Lars Petter Flaatten

Sonax power+ avfetting

Hei, søkte litt rundt på forumet etter erfaringer med denne. Ser ut som den er nesten lik som prickbort? Eneste erfaringene jeg finner med den er for noen år siden, ble denne erstattet av prickbort hos de fleste av dere? Er jo ganske rimelig avfetting så hadde ikke gjort noe om den funker like godt og er ca like lsp vennelig som prickbort :)

Noen som fortsatt bruker denne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, jeg bruker den ikke selv og ikke testet heller.

Angående pris så får du jo Prickbort til samme pris omtrent på Statoil om jeg ikke tar feil og enda billigere på Mekonomen for litersflasker. I norske nettbutikker finner du 10L dunker som gir deg literspris på under 50kr, gjør jo ikke noe å kjøpe en del da det uansett går mange liter i året :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jobber på mekonomen så sliter ikke med å skaffe prickbort billig men sonax er halve prisen av det igjen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men selges den dyrt da? For prickbort får jeg som forbruker tak i mye billigere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Sonax Power wash du tenker på?

Trodde dette var en avfetting som man kunne bruke på motorvask for å ta oljesøl ol, men det er den ikke så god på. Har ikke testet denne på asfalt. Hadde ikke gjort noe om jeg fant et fint bruksområde for denne da jeg har 5l av den :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd både powerwash og prickbort. Prickbort er best på det den skal, og den koster ikke en formue :) Jeg betalte 324 ish kr for 6L prickbort på mekonomen med en vanlig kvantumsrabatt.Forskjellen på disse to ligger i at PB er petroleumsbasert, noe ikke Sonax PW er.

Er det Sonax Power wash du tenker på?

Trodde dette var en avfetting som man kunne bruke på motorvask for å ta oljesøl ol, men det er den ikke så god på. Har ikke testet denne på asfalt. Hadde ikke gjort noe om jeg fant et fint bruksområde for denne da jeg har 5l av den :P

Det er fordi den ikke er petroleumsbasert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så teoretisk sett, så skal denne være mildere/snillere enn PB?

Tips til hva jeg kan bruke den til da?

Ga ca 100kr for 5l så jeg tar det ikke så tungt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jeg være klin ærlig, så ser ikke jeg poenget med den om man har PrickBort og Surfex HD.

Mildere uten å være agressiv mot asfalt :P

Endret av Jac
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forskjell på power+ og power wash. Førstnevnte er asfaltfjerner, sistnevnte er for trafikkfilm, og tar derfor lsp. I hvert fall er dette min erfaring, og jeg bruker begge to i vaskeprosessen før polering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja forskjell på disse to. Power+ er petroliums basert, veiledene pris for 5liter er 269kr :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, trodde at trådstarter mente power wash!

Uansett, jeg vil forbruke prickbort! Føler meg trygg på den, "vet" hva den fjerner og ikke, vet mengden jeg trenger og effekten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg sjekka prisene igjen så er det bare en 50lapp som skiller 5 liter av hver så jeg gjør det enkelt, prick booooooort

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive