740AV

Kestrel das6-pro og Menzerna produkter

Hei!

Er helt fersk innen maskinpolering :) Har etter en del lesing og søking (mest her inne) gått til anskaffelse av DA maskin og litt produkter. Maskinen ble en kestrel das6-pro kjøpt på bilnerden.no. Kjøpte også en Menzerna pakke derifra med FG500, PF2500 og SF4000 med gul, oransj, grønn og blå 140mm Uber pader.

Bilen som skal poleres er min bmw e38 med Biarritz blå farge. Lakken er i relativt bra stand med noen få dypere riper men mest lettere vaskeriper og swirls.

Har holdt på noen timer idag faktisk og jeg begynte med PF2500 med oransj uber pad. Det viste seg å ikke ha så god effekt, men litt riper fikk jeg fjerna. Så jeg gikk over til å bruke FG500 på gul pad og da begynte ting å skje :) Følte jeg fikk dreisen på det :)

Spørsmålet mitt er: trenger jeg å bruke PF2500 etter FG500 eller kan jeg hoppe direkte over på SF4000?

Synes det ble et bra resultat etter FG500 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til DCN!

Flotte produkter du har anskaffet deg. Har ikke brukt Manzerna noe selv, men tror du kan klare deg med å gå rett på SF4000.

Har du tatt wipedown etter kjøring med FG500?

Hvis lakken ser sånn passe hologram fri ut etter rubbing, holder det nok med en runde eller to av SF4000.

Husk bilder av jobben da :thumbup:

Endret av _Christian
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg får tatt noen bilder etter hvert :) Har ikke akkurat verdens beste kamera da men ..

Jeg er godt fornøyd med kestrel maskina iallefall. Litt støy er det, men man kan vel ikke forlange noe bedre i den prisklassen. Kjekt med 6m ledning også.

Har tatt wipedown med min hjemmelagede IPA på enkelte paneler og det ser faktisk bra ut for riper iallefall :) Leste at FG500 ikke inneholder noe som helst av fyller, så jeg vet egentlig ikke om wipedown har noen hensiktt her? Eller?

Får ikke tatt bilen ut i solen heller, for å sjekke om det er noen hologrammer, da solen er fraværende her for tiden. Bare regn og overskyet :(

Har bra med lys i garasjen da, men vet ikke om man klarer å se hologrammer med kunstig lys?

Når jeg skal gå over til SF4000, bruker jeg da grønn pad en runde og så en runde med blå etterpå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal litt til å lage hologrammer med en DAS6 hvis man ikke går inn for det, men du burde se dem med kunstig lys eller blitz fra kamera.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok sjansen på at det gikk bra jeg. Kjørte på en runde med SF4000 på grønn uber. Kjørte den så etterhvert ut i sollyset for å se, ja faktisk så tittet sola frem i går :) Resultatet så veldig bra ut. Ikke noe antydning til hologrammer iallefall.

Så tok jeg en runde med avfetting og avspyling, for å ta bort polish rester, før jeg kjørte inn bilen å tørket av den igjen. Brukte Prickbort, vet ikke om den er det beste å bruke til dette?

Det så bra ut etter avfetting også. Litt riper hadde dukket opp igjen. Men men..

Voks blir dodo juice Purple haze pro.

Har forresten bestilt meg denne: http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=DOD-SPIN-PRO

Så da blir det å øve seg på bruksbilen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Så tok jeg en runde med avfetting og avspyling, for å ta bort polish rester, før jeg kjørte inn bilen å tørket av den igjen. Brukte Prickbort, vet ikke om den er det beste å bruke til dette?

Jeg synes Bilt-Hambers SurfexHD 1:10 fjerner oljer og polishrester bedre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det å prøve det til neste gang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive