Gå til innhold
BimmerPower

Bruk av vanlig voks på felger

Recommended Posts

BimmerPower    10
BimmerPower

Hei.

Har hvite felger og de blir fort skitten og klossene lager mye bremsestøv så vil beskytte disse felgene mot bremsestøv og annet som gjør det svart..

Har nettopp handlet CG 50/50 voksen og lurer på om jeg kan bruke den voksen på de hvite alu felgene mine som ble lakkert i Mars!?

Vist det går fint og bruke denne voksen på felgene er det samme fremgangsmåte som vanlig?

- Påføring med pads og tørke vekk voks rester etter 20 minutter med mf klut?

Voksen:

2012-04-17170535.jpg?t=1334679400

Felgene:

2012-05-04202123.jpg?t=1336318787

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Er det lakk på felgene kan du bruke produkter ment for lakk, f.eks voks. Dog hadde jeg nok personlig vurdert noe mer holdbart enn 50/50 til felger, men det er ikkeno problem å bruke voksen ;)

Edit: 3 x 18:40 :P

Endret av trogha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BimmerPower    10
BimmerPower

Er det lakk på felgene kan du bruke produkter ment for lakk, f.eks voks. Dog hadde jeg nok personlig vurdert noe mer holdbart enn 50/50 til felger, men det er ikkeno problem å bruke voksen ;)

Edit: 3 x 18:40 :P

er det ikke god holdbarhet på 50/50 voksen? Har du prøvd den selv? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

er det ikke god holdbarhet på 50/50 voksen? Har du prøvd den selv? :)

Det begynner å bli en 3-4 år siden tror jeg, og holdbarheten var ikke noe å skryte av nei.

Mange synes den ser "rå" ut når den er nylagt, men ulempen er holdbarheten, men det er jo ikke noe værre enn å prøve selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Hva med f.eks 845 på felger? Den kom godt ut av en test på felger om jeg ikke husker helt feil :) God holdbarhet også!

Men for all del, prøv 50/50 og gi respons på holdbarheten ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Hva med f.eks 845 på felger? Den kom godt ut av en test på felger om jeg ikke husker helt feil :) God holdbarhet også!

Men for all del, prøv 50/50 og gi respons på holdbarheten ;)

Det er nok ikke mange produkter som matcher 845 på pris kontra holdbarhet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Den er jo helt latterlig billig hvertfall :) 200 kr er jo en slikk og ingenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BimmerPower    10
BimmerPower

Ja 50/50 er kjøpt inn og skal prøves ut uansett, skal komme med tilbake melding ;)

blir gjort på fredag...

Funker CG Glossworkz glaze bra som poleringsmiddel? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Ikke som poleringsmiddel, da det ikke er noen slipemidler i den, men den funker som en "filler", altså den fyller vaskeripene. Dersom du vasker med sterk avfetting vil ripene komme til syne igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

ja er vaskeriper som skal bort :)

Skal de bort må du ha polish med slipemidler, glaze prøver bare å skjule de en stund :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Jeg la Wolf's Chemicals Rim Shield på konefelgene, og de ble superglatte og til og med veimøkk beader på dem. Koster en 200-ish-lapp for 150ml og holder til mangemange påføringer selv om man noober og bruker altfor mye produkt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BimmerPower    10
BimmerPower

Jeg la Wolf's Chemicals Rim Shield på konefelgene, og de ble superglatte og til og med veimøkk beader på dem. Koster en 200-ish-lapp for 150ml og holder til mangemange påføringer selv om man noober og bruker altfor mye produkt. :)

Okey, hvor kjøpte du denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BimmerPower    10
BimmerPower

Polerte og vokset bilen min sist fredag, tenkte eg skulle ta en siste vask før vårmønstringen den 20.mai.

kan jeg ta en runde med surfex uten at det påvirker poleringen og voksingen, eller vil surfexen fjerne det da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jkart    398
jkart

Polerte og vokset bilen min sist fredag, tenkte eg skulle ta en siste vask før vårmønstringen den 20.mai.

kan jeg ta en runde med surfex uten at det påvirker poleringen og voksingen, eller vil surfexen fjerne det da?

Surfex 1:20 skal gå bra, eller svakere om bilen ikke er så skitten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Veldig mange her inne bruker surfex 1:20-1:50 som forvask før håndvask, så det burde gå helt fint ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig