ColdFusion

Test: Rain X vs Stoner Repellent

Testet Rain X mot Stoner Repellent ved å først bruke Stoner Invisible Glass over hele frontruten. Deretter var det 50/50 med Stoner vs Rain X.

Filmet dette og la ut på Vimeo, trykk på HD for å se i full oppløsning:

Endret av ColdFusion
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Nå funker den! :thumbup:

Fin test :)

Endret av Christoffer H
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test! Kan ikke si jeg ble overbevist av Stoneren :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine mistanker stemte angående Stoner, er nok en av de eneste ruteforseglingene jeg aldri har hatt nok tro på til å faktisk gidde å teste den.. Og etter å ha sett videoen så er jeg overbevist om at Biltema RainOff er bedre, selv om jeg har innrømmet i flere innlegg før at Biltema sin er ganske god frem til at det er kun silikonen som henger igjen på ruta og danner ett møkkete støvlag :P

Grunnen til at jeg aldri hadde trua på Stoner er vel at det ikke virker som ett produkt som selger seg selv, men som pushes frem av forhandlerne rundt om kring i verden. Gode produkter selger seg selv i bøtter og spann som regel :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en del ting som strengt tatt burde tas med i sammenligningen her:

1. IG Rain Repellent er et 2 i 1 produkt som både renser og legger igjen beskyttelse/vannavprellende hinne.

2. Påføring av produktene. Rain Repellent er like enkel i bruk som en vanlig glassrens, mens Rain X krever mer gnikking og tar lenger tid.

3. Pris: Rain X ligger på 189,- 200 ml, mens Rain Repellent ligger på 139,- for 650 ml.

Bare et par innspill fra forhandler av Stoner :)

Når det er sagt så synes jeg dette var et bra tiltak og en veldig bra filmsnutt! Alltid moro med tester :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekk test!

Min erfaring:

Jeg synes stoneren fungerte helt ok, mye lettere å legge på men varigheten er ikke mer enn 1-2 uker..

Funker derimot kanon på husvinduer :)

Rain-X er klart bedre, og nanolotus er best :)

Har ikke forsøkt Gtechniq eller nanolex, men vil tro disse er på nivå med nanolotus.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test, men jeg tror jeg ville lukket igjen takluka før spyling....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en del ting som strengt tatt burde tas med i sammenligningen her:

1. IG Rain Repellent er et 2 i 1 produkt som både renser og legger igjen beskyttelse/vannavprellende hinne.

2. Påføring av produktene. Rain Repellent er like enkel i bruk som en vanlig glassrens, mens Rain X krever mer gnikking og tar lenger tid.

3. Pris: Rain X ligger på 189,- 200 ml, mens Rain Repellent ligger på 139,- for 650 ml.

Når det er sagt så synes jeg dette var et bra tiltak og en veldig bra filmsnutt! Alltid moro med tester :)

1. Dette har selvfølgelig noe å si, sammenligner man RainX 2-in-1 mot denne så blir det sansynligvis mer reell test.

2. Aldri opplevd noen form for unødvendig gnukking på RainX, man smører på, lar det ligge i 10 minutter og buffer av med en ren MF, jeg mener iallefall at RainX er den ruteforseglingen som gir minst arbeid med tanke på påføring og buffing, så ser ikke helt problemet her.

3. Hvor mange måneder Stoner har du pr. ml. kontra måneder med RainX pr. ml.? Tror nok Stoner taper den kampen, selv om man skal være forsiktig med å sammenligne ett 2 i 1 produkt med rene produkter. Det blir iallefall som å sammenligne quickdetailer med voks/sealer, forholdsvis urettferdig kamp mtp. holdbarhet..

Ellers så hadde det vært morro å sett en test hvor renseeffekt, brukervennlighet og varighet blir sammenlignet mellom Stoner og den nye RainX 2-in-1 som Swissvax har tatt inn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test, men jeg tror jeg ville lukket igjen takluka før spyling....

Man har da litt snurrebass-kontroll... for øvrig var det så varmt i går, at om det hadde kommet ned noen dråper, så hadde de fordampet før de hadde truffet skinnet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var kun ment for å vise forskjellen, og som du sier så er det mye lettere å bruke Stoner: rutene blir helt rene uten noe form for striper ved bruk av MF (en for påføring og en for tørk). Kommer til å bruker Stoner på alt av sidevinduer og innvending (trenger da ikke repellent, så da duger Stoner uten!).

Legg også merke til at jeg skriver at hele ruten ble vasket med Stoner IG før jeg til slutt la på RainX på den ene delen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er første tur med regn på veien, filmet dette på mandag. Fart mellom 70 og 85. Trykk HD for å se i bedre oppløsning.

[media=]

Endret av ColdFusion
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om stoner ikke koster så mye, så synes jeg ikke den var spesielt imponerende. Da er det like greit å kjøpe Rain-x til 189,- som holder LENGE, både i holdbarhet og at den er utrolig drøy.

I lengden er ikke Rain-x dyrt ;)

Edit: Takk for fin test :)

Endret av Jac
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive