Simennzz

Fjerne riper/skraper på 325d E92 LeMans Stavanger

Hei!

Har en 325d e92 2010 modell som jeg nettopp importerte fra Tyskland.

Fikk en veldig god pris på den, så jeg importerte den, selv om den var veldig GODT ripet opp.

Leverte den til BilByen på Forus, og de fikk fjernet mesteparten, men det sitter enda en god del igjen.

De er spredt rundt over hele bilen.

Har forhørt meg om lakkering, men det ble veldig dyrt.

Har ikke så allverdens peiling på bilpleie, så tenkte og forhøre meg om det er noe som eventuelt noen her inne kunne fikse.

Bilder av skrapene/ripene sendes ved interesse.

Holder til i Stavanger området, men kan også leveres opp mot Bergen.

Har dessverre ikke garasje til disposisjon.

Mvh

Simen

IMG_4625.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bildene av ripene/skrapene.

Har ingen anelse om hvordan de er laget, da det er importbil.

IMG_4682.jpg

IMG_4681.jpg

IMG_4680.jpg

IMG_4679.jpg

IMG_4678.jpg

IMG_4677.jpg

IMG_4676.jpg

IMG_4675.jpg

IMG_4674.jpg

IMG_4673.jpg

IMG_4672.jpg

IMG_4671.jpg

IMG_4670.jpg

IMG_4669.jpg

IMG_4668.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye av de ripene er gått igjennom, og kan ikke poleres bort, men de kan nok dempes en del.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var redd for det ja.

Har du noe lakkerer å anbefale i området?

Hørte med Bavaria, de skulle ha 23,000,

Hellestø lakkering skulle ha hele 37,000 (Forstår ikke hvordan de kom frem til den)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville fått en her inne til å gjøre jobben, ettersom det er mye penger å spare på det. Ser at flere av ripene er allerede fylt med lakk, så med våtsliping og flere steg med polering, tror jeg du vil få et veldig bra resultat sammenlignet med prisen for en hellakkering :)

Veldig fin bil og, med flott farge og felger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang lakkering, så kan du høre med Lakkereren, som holder til i heiamyra på forus.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

send meg en pm.

Vet om en dyktig og rimelig lakkerer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis du vill ha den polert å prøve den vein kan nåk jeg hjelpe til. holder til i haugesund. Da ripene kan bli mye mindre synlige.

Mvh

Aleksander Tjelle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle gode tips! :)

Skal si ifra hva jeg finner utav, når det er gjort!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble lakkert hos Lakkereren på Forus ved Stavanger.

Veldig koselige folk der, som utførte en veldig bra jobb, ikke noe fargeforskjell og ser helt nytt ut! :)

Lakkerte frontfanger, panser, bakfanger, koffertlokk og høyre bakskjerm, som endte opp på 16,000+moms, fikk heldigvis tatt det på et firma jeg har, men syns det var ganske ok pris :)

Om noen er interessert i bilder kan jeg ordne det!

Er forresten ute etter poleringsjobb igjen :) Gjerne noen som er flinke med skinn (førersidestolen er en del slitt)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang lakk så forhørte jeg meg her i Bodø for to-tre år siden. Etter å ha fått se hva lakkverkstedene legger i hellakkering så la jeg fram mine tanker på hva som skulle gjøres, og ikke minst hvilken "finish" både grunnarbeide og lakk skulle ha. Da endte vi fort opp på 70.000,- Dette var da en helt vanlig Honda-farge, på en helt vanlig Honda coupe.

Flott at du fikk utført en veldig bra jobb, virker som det er laaangt mellom dem i lakk-norge...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang lakk så forhørte jeg meg her i Bodø for to-tre år siden. Etter å ha fått se hva lakkverkstedene legger i hellakkering så la jeg fram mine tanker på hva som skulle gjøres, og ikke minst hvilken "finish" både grunnarbeide og lakk skulle ha. Da endte vi fort opp på 70.000,- Dette var da en helt vanlig Honda-farge, på en helt vanlig Honda coupe.

Flott at du fikk utført en veldig bra jobb, virker som det er laaangt mellom dem i lakk-norge...

Når de priser en jobb til 70k betyr det "vi vil ikke gjøre denne jobben". Jeg fikk pris på 70-100k for hellakkering av Galanten min på samme grunnlag...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, vet nå ikke helt. Vet av et par stykker her i byen som betalte såpass for hellakkering, da med samme krav som jeg kom med. Men nå mener jo jeg at det er krav som burde være selvsagte ved lakkjobber, men dessverre ser vi jo at prisene har blitt presset så ned at man nok må være glad om man i det heletatt får en halvveis gjort jobb.

Husker spesielt en opplevelse fra en stor billakkerer her i byen der jeg gikk inn frontdøra og det satt en kar 2m innenfor (ytterdøra altså) og lakkerte på en forskjerm som sto påmontert en ganske ny Mondeo. Hvafan liksom? En forskjerm er jo kanskje greit å ta av før man skal gjøre noe arbeid på den, og det kan jo kanskje også være en fordel å komme seg i en lakkboks. Tenkte med gru på hvor mye støv og skitt jeg blåste over den skjermen da jeg åpna døra (det blåser jo en del i Bodø..), men så ikke ut som lakkereren brydde seg stort om det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive