Lfc4ever

Collinite Marque D'Elegance 915

23 innlegg i emnet

Fått på plass ny bil, og skal vokse første gangen med Collinite 915, noen gode tips før jeg går i gang?

Noen som har brukt denne voksen tidligere, som har erfaringer å dele med en fersking innen detailing.. ;)

Har fått på plass HT, FG, osv og diverse produkter, etter å lest på forumet her i ukevis.

post-4654-0-83901700-1336223670_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg på veldig tynt lag og ikke la den tørke for da blir den et helvete å fjerne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, første gangen jeg la 915 så gjorde jeg som jeg bruker med Swissvax, la det stå på 12 timer før jeg buffer det av i 20 grader celsius. Tok litt tid for å få av voksen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over her må den legges tynt og den må ikke ligge for lenge, da blir den vond å tørke av igjen.

Noen synes denne er enklest å legge tynt med en såvidt fuktig app. pad av skum.

Personlig foretrekker jeg 845 selv om den muligens har bittelitt kortere holdbarhet, den er ihvertfall så godt som en nobrainer i.fht påføring og avtørking :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, første gangen jeg la 915 så gjorde jeg som jeg bruker med Swissvax, la det stå på 12 timer før jeg buffer det av i 20 grader celsius. Tok litt tid for å få av voksen!

12 timer før du buffer voksen?!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 timer før du buffer voksen?!

Japp, legges før jeg drar hjem på lørdagskvelder så på søndags morgen er det bare og buffe og legge på neste lag :) voila

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør jeg spørre hvorfor så lenge?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det passer programmet mitt veldig bra. Å det gjør har heller ikke noe og si på kvaliteten noe, ikke som jeg har lagt merke til iallefall

Endret av kobsar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 3-5min, ett panel om gangen? Hvordan er denne voksen å få på plastik (ulakkert)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å sjekke om den er klar ved å dra fingeren LITT på lakken og hvis det da er klart under, er den klar. Hvis det fremdeles er rester igjen lar jeg den ligge litt til.

Jeg pleier å ta hele bilen for så å buffe etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ca 3-5min, ett panel om gangen? Hvordan er denne voksen å få på plastik (ulakkert)

Generelt sett vil vokser lage skjolder på gummi og plast og bør unngås.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde 915 på Saaben min.Voksa 1/4 av bilen, også buffa av.10 minutter omtrent fikk den haze.Gikk veldig fint det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tyyyynt lag er og ta et panel av gangen. Det er min erfaring med 476s og 915

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tynt lag ja, akkurat buffa av Collinite her nå, og der var jeg litt raus på et panel og da er det fort litt mer arbe gitt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips..;)

Noen som har en formening om jeg kan bruke denne voksen på plast crom og vanlig crom? Tenker det vil fungere greit å vokse felgene med det samme produkt..;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke noen problemer her mht plastchrome i allefall.. er jo blankt det også, så skal gå greit det ¨så fremt du ikke er borti matt plast skal den ikke lage merker, polerte over lykteglass her i plast også, og det gikk flott...

mvh MauUtd4ever :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke noen problemer her mht plastchrome i allefall.. er jo blankt det også, så skal gå greit det ¨så fremt du ikke er borti matt plast skal den ikke lage merker, polerte over lykteglass her i plast også, og det gikk flott...

mvh MauUtd4ever :D

Så bra, då er det bare å gå i gang asap..;)

Takker å bukker for gode tips, og satser på ett bra resultat..;D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å bruke DA maskin til å tørke av denne igjen eller er disse kun for selve poleringen. 915 ble virkelig vrien å fjerne etter 15 min...

Endret av Trazor
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med å legge på eit nytt lag og ta av med ein gang?

Er vel vanskeligt å feste ein mf på bakplata.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som todleif sier, legg på et lag til og tørk av igjen med en gang, så burde du klare å få det fint.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive