelig en god del, men dette panelet så ikke ut i måneskinn, etter en rundtur på bilen, pluss at det har ligget å slengt i en garasje i noen måneder nå. Fant ut at den kjappeste løsningen måtte bli s3 for å få det "så godt som nytt" igjen :)

Har heldivis greit med tilgang på testpaneler jeg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind
Ja, tenkte faktisk på å teste det også. Må papiret ligge i vann noen timer før man skal begynne, eller er det bare å sette igang? :)

Det er stor forskjell på papir her, Unigrit skal ligge i minst 15min, anbefaler 1/2-1 time. Noe mer er ingen vits.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig