Gå til innhold
FreddieAwD

Detailing i friluft

Recommended Posts

FreddieAwD    8
FreddieAwD

Sikkert like godt å banne i kirken... :angry:

Vurderer å detaile Hyundaien min i friluft, men sitter og tenker på at det ikke er så lurt...

Tenker da ikke på vask etc,men etterpå, med maskin...

Ettersom jeg ikke gidder å kjøre mellom Åsane og meland hele tiden..

Noen tanker om slikt ?

Det blir ikke i +30 grader og sol :)

Fredrik

Endret av Subie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Er vel bedre enn ingenting..

Bare litt nedtur om det blåser mye fordi det er fort gjort at det blåser dritt ned på lakken og det er litt uheldig å få med seg urenheter når du polerer..

Da får du "kebab-effektlakk"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FreddieAwD    8
FreddieAwD

E bare bil nr2 alikevell

Får se ka det blir til, er ikke aktuelt før været er noe lunde stabilt..

Det kan ta sin tid i bergen med omegn :thumbs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 038
_Makki_

Det går helt fint det så lenge det ikke er orkan rundt ja. Trenger ikke å ha flotte lokaller for at bilen skal se bra ut ;)

Så utfordringen kan også være at naboer/folk rundt kan komme og spøre hva faen du bruker så lang tid på og hvorfor.. :thumbup:

Boning bruker jeg å svare da..

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Kan jo eventuelt kjøpe deg et billig partytelt, som du kan bruke. Da får du skygge og om det er vegger kan du hindre de værste vindkastene..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Da må i tilfelle det partyteltet forankres GODT! Vind tar veldig tak i ett partytelt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera    168
sandera

Partytelt-ideen kan jeg støtte opp under.

Bruker det på hytten, og det funker ypperlig så lenge det ikke blåser så mye at det ramler samler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 038
_Makki_

Europris har av og til salg på noen billige og helt greie partytelf.

Coop ekstra selger i sommer løse stoff veger til partytelf for max 50kr stykk per side, med vinduer og faktisk. Enkelt å montere. plug&play

Så forankres teltet litt rundt og så lenge det ikke er en Caravelle så går det helt fint men enkelte har noe i mot det, "byggemelding" osv tull..

Ellers finnes det telt på ebay osv som man kan blåse opp i oppkjørselen.

Er litt dyrere og mye mere styr men ser bedre ut og er mere stabilt.

Endret av _Makki_

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Ikke noe byggemelding på midlertidige bygg som telt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 038
_Makki_

Ikke noe byggemelding på midlertidige bygg som telt.

Noe jeg satt opp her en gang mente naboer at det var noe tullete tillatelse som måtte til.

Jeg gikk bare rett inn og fortsatt med Flexen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

haha..

folk forventer mye

Har jo også fått kjeft for at jeg bruker høytrykksspyler på en SØNDAG??! Hallo lixom.. Det skal være stille i et boligfelt på søndager..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg har detailet MANGE biler utendørs og det har aldri gitt meg noen problemer annet enn i den værste pollen sesongen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Er nettopp tilbake etter en runde LSP'ing i friluft med frisk bris. Kan skrive under på at det ikke var noen höydare - ikke fordi allslags dritt legger seg på bilen, men fordi alt man har av kluter og påføringspader blåser veggimellom. Var på min 3. påføringspad og 2. buffeklut før jeg var ferdig med første panelet :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 038
_Makki_

Har jo også fått kjeft for at jeg bruker høytrykksspyler på en SØNDAG??! Hallo lixom.. Det skal være stille i et boligfelt på søndager..

Jeg bruker å vente til etter "kirketid" eller noe sånt på søndager og helligdag.

Så etter kl 12-13 er det full gass her med klippere eller høytrykkspyler, kompressor. Men det hjelper mye med en lang slange og ting stående i garasjen eller isolert bud.

HQI lampen på 150W gir og for mye lys om kvelden har jeg hørt fra folk rundt så.

Så lenge jeg er hjemme og holder på med ting her ute så bruker jeg å være snill mot naboer.

Men når en kar her i nabolaget som er narko og alt mulig haster ting til kona ut fra vinduet og springer med øks så er det faen meg men ingen som ringer politi....

Endret av _Makki_
  • DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Jeg bruker å vente til etter "kirketid" eller noe sånt på søndager og helligdag.

Så etter kl 12-13 er det full gass her med klippere eller høytrykkspyler, kompressor. Men det hjelper mye med en lang slange og ting stående i garasjen eller isolert bud.

HQI lampen på 150W gir og for mye lys om kvelden har jeg hørt fra folk rundt så.

Så lenge jeg er hjemme og holder på med ting her ute så bruker jeg å være snill mot naboer.

Men når en kar her i nabolaget som er narko og alt mulig haster ting til kona ut fra vinduet og springer med øks så er det faen meg men ingen som ringer politi....

haha,

velkommen til Norge!

Her klager vi på alt og alle som bor i nærheten for småtteri men gjør du noe alvorlig så er det ikke vårt problem!

Har stort sett holdt meg til 13-17 tiden i helgene, så er ikke urimelige tidspunkt det er snakk om her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bangdalen    5
Bangdalen

Snakk for dere sjøl. Bor i blokk jeg, slå den! ;) Men har lurt på det samme noen ganger. Kjedelig å måtte avbryte en jobb på grunn av vær og vind, og ikke ane når man kan fortsette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DanielMK    1
DanielMK

Eg har heller ikkje garasje som egner seg til polering (den er for trang..). Så eg jobber ute. Man blir veldig væravhengig, og alt må klaffe. Ikkje sol, overskya men ikkje regn, ikkje vind, ikkje pollen, ikkje for lyst, ikkje for mørkt :P Men det går greit.. Idag polerte eg alt på bilen utendørs, minus førersida og bakluke, da klokka blei seint - i sola, men snudde bilen slik at eg hadde skygge der eg polerte (og ventet til panelene hadde kjølt seg ned). Det går fin-fint :) Det er eineste taket som er problemet, da det alltid er i sola. Men skygge finner man alltid..

Ang. støy og naboer som skriker så har eg aldri hatt noe problem med det iallefall. Når alle andre bråker med gressklippar, elektrisk klippesag, kantklippere og kompressorer i helgene, så kan vel eg kjøre på med poleringsmaskina! Ei poleringsmaskin bråker trass alt ikkje SÅ fælt..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FreddieAwD    8
FreddieAwD

Har vært sjuk disse par dagene,men partytelt var ikke dumt folkens...lurer på om jeg skal få kjøpt meg et snart...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Har aldri detailed en bil innendørs, jeg. Men står ikke ute hvis det er storm i kastene, heller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig