Lena Kristin

lær pleie

42 innlegg i emnet

Hvilke produkter anbefaler dere for komplett lærpleie i en bil med skinn interiør? Bilen det gjelder er en 98 modell audi a4 b5

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Leather Care Kit er jeg veldig fornøyd med, og mange med meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes bare det var litt dyrt??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt autoglym sin skinnrens og krem og er egentlig fornøyd med de

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er prisen på den i forhold til swisswax?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt Autoglym, men renset på nytt med Swissvax. Autoglym etterlot seg et hvitlag der skinnet var litt ruglete. Det har sikkert med mitt arbeid å gjøre, men det gikk bra med SV.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo selvsagt eventuellt også prøve Chemichal Guys sin skinnpleiekombo hvis du skal ha noe veldig rimelig. Den kommer ikke i nærheten av Swissvax Leather Care kittet, men er ganske rimelig i alle fall. Koster 329,- hos ScandicShine. I tillegg må du jo ha børster MF osv..

"Chemical guys leather cleaner og Chemical guys leather conditioner i en combo pakke.

Veldig fin og sikker rens, skinnkremen er ph-balansert for skinnet og veldig fin. Matt finish, som originalt".

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=86_90&product_id=378

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg testet Autoglym sitt sett noen ganger før jeg kjøpte SV Leather Kit. Den store forskjellen er jo at det følger med alt du trenger i SV LK-kittet, i motsetning til Autoglym. Skal du først rense skinnet, er det egentlig et must med lær-børste slik at du får renset ordentlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha da er det jo like greit og investere i sv med en gang. Litt greiere og "takle" summen når man vet hva man får igjen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte SV skinn børsten, men synes denne virker veldig hard. Det blir ikke noen riper eller merker i skinnet med denne? Har for øvrig brukt AutoGlym sine skinnpleie midler. Synes de har funket bra:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett alternativ til lærbørste er en skobørste fra f.eks Eurosko. Jeg bruker denne, og den er skånsom selv om den har moderat stiv bust, som gjør at den også får med seg en del møkk. Jeg bruker også AutoGlym sin skinnrens etter at jeg bestilte opp dette for en god tid tilbake, og har enda ikke hatt behov for noen fornyelse av lærprodukter :) Synes faktisk at AutoGlym leverer på skinn, men jeg endrer vel det synet når jeg har fått prøve Swissvax og/eller Chemical Guys sitt leather kit.

Vi får se ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lena: Gå for SV-settet, du kommer ikke til å angre! :)

Jeg kjøpte SV skinn børsten, men synes denne virker veldig hard. Det blir ikke noen riper eller merker i skinnet med denne?

På ingen måte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd skobørste for lærsko, Simen? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden vi er inne på SV leather kit, antar at det funker vel så godt på lyst som mørkt skinn? Virker overveiende sannsynlig, men spør nå likevel :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd skobørste for lærsko, Simen? :)

Hmmm nå er jeg ikke helt med. Hva mener du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, har du brukt skobørste på skinnseter? :) bare lurte om flere hadde erfaringer med det, ettersom jeg er ganske fornøyd med det :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bostons skobørste er jo kliss lik SV børsten, men til en brøkdel av prisen. Jeg kjøpte kit'et fra SV (som forøvrig er genialt) men kjøper Boston-børster for ikke å slite ut den orginale børsten. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger det noen form for "bruksanvising" i sv settet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive